כניסה
הרשמה לניוזלטר

טכנולוגיה חדשה חודרת לתת-מודע שלנו ובודקת האם הפרסומות שאנו צופים בהן מצליחות להשפיע עלינו. זוגלובק כבר השתמשה בזה לפרסום שלה בטלוויזיה וטרה עיצבה כך את האריזה שלה. הכירו את השיטה שמנסה לחולל מהפכה בעולם הפרסום והשיווק

רקפת תבור | 15 באוקטובר 2014 | מדע וטכנולוגיה | 11 דק׳

הפרסום בתת-מודע עובד

לפני שהסרט ״אווטאר״ יצא לאקרנים, ההפקה רצתה לוודא שהוא מעורר בצופים את התגובות הרצויות. שהסצנות השונות אינן משעממות והצופה נהנה מהסרט. לשם כך חיברו אנשים לציוד הדמיה מיוחד של המוח - טכנולוגיה חדשנית שהולכת ומתבססת בשנים האחרונות. מטרתם הייתה לראות כיצד מוחותיהם של הצופים יגיבו לקטעים מסוימים בסרט - כמה נוירונים נכנסים לפעולה בעקבות הצפייה בסצנות השונות.

מתברר שמפיקי אווטאר אינם היחידים שהשתמשו בטכנולוגיה הזו. בשנים האחרונות ציוד ההדמיה הרפואי חלחל לתעשיות השיווק והקולנוע בניסיון לעזור להן ללמוד כיצד ליצור את הסרט או את הפרסומת שיעוררו את הצופים לרמת ריכוז גבוהה יותר ולחוויה רגשית עמוקה יותר.

צילום: תקווה מהבד

צילום: תקווה מהבד

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
"ראינו במחקרים ששלב ההירדמות הוא רגע עוצמתי במיוחד לפתרון בעיות יצירתיות"

רקפת תבור

אילוסטרציה
מחיר השקר: האם סטייה מהאמת פוגעת בבריאותנו?

רקפת תבור

אילוסטרציה: מגזין אפוק
האלמנט הקוונטי: האם התגלה המקום שבו נוצרת התודעה?

רקפת תבור

ד"ר ניקולס נורוויץ, מומחה למטבוליזם מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד
המדען שאכל 24 ביצים ביום ונלחם בכולסטרול עם עוגיות אוראו

מאיה מזרחי

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
המנגנון הפיזיולוגי שמסייע בקבלת החלטות תחת לחץ

רקפת תבור

אילוסטרציה
חוקרים הפכו עור של עכבר חי לשקוף באמצעות צבע מאכל

קרן זריהן

שתפו: