כניסה
הרשמה לניוזלטר

גיליון 336: אוגוסט 2020

אוגוסט 2020
טור עורך גיליון 336: נפרדים מה-Times, עם לוגו בעיצוב חדש
איל לוינטר | 10 באוגוסט 2020

חמש עשרה שנים חלפו מאז הוקם אפוק טיימס בישראל, וכעת החלטנו לרענן את שם המגזין ולשנות את הלוגו. אנו נפרדים מהמילה "טיימס" (Times), שינוי המסמל עבורנו את עצמאותו של גוף התקשורת הזה ואת ייחודיותו בנוף התקשורת הישראלי וגם בעולם.

"מגזין אפוק" (Epoch) הוא גוף תקשורת ישראלי עצמאי, בבעלות עמותת "אפוק מדיה ישראל" – מוסד ללא כוונת רווח. הוא אינו נתמך על ידי בעלי הון או על ידי תרומות, אלא ממומן על ידי קהל הקוראים שלו – אתם. מבנה המאפשר לנו לשמור על עצמאות הקו התוכני של המגזין שנוצר ונכתב על ידי כתבי המערכת שלנו, לצד כותבים מעולים נוספים מהארץ ומהעולם.

מטרתנו בהקמת "מגזין אפוק" הייתה ליצור כתב עת אינטליגנטי, מעורר מחשבה והשראה. מגזין "על זמני" שתכניו יהיו רלוונטיים לאורך זמן. השם "אפוק" (Epoch) שפירושו עידן או תקופה משמעותית בהיסטוריה מסמל זאת היטב.

לאחר ההחלטה על שינוי שם המגזין, ניגשנו לעצב את הלוגו החדש. ניסינו להדגיש את הערכים שמלווים אותנו מיום הקמת המגזין – ערכים אוניברסליים-מסורתיים. אנו שואפים לשאוב חוכמה מפילוסופים, ממדענים, מפוליטיקאים ומאנשי רוח ותרבות שחיו לאורך עידנים והותירו במעשיהם ובהגותם דברי חוכמה וערכי מוסר, כמו גם מחוקרים עכשוויים הבולטים בתחומם. אלו ערכים אנושיים שהועברו מדור לדור והיוו מאז ומתמיד את הבסיס לעשייה שלנו כבני אדם.

הלוגו שיצרנו מבטא את הרעיון הזה. הוא מורכב מפונט קלאסי בעל קו עיצוב נקי, ומשלב נגיעות עיצוביות ייחודיות משלנו. בכך הוא מבטא על-זמניות ואותנטיות לצד התחדשות. הוא משקף רצינות ואיכות בלתי מתפשרת לצד אינטלקטואליות, ומותאם למה שרצינו להביע בצורה שלמה יותר.

השינוי הזה מסמל גם את הרוח הנושבת ב"מגזין אפוק" ללא הפסקה: רוח השאיפה לשיפור עצמי. לעולם נמשיך להתעדכן, לחפש את הטוב ואת האמת ולשאוף אליהם בלי הפסקה. זאת גם ההבטחה שלנו, צוות מגזין אפוק, אליכם, הקוראים.

בגיליון הנוכחי תוכלו למצוא ביטוי לרוח הזאת. בכתבת השער שלנו על "הסובלנות החדשה", ניסינו להבין מדוע הגדרת הסובלנות השתנתה כל כך מאז ראשית העת המודרנית ועד לימינו. גילינו שהשינויים שעבר המושג קשורים בתמורות גדולות שפגעו ביכולתנו כחברה וכאינדיבידואלים לגלות סובלנות אמיתית כלפי אחרים, וגם להציב לה גבולות כשצריך.

בכתבה מרתקת אחרת, כריס פנטון, מפיק סרטים הוליוודיים שוברי קופות כמו "איירון מן 3" ו"נקודת פריצה" מספר על שיתוף הפעולה שלו עם דרישות הצנזורה והתעמולה של המפלגה הקומוניסטית הסינית. פנטון מסביר כיצד החדירה הסינית להוליווד גרמה לרבים מהסרטים שבהם אנו צופים להפוך לכלי תעמולה סיניים מבלי שנרגיש זאת.
בגיליון תמצאו כתבות מעניינות אחרות שיעזרו לכם לנפץ כמה מיתוסים שאולי חשבתם שהם אמיתיים. למשל, איך באמת חיו בימי הביניים; מדוע רגשות שליליים יכולים לעזור לנו לחיות טוב יותר; ומדוע הכוכבים, אליהם אנו מתייחסים כדבר מובן מאליו, נעלמים מהשמים שלנו בשנים האחרונות.

קריאה מהנה.

גיליון 336: אוגוסט 2020

אוגוסט 2020
תוכן העניינים