כניסה
הרשמה לניוזלטר

בעקבות צו בית משפט, נחשפו מאות אלפי דיווחים שהתקבלו לאחר נטילת חיסוני הקורונה

קרן זריהן | 4 באפריל 2024 | חדשות | 3 דק׳

ה-CDC חשף דיווחים שהוסתרו עד כה על תופעות לוואי כתוצאה מהחיסון נגד קורונה

המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארה"ב פרסמו בחודשיים האחרונים (פברואר ומרץ) מאות אלפי דיווחים שהוסתרו בעבר על תופעות לוואי שונות לאחר נטילת חיסון נגד קורונה. זאת בעקבות הוראת בית המשפט לפרסם 7.8 מיליון דיווחים שהוגשו ל-V-safe, מערכת הודעות טקסט שנוצרה על ידי ה-CDC כדי לעקוב אחר תופעות לוואי אפשריות של חיסונים כנגד קורונה.

עד כה שוחררו 780,000 דיווחים שפורסמו בחודשיים האחרונים (פברואר ומרץ). אותם דיווחים התקבלו זמן קצר לאחר השקת חיסוני הקורונה, והם מראים כי אנשים חוו מגוון רחב של בעיות לאחר החיסון, כולל דלקת לב, הפלות ופרכוסים. "אובדן הכרה ופרכוס מיד לאחר ההזרקה. נסע למיון באמבולנס", נכתב באחד מהדיווחים. באחר נכתב, "היתה לי הפלה לאחר [שקיבלתי] מנה שנייה של חיסון פייזר לקורונה. הרגשתי בסדר עד שקיבלתי את החיסון ותוך 48 שעות תופעות ההיריון פסקו. אין לי היסטוריה של בעיות פוריות או סיבוכים והיו לי 2 הריונות בריאים ללא אירועים לפני זה".

במשך שנים, סירב ה-CDC לפרסם את נתוני V-safe לציבור, ובמקום זאת פרסם מחקרים שתיארו את הדיווחים כמאששים את בטיחות החיסונים. עם זאת, בשנת 2022 הורה בית המשפט לפרסם נתונים שהראו שכמעט 8% מתוך 10 מיליון משתמשי ה-V-safe נזקקו לטיפול רפואי או אשפוז לאחר חיסון, וכ-25% דיווחו על שהחמיצו בית ספר, עבודה או שלא היו מסוגלים לעסוק בפעילויות רגילות אחרות.

שלט הכניסה למטה הראשי של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), 25 באוגוסט 2023 | צילום: Madalina Vasiliu/The Epoch Times

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק: מקומה הטבעי של הנהגת חמאס הוא בירדן ולא בקטאר

דורון פסקין

אבו מרזוק אמר את הדברים בריאיון לערוץ חדשות איראני. "כל השמועות על זה שנעבור לעיראק, סוריה, טורקיה ומדינות אחרות זה כדי ליצור אווירה בתקשורת שתפעיל לחץ על הקטארים"

ראש עיריית איסטנבול: כל ארגון שמבצע את פעולות הטרור שחמאס ביצע הוא ארגון טרור

דורון פסקין

ראש עיריית איסטנבול, אכרם אימאמאולו, אמר את הדברים בריאיון לרשת CNN. אימאמאולו הוא מבקר חריף של הנשיא ארדואן ונחשב למועמד מרכזי להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות טורקיה

שרי החוץ של סעודיה וארה"ב: רוב העבודה נעשתה – קרובים להסכם הגנה בין המדינות

דורון פסקין

מזכיר המדינה האמריקני ושר החוץ הסעודי התייחסו להסכם ביטחוני אפשרי בין המדינות. בלינקן התייחס גם לפעולה אפשרית ברפיח: "עדיין לא ראינו תוכנית שנותנת לנו ביטחון שניתן להגן על אזרחים ביעילות"

האם יוצאו צווי מעצר בינלאומיים נגד בכירים בישראל? 

יוני בן מנחם

גובר החשש שבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג יוציא בקרוב צווי מעצר נגד בכירים בישראל. גורמים מדיניים בכירים בירושלים מזהירים מפני ההשלכות האפשריות

סמוטריץ׳ לנתניהו: אם חלילה תחליט להניף דגל לבן ולבטל את הפקודה לכיבוש רפיח – לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום

צוות מגזין אפוק

שר האוצר פרסם הצהרה מוקלטת בה הזהיר את ראש הממשלה נתניהו מפני העסקה שעל הפרק ודחיית ההחלטה לכיבוש רפיח

דיווח: בכירים במחלקת המדינה מטילים ספק בהבטחות של ישראל כי היא משתמשת בנשק אמריקני בהתאם לחוק הבינ"ל

דורון פסקין

מזכיר המדינה בלינקן חייב לדווח לקונגרס עד ה-8 במאי האם הוא מוצא את ההבטחה של ישראל אמינה. לפי דיווח ברויטרס, אם יימצא ספק לגבי אמינות הבטחותיה של ישראל, תהיה לנשיא ביידן אפשרות "לתקן" את המצב באמצעות שורה של צעדים

שתפו: