כניסה
הרשמה לניוזלטר

יצאתי לחפש פתרון לבעיה בחיי ומצאתי את עצמי בהרצאה של ליאור צורף על חכמת ההמונים

יניב ניצן | 17 בספטמבר 2012 | תרבות ואמנות | 4 דק׳

לוקאלי: פיצוח חכמת ההמונים

דקות ספורות חלפו מהרגע שבו ניסיתי להיזכר מאיפה אני מכיר את האדם שעומד מטרים ספורים לפניי, מהצבא או מהטיול. אני מחליט לשתף את אשתי שמשיבה: "זה כתב הטלוויזיה הזה, נו איך קוראים לו?" המצלמה הענקית של ערוץ 2 המונחת על כתפי הצלם שלידו הייתה יכולה לתת לי רמז שאני לא היחיד באירוע שמכיר אותו. אנחנו מנסים לשווא להיזכר בשמו, עד שאני מבצע את הטעות האחת והיחידה שאסור לעשות במקרים האלו, לומר שם שגוי בקול רם. "זה לא קושמרו?" אני שואל ומקבל מיד מבט של "למה אמרת!?" עוד מספר דקות חולפות עד שנמצאה התשובה הנכונה: דויטש, דני דויטש.

כ-100 אנשים הגיעו ל"האב" תל אביב, מקום המשקיע בקידום יזמים ויזמות, כדי לשמוע הרצאה של ליאור צורף. ההרצאה שמעביר צורף הקשורה בנושא הדוקטורט שלו על חכמת ההמונים, התפרסמה כשהגשים את חלומו והעביר אותה על בימת TED העולמית - שאליה מגיעים מרצים בכירים ממגוון תחומים, שהמוכרים שבהם היו ביל גייטס, ביל קלינטון ועוד. אני הגעתי עם אשתי, דויטש עם ערוץ 2.

דרכי להרצאה לא הייתה מקרית. כחודשיים לפני ההרצאה מצאתי עצמי נוכח שוב בתקופה הקשה בשנה - עונת החתונות. חבריי המתחתנים בזה אחר זה הציפו בפניי בעיה שחרגה מעבר לחור בארנק ואפילו מעבר להאזנה חוזרת לשירי מברוק: בכל פעם, כחצי שעה לפני היציאה לחתונה, היה עליי לעזור לאשתי להחליט מה עליה ללבוש.

הרצאתו של ליאור צורף על חוכמת ההמונים ב-HUB – צילום: נור

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: