כניסה
הרשמה לניוזלטר

זוג מבוגר חזר אל הבית ברמת השרון בו גידל את ילדיו, אחרי כמה שנים ששהה בחו”ל. הבעיה היחידה היא שהבית שנבנה בשנות ה-80, בחמישה מפלסים, לא התאים יותר לחייהם החדשים. זוג האדריכלים ליאור רוזנפלד ויעל שחר נענו לאתגר, שברו כמה קירות, הגדילו חדרים, בחרו רהיטים חדשים ושינו את הבית מקצה לקצה. הם אפילו יצרו גלריה להצגת עבודות הצילום של בעלת הבית

מאיה מזרחי | 27 באפריל 2015 | תרבות ואמנות | 2 דק׳

סיור בבתים: מיני תערוכה בבית ברמת השרון

לאחר שמחנים את הרכב סמוך לדלת הכניסה, נכנסים למבואה שהייתה בעבר חדר ופטיו, כניסה סגורה אלכסונית ואפורה. האדריכלים פתחו הכול, הורידו את הפטיו והפכו את החלל לנקי. הם ריצפו אותו במרצפות קרם (״חזי בנק"), והפכו אותו לגלריה עם צילומי אמנות מתחלפים של בעלת הבית. היצירות תלויות על פסים שמאפשרים להחליף אותן בקלות והתאורה מיועדת להאיר עליהן כמו בגלריה אמיתית.

הפסלים על קונסולות העץ (״מרקו פולו") הם אוסף של בעלת הבית וחלק מתצוגת הגלריה. הסלים הם מ"אין אנד אאוט". מעקה זכוכית שקוף יוצר את ההפרדה עם הסלון ונותן הרגשה של פתיחות כאשר אפשר לראות את מה שקורה בתוך הבית. המעקה מאפשר לשלב את החלל כחלק מהבית ולהכניס אור טבעי למבואה. דלת סקרימיו לבנה (״סטאטו") היא פתח דיסקרטי לשירותי האורחים השומרת על מראה אחיד של החלל בלי לבלוט

המדרגות למטה מובילות למרתף שמנוצל לרוב על ידי הנכדים שמגיעים כדי לרבוץ על הספה, לשחק ולראות טלוויזיה. כאשר עולים חצי קומה למעלה מגיעים לחלל המרכזי בו נמצא הסלון (התמונה שפותחת את המדור), המטבח ופינת האוכל. בעלת הבית לא רצתה סלון שיהיה רק למטרת אירוח ושיצטרכו להקפיד כל הזמן על ניקיונו, היא רצתה שהנכדים יהנו ויקפצו אם בא להם על הספה. המעצבים גם יצרו נישת נגרות לטלוויזיה (נגריית ״אבן צור") שאוצרת בתוכה את מערכות המיזוג, השמע וכו'.

מסביב לפינת האוכל היה בעבר קיר עוטף שצמצם את החלל. האדריכלים החליטו לשבור אותו כדי ליצור פתחים מקסימליים באמצעות חלונות זכוכית ואלומיניום – מראה נקי שמטשטש את הגבולות ומכניס את הפנים לבית. פינת האוכל שנראתה בעבר ״תקועה" הפכה למרכז הבית.

גוף התאורה הגדול אך הקליל המתנוסס מעליה הוא מ-S.T.OR. האדריכלים תכננו את שולחן האוכל בעל מראה שבטי שיעניק תחושה של חום וביתיות לחלל, הכיסאות הם מ"טולמנס". 

המטבח נשאר נקי ופרקטי לבקשת בעלי הבית. בשל הדומיננטיות של שולחן האוכל הם ויתרו על ״אי" או כל דבר אחר מהסוג הזה. משטח הקוריאן הוא של חברת ״ליאוני". האדריכלים ביטלו את כל החלונות כדי ליצור חלון גדול יותר.

יחידת השינה בנויה מחדרים היוצרים צורת ר: חדר שינה ארוך, וחדר ארונות שמוביל לחדר הרחצה. היה חשוב לבעלי הבית שיהיה להם חדר שינה גדול ומודרני, אבל כזה השומר על חמימות ונעימות דרך פרקט, שטיח, טקסטיל של הווילונות ושל עטיפת המיטה. גם המנורה מבד מ"קרני תכלת" תורמת לאווירה הזאת. על שידה של ״יחידות שוקולד" יושבת טלוויזיה שניתן לסובב לצפייה בנינוחות על המיטה. מהחדר משתקף הירוק של הגינה וכתם של צבע נוסף של ההדום מקשט את החדר ושובר את הלובן.

חדר הארונות מהווה חלל מעבר עם ארונות משני הצדדים, שדרכו מגיעים לחדר הרחצה. את חדר השירות שהיה פעם הם סגרו והפכו לסוויטת רחצה. דלת זכוכית של סקריניו (סטאטו) מפרידה בין החללים וכך גם נכנס אור לחדר הארונות.


סיור בבתים: מיני תערוכה בבית ברמת השרון

זוג מבוגר חזר אל הבית ברמת השרון בו גידל את ילדיו, אחרי כמה שנים ששהה בחו”ל. הבעיה היחידה היא שהבית שנבנה בשנות ה-80, בחמישה מפלסים, לא התאים יותר לחייהם החדשים. זוג האדריכלים ליאור רוזנפלד ויעל שחר נענו לאתגר, שברו כמה קירות, הגדילו חדרים, בחרו רהיטים חדשים ושינו את הבית מקצה לקצה. הם אפילו יצרו גלריה להצגת עבודות הצילום של בעלת הבית

מאיה מזרחי | 27 באפריל 2015 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

סטיילינג: מאיה ליבנת הרוש; צילומים: שי אפשטיין

לאחר שמחנים את הרכב סמוך לדלת הכניסה, נכנסים למבואה שהייתה בעבר חדר ופטיו, כניסה סגורה אלכסונית ואפורה. האדריכלים פתחו הכול, הורידו את הפטיו והפכו את החלל לנקי. הם ריצפו אותו במרצפות קרם (״חזי בנק"), והפכו אותו לגלריה עם צילומי אמנות מתחלפים של בעלת הבית. היצירות תלויות על פסים שמאפשרים להחליף אותן בקלות והתאורה מיועדת להאיר עליהן כמו בגלריה אמיתית.

הפסלים על קונסולות העץ (״מרקו פולו") הם אוסף של בעלת הבית וחלק מתצוגת הגלריה. הסלים הם מ"אין אנד אאוט". מעקה זכוכית שקוף יוצר את ההפרדה עם הסלון ונותן הרגשה של פתיחות כאשר אפשר לראות את מה שקורה בתוך הבית. המעקה מאפשר לשלב את החלל כחלק מהבית ולהכניס אור טבעי למבואה. דלת סקרימיו לבנה (״סטאטו") היא פתח דיסקרטי לשירותי האורחים השומרת על מראה אחיד של החלל בלי לבלוט

המדרגות למטה מובילות למרתף שמנוצל לרוב על ידי הנכדים שמגיעים כדי לרבוץ על הספה, לשחק ולראות טלוויזיה. כאשר עולים חצי קומה למעלה מגיעים לחלל המרכזי בו נמצא הסלון (התמונה שפותחת את המדור), המטבח ופינת האוכל. בעלת הבית לא רצתה סלון שיהיה רק למטרת אירוח ושיצטרכו להקפיד כל הזמן על ניקיונו, היא רצתה שהנכדים יהנו ויקפצו אם בא להם על הספה. המעצבים גם יצרו נישת נגרות לטלוויזיה (נגריית ״אבן צור") שאוצרת בתוכה את מערכות המיזוג, השמע וכו'.

מסביב לפינת האוכל היה בעבר קיר עוטף שצמצם את החלל. האדריכלים החליטו לשבור אותו כדי ליצור פתחים מקסימליים באמצעות חלונות זכוכית ואלומיניום – מראה נקי שמטשטש את הגבולות ומכניס את הפנים לבית. פינת האוכל שנראתה בעבר ״תקועה" הפכה למרכז הבית.

גוף התאורה הגדול אך הקליל המתנוסס מעליה הוא מ-S.T.OR. האדריכלים תכננו את שולחן האוכל בעל מראה שבטי שיעניק תחושה של חום וביתיות לחלל, הכיסאות הם מ"טולמנס". 

המטבח נשאר נקי ופרקטי לבקשת בעלי הבית. בשל הדומיננטיות של שולחן האוכל הם ויתרו על ״אי" או כל דבר אחר מהסוג הזה. משטח הקוריאן הוא של חברת ״ליאוני". האדריכלים ביטלו את כל החלונות כדי ליצור חלון גדול יותר.

יחידת השינה בנויה מחדרים היוצרים צורת ר: חדר שינה ארוך, וחדר ארונות שמוביל לחדר הרחצה. היה חשוב לבעלי הבית שיהיה להם חדר שינה גדול ומודרני, אבל כזה השומר על חמימות ונעימות דרך פרקט, שטיח, טקסטיל של הווילונות ושל עטיפת המיטה. גם המנורה מבד מ"קרני תכלת" תורמת לאווירה הזאת. על שידה של ״יחידות שוקולד" יושבת טלוויזיה שניתן לסובב לצפייה בנינוחות על המיטה. מהחדר משתקף הירוק של הגינה וכתם של צבע נוסף של ההדום מקשט את החדר ושובר את הלובן.

חדר הארונות מהווה חלל מעבר עם ארונות משני הצדדים, שדרכו מגיעים לחדר הרחצה. את חדר השירות שהיה פעם הם סגרו והפכו לסוויטת רחצה. דלת זכוכית של סקריניו (סטאטו) מפרידה בין החללים וכך גם נכנס אור לחדר הארונות.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
תמונה למחשבה: הפילוסוף שחי את הפילוסופיה שלו

אריק בס

לפעמים אני יושב ומהרהר מי אני, ומה זה בכלל אומר להיות "אני"? בעשותי כך אני מנסה להשיל מעליי את כל המושגים, המאפיינים...

לספרים מותר לשקר

מאיה מזרחי

איזו הנאה לקרוא ספר שנתפר בעבודת נמלים כה מורכבת, בה כל חלקיק מתקשר עם חלק אחר בתמונה הרחבה, כמו גם עם חלקיקים אחרים שנכתבו בספרים אחרים, וכאלו...

כלים להישרדות בגיהינום וביום-יום

דינה גורדון

"תמצאו תקווה במקום שבו אין שום תקווה וחפשו מתנה בכל דבר שקורה בחיים" הוא משפט העשוי להישמע כמו קלישאה, אלא אם הוא יוצא מפיה של...

המרכיבים [הסודיים] של החיים הטובים

דינה גורדון

הנרי קין (Keane), בן 14, התגורר באחת השכונות העניות ביותר בבוסטון. הוא הצליח לנהל חיים יציבים ולא להסתבך בצרות שלא כמו רבים...

האג'נדות הרדיקליות שחדרו לצה"ל

נדב רט

ספרה החדש של העיתונאית והפובלציסטית נוה דרומי, שלשם הגילוי הנאות אציין כבר כעת שהייתי שותף בעריכתו, מטריד ומטלטל כאחד....

סבל פיזי ונפשי מתון תורם לבריאות

דינה גורדון

"גופנו הוא חברנו הטוב ביותר, וחברות צריך לטפח", כותב פרופ' יובל חלד בפתח ספרו החדש. אבל כיום, בחברה המודרנית, אנחנו מזניחים...

כך תשנו את דעתם של אחרים

נדב רט

כולנו מכירים את מבנה המערכת הפוליטית בארץ בשנים האחרונות. שני הגושים התמודדו ראש בראש במשך שנתיים, סבב אחר סבב, ללא הכרעה. כולנו כבר...

סוד קסמה של המיתולוגיה היוונית

גלית דהן קרליבך

"כשהייתי די קטן התמזל מזלי וקראתי ספר בשם 'מעשיות מיוון העתיקה'. זו הייתה אהבה ממבט ראשון. בהמשך חיי איהנה מהמיתוסים ומהאגדות...

שתפו: