כניסה
הרשמה לניוזלטר

אבו מרזוק אמר את הדברים בריאיון לערוץ חדשות איראני. “כל השמועות על זה שנעבור לעיראק, סוריה, טורקיה ומדינות אחרות זה כדי ליצור אווירה בתקשורת שתפעיל לחץ על הקטארים”

דורון פסקין | 29 באפריל 2024 | חדשות | 2 דק׳

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק: מקומה הטבעי של הנהגת חמאס הוא בירדן ולא בקטאר

מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר היום (שני) כי מקומה הטבעי של הנהגת חמאס הוא בירדן והיא עברה לקטאר רק בגלל לחץ אמריקני. בריאיון שערך עם ערוץ החדשות "אל-עלאם" האיראני בערבית אמר אבו מרזוק: "יש לדעת שהנהגת חמאס הייתה בירדן, והיא ברובה ירדנית. קטאר התבקשה לארח את הנהגת חמאס ולכן עברנו מירדן לקטאר".

אבו מרזוק הוסיף: "כל השמועות כרגע על זה שנעבור לעיראק, סוריה, טורקיה ומדינות אחרות זה כדי [ליצור] אווירה בתקשורת שתפעיל לחץ על הקטארים. אין חדשות בעניין הזה בינינו לבין ממשלת קטאר [...] הכול לצרכי תקשורת, כולל טענות של חברי קונגרס והלחץ על קטאר כדי ללחוץ על חמאס בנוגע למשא ומתן לשחרור חטופים".

בכיר חמאס הסביר: "רוב מנהיגי חמאס הם מהעם הירדני ומחזיקים בדרכון ירדני, וכל הדיבורים האלה חסרי ערך. אם הנהגת חמאס תצטרך לעזוב וכרגע לא מדובר על כך, היא תעבור לירדן. ירדן עם מסביר פנים, נדיב ותומך בחמאס, יחסינו עם המשטר הירדני טובים ואין לנו בעיה עם מקום המגורים שלנו". הוא הדגיש שהבעיה היא שארה"ב התערבה ואילצה את קטאר לקבל את הנהגת חמאס "ואם אמריקה תפסיק את הלחץ שלה, למחרת הנהגת חמאס תהיה במקומה הטבעי, שהוא ירדן".

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק בריאיון שהעניק באחת מרשתות הטלוויזיה הערביות | צילום מסך

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
ראש המודיעין בארה”ב: רוסיה, סין ואיראן מנסות להשפיע על תוצאות הבחירות

דורון פסקין

בשימוע בסנאט סקרה אבריל היינס את האיומים מצד מדינות שונות על הבחירות בארה"ב, והזהירה מפני שיטות הפעולה של כל אחת מהן

חמאס שיקם את כוחו במחנה הפליטים ג’באליה

יוני בן מנחם

להערכת גורמים בצה"ל, במחנה פליטים ג'באליה יש כעת מאות מחבלים חמושים. גורמים צבאיים מסרו כי צה"ל טיפל בחודש דצמבר שעבר בגדוד הזה רק עד רמת מפקדי הפלוגות ונסוג מהמחנה

הותר לפרסום: חמישה לוחמים מחטיבת הצנחנים נהרגו בצפון הרצועה

צוות מגזין אפוק

מתחקיר ראשוני עולה כי התקרית נגרמה כתוצאה מירי בשוגג

טראמפ קיבל את הצעתו של ביידן לקיים שני עימותים נשיאותיים. “הגיע הזמן לעימות”

קרן זריהן

העימות הראשון יתקיים ב-27 ביוני והעימות השני ב-10 בספטמבר

גלנט: לא אסכים לממשל צבאי בעזה וגם לא לשלטון אזרחי ישראלי

צוות מגזין אפוק

שר הביטחון קיים מסיבת עיתונאים בה התייחס בעיקר לנושא היום שאחרי ברצועת עזה. בנוגע לחוק הגיוס שמקדם נתניהו, אמר גלנט כי יתמוך רק בחוק שמקובל על כל חלקי הקואליציה. נתניהו בתגובה: ״אני לא מוכן להחליף חמסטאן בפתסטאן. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים״  

נתניהו: כל עוד חמאס שולט צבאית, שום גורם לא יסכים לקחת את הניהול האזרחי על עזה מחשש לשלומו

צוות מגזין אפוק

ראש הממשלה אמר את הדברים בהצהרה מוקלטת שפרסם

שתפו: