מעט מאוד ידוע איך מנכ"לים שונים מתנהלים ביום-יום, ואיך אופן ההתנהלות שלהם משפיע על מידת ההצלחה…
צוות מגזין אפוק | 7 בדצמבר 2017 | פסיכולוגיה | 2 דק׳
מה הופך מנכ"לים לאפקטיביים יותר וחברות למצליחות יותר?
מעט מאוד ידוע איך מנכ"לים שונים מתנהלים ביום-יום, ואיך אופן ההתנהלות שלהם משפיע על מידת ההצלחה או הכישלון של החברה. במחקר חדש, חוקרים אספו נתונים על אופן ההתנהלות של 1,000 מנכ"לים משש מדינות, ועל המצב הפיננסי של החברות שלהם.
הנתונים כללו כל פעולה שמנכ"ל עושה במשך שבוע, האם הפעולה הייתה מתוכננת, ומי עוד היה מעורב בה. את הנתונים שהתקבלו, ניתחו בעזרת אלגוריתם, שהציגו לו את השאלה הבאה: אם היית צריך לחלק את התנהלות המנכ"לים לשני סוגים שונים, איך היית עושה זאת?
באופן מפתיע, האלגוריתם סיווג את התנהלות המנכ"לים באופן דומה מאוד להבחנה שכבר הייתה ידועה, בין מנכ"לים שהם "מנהלים" למנכ"לים שהם "מנהיגים".
מנכ"לים שהם מנהלים נוטים לבקר יותר פעמים במחלקות השונות, לתקשר עם העובדים, ולהיפגש עם לקוחות ועם ספקים. מנכ"לים שהם מנהיגים נוטים יותר להיפגש עם מנהלים בכירים בעלי תפקידים שונים, לתקשר ולתכנן באופן אישי ווירטואלי, ולהיפגש עם בעלי מניות.
הכוונה לא הייתה לקטלג את המנכ"לים באחד משני הסוגים, אלא לבחון כמה מכל סוג יש אצל כל מנכ"ל. כאשר בדקו את הקשר בין סוג המנכ"ל להצלחת החברה, מצאו שחברות של מנכ"לים שנוטים יותר לסוג של "מנהיגים", הן רווחיות יותר ופרודוקטיביות יותר.
האם ייתכן שמנכ"לים "מנהיגים" במקרה גם עובדים בחברות טובות יותר? החוקרים בדקו נתונים של חברות שבהן המנכ"ל התחלף, ומצאו שבחברות שבהן המנכ"ל החדש היה מהסוג של "מנהיג", הפרודוקטיביות של החברה עלתה.
יחד עם זאת, החוקרים מצאו שמנכ"לים "מנהיגים" נפוצים יותר בחברות גדולות יותר ובתעשיות מורכבות שבהן יש צורך בעובדים בעלי מיומנויות גבוהות, ואילו מנכ"לים "מנהלים" נפוצים יותר בחברות קטנות יותר ופשוטות יותר, שבהן העבודות נוטות להיות שגרתיות יותר.
מכאן החוקרים העלו את ההשערה שאולי ההבדל בהצלחה בין חברות שונות נובע מסגנון הניהול של המנכ"ל שאינו מתאים לאותה חברה. לכן, לפי הממצאים של מחקר זה, חשוב מאוד לעשות את ההתאמה הדרושה בין הסגנון הניהולי של המנכ"ל, לבין מה שהחברה זקוקה לו כדי להצליח.
*המחקר נערך בשיתוף פעולה של פרופסורים מהאוניברסיטאות אוקספורד, קולומביה, בית הספר לעסקים של הרווארד ובית הספר לכלכלה בלונדון, והוא התפרסם ב-Harvard Business review.
מעורר מחשבה? לתגובות ומחשבות ניתן לכתוב לנו ל:
לחץ כאן
עוד כתבות בפסיכולוגיה
-
״לימדו אותנו שאם ברצונך להוציא את המיטב מקבוצה מסוימת, עליך להיפטר מהשחקנים החלשים ולהקשיח את הנותרים. יש רק בעיה אחת עם המודל הזה – הוא לא עובד״
איל לוינטר
-
מדעי הפידבק: כך תצליחו לשפר את עצמכם, לקבל ביקורת ואפילו לרצות אותה
מאיה מזרחי
-
הוא שרד בשכונת עוני בזכות "יכולת על" שגילה: "יצירת ערך". כעת הוא הפך אותה למודל חינוך חדש
דינה גורדון
-
"מה שקורה בבתי הספר סביב ADHD הוא הונאה פסיכו-חברתית"
רקפת תבור
-
המדריך השלם לפַּחַד – המדע לחיזוק המחשבה שלנו
צוות מגזין אפוק
מה הופך מנכ"לים לאפקטיביים יותר וחברות למצליחות יותר?
מעט מאוד ידוע איך מנכ"לים שונים מתנהלים ביום-יום, ואיך אופן ההתנהלות שלהם משפיע על מידת ההצלחה…
צוות מגזין אפוק | 7 בדצמבר 2017 | פסיכולוגיה | 18 דק׳
מעט מאוד ידוע איך מנכ"לים שונים מתנהלים ביום-יום, ואיך אופן ההתנהלות שלהם משפיע על מידת ההצלחה או הכישלון של החברה. במחקר חדש, חוקרים אספו נתונים על אופן ההתנהלות של 1,000 מנכ"לים משש מדינות, ועל המצב הפיננסי של החברות שלהם.
הנתונים כללו כל פעולה שמנכ"ל עושה במשך שבוע, האם הפעולה הייתה מתוכננת, ומי עוד היה מעורב בה. את הנתונים שהתקבלו, ניתחו בעזרת אלגוריתם, שהציגו לו את השאלה הבאה: אם היית צריך לחלק את התנהלות המנכ"לים לשני סוגים שונים, איך היית עושה זאת?
באופן מפתיע, האלגוריתם סיווג את התנהלות המנכ"לים באופן דומה מאוד להבחנה שכבר הייתה ידועה, בין מנכ"לים שהם "מנהלים" למנכ"לים שהם "מנהיגים".
מנכ"לים שהם מנהלים נוטים לבקר יותר פעמים במחלקות השונות, לתקשר עם העובדים, ולהיפגש עם לקוחות ועם ספקים. מנכ"לים שהם מנהיגים נוטים יותר להיפגש עם מנהלים בכירים בעלי תפקידים שונים, לתקשר ולתכנן באופן אישי ווירטואלי, ולהיפגש עם בעלי מניות.
הכוונה לא הייתה לקטלג את המנכ"לים באחד משני הסוגים, אלא לבחון כמה מכל סוג יש אצל כל מנכ"ל. כאשר בדקו את הקשר בין סוג המנכ"ל להצלחת החברה, מצאו שחברות של מנכ"לים שנוטים יותר לסוג של "מנהיגים", הן רווחיות יותר ופרודוקטיביות יותר.
האם ייתכן שמנכ"לים "מנהיגים" במקרה גם עובדים בחברות טובות יותר? החוקרים בדקו נתונים של חברות שבהן המנכ"ל התחלף, ומצאו שבחברות שבהן המנכ"ל החדש היה מהסוג של "מנהיג", הפרודוקטיביות של החברה עלתה.
יחד עם זאת, החוקרים מצאו שמנכ"לים "מנהיגים" נפוצים יותר בחברות גדולות יותר ובתעשיות מורכבות שבהן יש צורך בעובדים בעלי מיומנויות גבוהות, ואילו מנכ"לים "מנהלים" נפוצים יותר בחברות קטנות יותר ופשוטות יותר, שבהן העבודות נוטות להיות שגרתיות יותר.
מכאן החוקרים העלו את ההשערה שאולי ההבדל בהצלחה בין חברות שונות נובע מסגנון הניהול של המנכ"ל שאינו מתאים לאותה חברה. לכן, לפי הממצאים של מחקר זה, חשוב מאוד לעשות את ההתאמה הדרושה בין הסגנון הניהולי של המנכ"ל, לבין מה שהחברה זקוקה לו כדי להצליח.
*המחקר נערך בשיתוף פעולה של פרופסורים מהאוניברסיטאות אוקספורד, קולומביה, בית הספר לעסקים של הרווארד ובית הספר לכלכלה בלונדון, והוא התפרסם ב-Harvard Business review.
מעורר מחשבה? לתגובות ומחשבות ניתן לכתוב לנו ל:
לחץ כאן