כניסה
הרשמה לניוזלטר

גיליון 329: ינואר 2020

ינואר 2020
טור עורך גיליון 329: העשור הבא
איל לוינטר | 14 בינואר 2020

אנחנו בפתחו של עשור חדש וזו הזדמנות לעצור ולחשוב על הדברים שעברנו בעשור שחלף. אני באופן אישי התחתנתי, נולדו לי ילדים וגם זכיתי להפוך לעורך הראשי של המגזין המצוין הזה, ולכתוב את הטור הזה היום.

אפוק טיימס והצוות שלנו עברו שינויים רבים כל כך בעשר השנים האחרונות. כשיוצא לי לעבור במחסן ולראות את המהדורות הראשונות שלנו, שהיו אז בכלל עיתונים, אני נדהם מהדרך הארוכה שעשינו. מלבד השינויים הנראים בפורמט, עברנו שינויים מרחיקי לכת בגיבוש הזהות שלנו כמגזין ובהבנה איזה גוף תקשורת אנו רוצים להיות בעידן שבו התקשורת מוטה והתוכן עובר רידוד.

זה היה תהליך שבו הבנו כי העקרונות העיקריים שצריכים להניע אותנו בתור גוף תקשורת הם החיפוש אחר האמת והזיקה לערכים מסורתיים אוניברסליים – שהם הבסיס לכל העשייה שלנו כבני אדם. ערכים מסורתיים שיחקו תפקיד מרכזי בעיצוב החברה והתרבות במשך אלפי שנים. הם לא רק מחברים אותנו לשורשינו התרבותיים וההיסטוריים, אלא אוצרים בתוכם רעיונות שבכוחם לסייע לנו להתפתח כאינדיבידואלים וכחברה.

בעידן בו היסטוריונים וסופרים מתייחסים לחיים המודרניים כאל פסגת הציוויליזציה וההצלחה של המין האנושי, ולעבר כאל מקור לביקורת, לפרימיטיביות ולטיפשות, אנו, באפוק טיימס, דווקא שואפים לשאוב חוכמה ואמת מתרבויות קודמות. מפילוסופים, ממדענים, מפוליטיקאים ומאנשי תרבות שחיו לאורך עידנים והותירו במעשיהם ובהגותם דברי חוכמה וערכי מוסר, כמו גם מחוקרים עכשוויים הבולטים בתחומם.

אני מקווה שתחושו זאת בגיליון הנוכחי הבנוי מתמהיל מגוון של כתבות איתן תוכלו לפתוח ברגל ימין את 2020. בכתבה על ספריו של טולקין נגלה שהטרילוגיה הקולנועית המצליחה "שר הטבעות" אינה עוסקת רק ב"מסע גיבור" יוצא דופן ובלתי צפוי, אלא בפילוסופיה עמוקה המקפלת בתוכה מסר ערכי שמנסה לעורר בצופה מחשבות על השאלות הגדולות של החיים.

בכתבה אחרת ננסה להבין מה מלמדים מחקרי מוח על "האני העצמי" שלנו ועל ההתמודדות עם סבל וכיצד זה קשור לחוכמות עתיקות שנלמדו לפני 2,500 שנה במזרח. כתבה משלימה תתחקה אחר "הטעות של גלילאו" ששינתה לעד את יכולתנו לחקור ולהבין את רזי התודעה.

אולי הכתבה המסקרנת ביותר במהדורה היא ריאיון שערכנו עם מדען מוח העומד בראש מחקר פורץ דרך שגילה כיצד אור באורך גל מסוים עוזר לתאים שלנו לייצר יותר אנרגיה, לרפא פצעים מהר ולהאט את תהליכי ההזדקנות. וכיצד כל זה עומד להיות מיושם בקרוב אצלנו.

אלו מספר טעימות קטנות מתוך גיליון שופע בתוכן ובמגוון נושאים: גיאו-פוליטיקה, מדע פופולרי, היסטוריה, כלכלה וגם מאמרי דעה.

שיהיה לכולנו עשור מוצלח. כתבו לנו מה חשבתם על הגיליון, הדעה שלכם חשובה לנו.

גיליון 329: ינואר 2020

ינואר 2020
תוכן העניינים