כניסה
הרשמה לניוזלטר

בית הספר מכין אותנו להרבה מאד סיטואציות שנחווה בחיים העתידיים. התמודדות עם סמכות, כלים לפתרון בעיה,…

תוכן שיווקי | 11 בפברואר 2019 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

חינוך פיננסי כמקור לצמיחה וביטחון כלכלי

בית הספר מכין אותנו להרבה מאד סיטואציות שנחווה בחיים העתידיים. התמודדות עם סמכות, כלים לפתרון בעיה, מיומנויות קריאה, כתיבה והבנת הנקרא ואף מעניק לנו כישורים חברתיים. אך, אחד התחומים החסרים במרבית תכניות הלימודים בישראל הם הקניית כלים לחינוך פיננסי. כבר לפני מספר עשורים כתב רוברט קיוסאקי בספרו "אבא עשיר אבא עני" על תובנות שגלה משתי דמויות שעיצבו את חייו – אביו הביולוגי ואבי חברו שהעניק לו את הבסיס לחינוך פיננסי. אספנו עבורכם הפעם כמה כלים ומושגים חשובים שכדאי להכיר על מנת להתחיל לפעול נכון בתחום זה.

המושגים הבסיסיים: הוצאות והכנסות

החודש מלא בחשבונות שצריך לשלם. אם אתם מחזיקים דירה בשכירות או לוקחים משכנתא בוודאי אתם משלמים: חשבון חשמל, חשבון מים, חשבון ארנונה וחשבון טלפון. לצד אלה, אתם משלמים גם את החשבונות על חינוך לילדים וחוגים. כל אלה נכנסים לסעיף ה"הוצאות".

הסעיף השני שחשוב להכיר הוא סעיף ההכנסות שלכם. במרבית המקרים יהיו אלה קצבאות ומשכורות. לעתים, קיימת גם הכנסה ממקורות אחרים שאינם מחייבים אתכם לעבוד עבורה – הכנסה זו מכונה "הכנסה פאסיבית". על מנת לייצר הכנסה זו אתם יכולים להתחיל לקנות נכסים או להשקיע כספים במניות ואפיקים נוספים. נכסים אלה יכולים להיות נכסי נדל"ן שרכשתם או נכסים דיגיטליים כמו ספר או קורס שיצרתם והתחלתם לשווק. גם תמלוגים משיר שהקלטתם והצליח להיכנס לרשימת ההשמעות נכנסים לקטגוריה זו של הכנסות פאסיביות. כמו כן, תוכלו להשקיע את כספכם במניות או ניירות ערך ולייצר תשואה והכנסה נוספת.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מיקרוסופט: איראן פצחה במתקפות סייבר לאחר ה-7 באוקטובר

גיא חדד

דוח של מרכז ניתוח הנתונים של מיקרוסופט מפרט את שלבי המתקפות והמטרות שניסו להשיג

המהפכן היהודי

נדב רט

פרופ' שלום רוזנברג פותח צוהר ביד אמן לדמותו ולתורתו של רבי נחמן מברסלב

מדוע להתלונן זה לחלשים? ניטשה והפילוסופיה של ההתלוננות

איל לוינטר

"לבכות על הגורל זה תמיד מעשה בזוי: זו תמיד תוצאה של חולשה", טוען הפילוסוף פרידריך ניטשה, ומציע נוסחה שתסייע לנו להתמודד עם צרות החיים

דוח חדש: תכנים בטיקטוק מקודמים או מצונזרים בהתאם לאינטרסים של השלטונות בסין

יובל גומא

השוואה בין מספר ההאשטאגים העוסקים בנושאים רגישים למשטר הסיני בטיקטוק לעומת אינסטגרם, מגלה פער משמעותי בין שתי האפליקציות ומעלה שאלות נוקבות

סיכום הצהרות שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה האמריקני לויד אוסטין

צוות מגזין אפוק

השרים נפגשו בבור הפיקוד ולאחר מכן יצאו לתקשורת

בריטניה שולחת מטוסים וספינות "כדי לתמוך בישראל"

דורון פסקין

הצבא הבריטי ישלח מטוסי סיור ומעקב ושתי ספינות של הצי המלכותי למזרח הים התיכון "כדי לתמוך בישראל", כך לפי הודעה שפורסמה היום בערב מטעם ראש הממשלה הבריטי.

שתפו: