כניסה
הרשמה לניוזלטר

עד לא מזמן, כשדיברו על "אינטרנט של הדברים" (Internet of Things או בקיצור IoT), השתמשו בדוגמאות…

ערן וגנר | 3 בדצמבר 2014 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

מהפכת המחשוב השלישית

עד לא מזמן, כשדיברו על "אינטרנט של הדברים" (Internet of Things או בקיצור IoT), השתמשו בדוגמאות כמו חיבור מכונת הכביסה לרשת כדי שנוכל להפעיל אותה מהטלפון החכם, או חיבור המקרר לסופרמרקט, כדי שהוא ידע לבד אילו מצרכים להזמין. אילו בוודאי יישומים שעשויים להקל עלינו את החיים, אבל IOT מביא לחיינו בשורה חשובה הרבה יותר, וטמון בו הפוטנציאל לשפר אותם באופן משמעותי.

רבים סבורים ש-IOT הוא תחום מוגדר ונפרד בעולם הטכנולוגיה, בדומה להפרדה בין תכנון שבבים לפיתוח אפליקציות. אבל ל-IOT אין כלל גבולות. מדובר בגל – צונמי יותר נכון – שלא יפסח על אף זירה טכנולוגית שמוכרת לנו. זה לא ייגמר במכונת הכביסה או המקרר; מדובר במהפכה שתשנה את האופן שבו אנו חיים בעולם המודרני. אחרת מהפכת המחשוב האישי, ומהפכת המחשוב הנייד – זוהי בהחלט מהפכת המחשוב השלישית.

היא מתרחשת כעת משום שכיום כמעט כל המגזרים במשק עושים שימוש, כזה או אחר, ברשת האינטרנט, ומשום שחיבור מכשירים לרשת, אפילו רכיבים קטנים ביותר כמו שעונים, עגילים ולהבדיל – רכיבי מנוע או חיישנים אחרים, כבר אינו מצריך השקעה מאסיבית או פיתוח מיוחד. רשתות מחשבים המחוברות לרשת נמצאות כמעט בכל מקום בו נמצאים בני אדם או מכונות, ובמקרים רבים הן מחוברות לענן – כלומר לא תלויות יותר בפרישה גיאוגרפית של שרתים המוגבלים בנפח ויכולת העיבוד שלהם. אני מצלם תמונה בתל אביב ושניות אח"כ היא כבר זמינה לצפיה או עיבוד במרחק אלפי קילומטרים ממני. אז נכון שדיברו על machine to machine כבר לפני יותר מעשור, אבל רק בשנים האחרונות הבשילו כל התנאים למהפכה. ובנוסף, העובדה שכל אחד מאיתנו כמעט מחזיק טלפון חכם ורב עוצמה בכיס מאפשרת לנו להפעיל את העולם כמעט בשלט רחוק.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
התמיכה האמריקנית לרשות הפלסטינית – האם ישראל הייתה מעורבת ומה התגובה למהלך?

דורון פסקין

על פי העיתון הפלסטיני אלקודס, הרשות קיבלה לאחרונה סיוע אמריקני בדמות אמל"ח מתקדם וכלי רכב משוריינים. העיתון טען שהמהלך היה באישור ישראל. לאחר הפרסום החלה שרשרת תגובות במערכת הפוליטית

צה"ל הודיע כי חילץ מרצועת עזה את גופותיהם של שלושה חטופים; חיל האוויר תקף בלבנון

צוות מגזין אפוק

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

A LIST: איפה לומדים המנהלים הבכירים בארץ? MBA ייחודי מסוגו בישראל

בן חנן

בעולם שבו האתגרים הניהוליים עלולים להיות ההבדל בין להיות או לחדול – גם המנהלים הבכירים ביותר לא מפסיקים ללמוד ולהצטייד בכלים דינמיים. הצצה למסלול הדגל של לימודי תואר שני במנהל עסקים iMBA בקריה האקדמית אונו. סמנכ"לית לקוחות ב"רשת" הילה ברש: "זה היה אחד הדברים הטובים בחיי"

הלמ"ס: האינפלציה ב-2023 עומדת ביעדי הממשלה

גיא חדד

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שנת 2023 רשמה עליית מחירים של 3% בלבד, וירידה קלה במחירי הדיור. נתונים אלה תומכים בהחלטת בנק ישראל להוריד את הריבית

סימפליציסימוס – שוטה תמים או מספר סיפורים חריף?

גלית דהן קרליבך

רומן הרפתקאות קרנבלי על רקע מלחמת שלושים השנים העקובה מדם

ראש הממשלה לנציגי משפחות החטופים: "אנחנו נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה"

צוות מגזין אפוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שבת) בשנית, יחד עם רעייתו שרה נתניהו, עם נציגי משפחות החטופים בעזה

שתפו: