כניסה
הרשמה לניוזלטר

התכנסנו לבחור עבורכן ועבורכם 5 סדרות בכיכובן של נשים עוצמתיות. כאלו שעוברות בהצטיינות את מבחן בקדל תוך כדי הפגנת עומק ומושחזות. כל זה וגם – מה זה בכלל בקדל? בכתבה שלפניכן.

שולי הלוי | 25 ביוני 2019 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

מהפכה של אישה: סדרות מומלצות בכיכובן של נשים

בשנים האחרונות מופקים יותר ויותר סרטים וסדרות טלוויזיה שהדמות הראשית שבהם היא אישה. אחת מהסיבות הרבות לשינוי שמתחולל מול עינינו על המסך הקטן נעוץ ב-1985, עת פרסומה של רצועת הקומיקס Dykes to Watch Out For של הקריקטוריסטית אליסון בקדל. באחת הסצנות מספרת אחת הדמויות על התנאים לפיהם היא בוחרת באיזה סרטים לצפות בקולנוע: יש בו לפחות שתי דמויות של נשים; הן מקיימות ביניהן דיאלוג; הדיאלוג אינו נסוב על גברים. באותה התקופה נותר לדמות האידיאליסטית להסתפק ב״הנוסע השמיני״ משנת 1979, המתהדר בסצנה במהלכה שתי נשים משוחחות על חוצן.

למזלנו קרו הרבה דברים חיוביים -40 השנים שחלפו מאז הסרט הראשון בסדרה. נשים כבר כבשו מקומות של כבוד על המסך הגדול ובתפקידים מרכזיים מאחורי הקלעים, כשהפופולריות הגואה של סדרות טלוויזיה משכה גם אותן לשם. התוצאה: מורכבת, מעניינת ועשירה. מתוך השפע לא קל לבחור את הטובות ביותר, אז הלכנו הפעם על חמש מאלו שמשודרות בשנה-שנתיים האחרונות, צפייה בכולן בלבד תגזול מכם קרוב ל-40 שעות.

תמונה: Shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
פרשנות: מדוע חשוב לכבוש את רפיח לפני חודש רמדאן

יוני בן מנחם

ישראל מתעכבת עם כיבוש אזור רפיח ו"ציר פילדלפי", למרות הקונצנזוס בקבינט המלחמה. אלו הבעיות שמעכבות את הפעולה

שני פצועים קל בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע

צוות מגזין אפוק

שני הפצועים פונו לבית החולים סורוקה. המחבל חוסל

לפני שאתם לומדים היסטוריה, תבדקו מי ההיסטוריון

דינה גורדון

סילופים, שכתובים, מחיקות ותוספות הם חלק בלתי נפרד מכתיבת ההיסטוריה

לשגע את זיגמונד

ד״ר עודד ניב (נימקובסקי)

״הקיוסק של זיגמונד״ שוכן עד היום במרכזה של השכונה שבה גדלתי. בכל פעם שאני מבקר בשכונה אני נזכר בזיגמונד ובקיוסק שלו, נזכר ומתבייש מחדש. והבושה לא פגה גם לאחר עשרות שנים. אני זוכר את זיגמונד כאילו היה זה אתמול. זוכר את

5 סוגי מסכות שאת חייבת להכיר

תוכן שיווקי

היכרות עם סוגים שונים של מסכות חייבת להיות חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח של נשים בגילאים שונים. רוצות גם אתן להבין במה מדובר? הנה המדריך שחיכיתן לו

מחבל הג'יהאד האסלאמי מודה: אנסתי ישראלית בטבח ה-7 באוקטובר

אורן שלום

תיעוד קשה לצפייה מחדר החקירות של יחידה 504 באגף המודיעין

שתפו: