כניסה
הרשמה לניוזלטר

הפסיכולוגית מישל בורבה כתבה ספר ובו שבע עצות פשוטות אך מועילות ביותר בחינוך ילדים. גזרו ושִמרו

ברברה דנזה | 10 ביוני 2021 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

שבע תכונות לחיזוק אופיו של הילד

בעשור האחרון צפים עוד ועוד מחקרים המעידים שמתבגרים וצעירים סובלים מדיכאון ומרמות גבוהות של מצוקה נפשית. המספרים גדולים הרבה יותר לעומת הדור הקודם, טוענת מישל בורבה, פסיכולוגית חינוכית אמריקנית, בספרה החדש. בורבה מנסה להבין מהם הגורמים לדיכאון ומה יכולים ההורים לעשות כדי לפתח חוסן נפשי אצל ילדיהם.

לאחר שראיינה מתבגרים רבים, היא הגיעה למסקנה שהחתירה להישגיות שהחברה שלנו מעודדת, לצד התחושה שכל אחד יכול בתיאוריה להיות מצוין ולהשיג כל אשר יחפוץ, גורמת לדור הזה להיות לחוץ יותר מקודמיו. "התחושה היא שלא משנה מה הם עושים וכמה קשה הם מתאמצים, הם לא מרגישים שהם טובים מספיק – כי במציאות לא כל אחד יכול להיות מצוין כפי שהוא מדמיין", היא מסבירה. כאשר מגיע אתגר, הם מתייאשים מראש כי חסרה להם רזרבה פנימית וחוסן נפשי לשאת זאת. "נכשלנו לעזור לילדים שלנו עם המיומנויות האנושיות שיעזרו להם לשגשג", היא קובעת.

אז איך עוזרים לילדים? הצעד הראשון הוא להודות שקיימת בעיה, טוענת בורבה. נוסף לכך נדרש מאיתנו שינוי מחשבתי קטן. עלינו להבין שהעמידות והחוסן הנפשי של הילד אינם טבועים ב-DNA שלו, אלא נובעים משבע תכונות נרכשות, היא מסבירה.

Borba, “Thrivers: The Surprising Reasons Why Some Kids Struggle and Others Shine”, March 2021

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: