כניסה
הרשמה לניוזלטר

זוג מבוגר חזר אל הבית ברמת השרון בו גידל את ילדיו, אחרי כמה שנים ששהה בחו”ל. הבעיה היחידה היא שהבית שנבנה בשנות ה-80, בחמישה מפלסים, לא התאים יותר לחייהם החדשים. זוג האדריכלים ליאור רוזנפלד ויעל שחר נענו לאתגר, שברו כמה קירות, הגדילו חדרים, בחרו רהיטים חדשים ושינו את הבית מקצה לקצה. הם אפילו יצרו גלריה להצגת עבודות הצילום של בעלת הבית

מאיה מזרחי | 27 באפריל 2015 | תרבות ואמנות | 2 דק׳

סיור בבתים: מיני תערוכה בבית ברמת השרון

לאחר שמחנים את הרכב סמוך לדלת הכניסה, נכנסים למבואה שהייתה בעבר חדר ופטיו, כניסה סגורה אלכסונית ואפורה. האדריכלים פתחו הכול, הורידו את הפטיו והפכו את החלל לנקי. הם ריצפו אותו במרצפות קרם (״חזי בנק"), והפכו אותו לגלריה עם צילומי אמנות מתחלפים של בעלת הבית. היצירות תלויות על פסים שמאפשרים להחליף אותן בקלות והתאורה מיועדת להאיר עליהן כמו בגלריה אמיתית.

הפסלים על קונסולות העץ (״מרקו פולו") הם אוסף של בעלת הבית וחלק מתצוגת הגלריה. הסלים הם מ"אין אנד אאוט". מעקה זכוכית שקוף יוצר את ההפרדה עם הסלון ונותן הרגשה של פתיחות כאשר אפשר לראות את מה שקורה בתוך הבית. המעקה מאפשר לשלב את החלל כחלק מהבית ולהכניס אור טבעי למבואה. דלת סקרימיו לבנה (״סטאטו") היא פתח דיסקרטי לשירותי האורחים השומרת על מראה אחיד של החלל בלי לבלוט

המדרגות למטה מובילות למרתף שמנוצל לרוב על ידי הנכדים שמגיעים כדי לרבוץ על הספה, לשחק ולראות טלוויזיה. כאשר עולים חצי קומה למעלה מגיעים לחלל המרכזי בו נמצא הסלון (התמונה שפותחת את המדור), המטבח ופינת האוכל. בעלת הבית לא רצתה סלון שיהיה רק למטרת אירוח ושיצטרכו להקפיד כל הזמן על ניקיונו, היא רצתה שהנכדים יהנו ויקפצו אם בא להם על הספה. המעצבים גם יצרו נישת נגרות לטלוויזיה (נגריית ״אבן צור") שאוצרת בתוכה את מערכות המיזוג, השמע וכו'.

מסביב לפינת האוכל היה בעבר קיר עוטף שצמצם את החלל. האדריכלים החליטו לשבור אותו כדי ליצור פתחים מקסימליים באמצעות חלונות זכוכית ואלומיניום – מראה נקי שמטשטש את הגבולות ומכניס את הפנים לבית. פינת האוכל שנראתה בעבר ״תקועה" הפכה למרכז הבית.

גוף התאורה הגדול אך הקליל המתנוסס מעליה הוא מ-S.T.OR. האדריכלים תכננו את שולחן האוכל בעל מראה שבטי שיעניק תחושה של חום וביתיות לחלל, הכיסאות הם מ"טולמנס". 

המטבח נשאר נקי ופרקטי לבקשת בעלי הבית. בשל הדומיננטיות של שולחן האוכל הם ויתרו על ״אי" או כל דבר אחר מהסוג הזה. משטח הקוריאן הוא של חברת ״ליאוני". האדריכלים ביטלו את כל החלונות כדי ליצור חלון גדול יותר.

יחידת השינה בנויה מחדרים היוצרים צורת ר: חדר שינה ארוך, וחדר ארונות שמוביל לחדר הרחצה. היה חשוב לבעלי הבית שיהיה להם חדר שינה גדול ומודרני, אבל כזה השומר על חמימות ונעימות דרך פרקט, שטיח, טקסטיל של הווילונות ושל עטיפת המיטה. גם המנורה מבד מ"קרני תכלת" תורמת לאווירה הזאת. על שידה של ״יחידות שוקולד" יושבת טלוויזיה שניתן לסובב לצפייה בנינוחות על המיטה. מהחדר משתקף הירוק של הגינה וכתם של צבע נוסף של ההדום מקשט את החדר ושובר את הלובן.

חדר הארונות מהווה חלל מעבר עם ארונות משני הצדדים, שדרכו מגיעים לחדר הרחצה. את חדר השירות שהיה פעם הם סגרו והפכו לסוויטת רחצה. דלת זכוכית של סקריניו (סטאטו) מפרידה בין החללים וכך גם נכנס אור לחדר הארונות.


מעורר מחשבה? לתגובות ומחשבות ניתן לכתוב לנו ל:
לחץ כאן

סיור בבתים: מיני תערוכה בבית ברמת השרון

זוג מבוגר חזר אל הבית ברמת השרון בו גידל את ילדיו, אחרי כמה שנים ששהה בחו”ל. הבעיה היחידה היא שהבית שנבנה בשנות ה-80, בחמישה מפלסים, לא התאים יותר לחייהם החדשים. זוג האדריכלים ליאור רוזנפלד ויעל שחר נענו לאתגר, שברו כמה קירות, הגדילו חדרים, בחרו רהיטים חדשים ושינו את הבית מקצה לקצה. הם אפילו יצרו גלריה להצגת עבודות הצילום של בעלת הבית

מאיה מזרחי | 27 באפריל 2015 | תרבות ואמנות | 2 דק׳

סטיילינג: מאיה ליבנת הרוש; צילומים: שי אפשטיין

לאחר שמחנים את הרכב סמוך לדלת הכניסה, נכנסים למבואה שהייתה בעבר חדר ופטיו, כניסה סגורה אלכסונית ואפורה. האדריכלים פתחו הכול, הורידו את הפטיו והפכו את החלל לנקי. הם ריצפו אותו במרצפות קרם (״חזי בנק"), והפכו אותו לגלריה עם צילומי אמנות מתחלפים של בעלת הבית. היצירות תלויות על פסים שמאפשרים להחליף אותן בקלות והתאורה מיועדת להאיר עליהן כמו בגלריה אמיתית.

הפסלים על קונסולות העץ (״מרקו פולו") הם אוסף של בעלת הבית וחלק מתצוגת הגלריה. הסלים הם מ"אין אנד אאוט". מעקה זכוכית שקוף יוצר את ההפרדה עם הסלון ונותן הרגשה של פתיחות כאשר אפשר לראות את מה שקורה בתוך הבית. המעקה מאפשר לשלב את החלל כחלק מהבית ולהכניס אור טבעי למבואה. דלת סקרימיו לבנה (״סטאטו") היא פתח דיסקרטי לשירותי האורחים השומרת על מראה אחיד של החלל בלי לבלוט

המדרגות למטה מובילות למרתף שמנוצל לרוב על ידי הנכדים שמגיעים כדי לרבוץ על הספה, לשחק ולראות טלוויזיה. כאשר עולים חצי קומה למעלה מגיעים לחלל המרכזי בו נמצא הסלון (התמונה שפותחת את המדור), המטבח ופינת האוכל. בעלת הבית לא רצתה סלון שיהיה רק למטרת אירוח ושיצטרכו להקפיד כל הזמן על ניקיונו, היא רצתה שהנכדים יהנו ויקפצו אם בא להם על הספה. המעצבים גם יצרו נישת נגרות לטלוויזיה (נגריית ״אבן צור") שאוצרת בתוכה את מערכות המיזוג, השמע וכו'.

מסביב לפינת האוכל היה בעבר קיר עוטף שצמצם את החלל. האדריכלים החליטו לשבור אותו כדי ליצור פתחים מקסימליים באמצעות חלונות זכוכית ואלומיניום – מראה נקי שמטשטש את הגבולות ומכניס את הפנים לבית. פינת האוכל שנראתה בעבר ״תקועה" הפכה למרכז הבית.

גוף התאורה הגדול אך הקליל המתנוסס מעליה הוא מ-S.T.OR. האדריכלים תכננו את שולחן האוכל בעל מראה שבטי שיעניק תחושה של חום וביתיות לחלל, הכיסאות הם מ"טולמנס". 

המטבח נשאר נקי ופרקטי לבקשת בעלי הבית. בשל הדומיננטיות של שולחן האוכל הם ויתרו על ״אי" או כל דבר אחר מהסוג הזה. משטח הקוריאן הוא של חברת ״ליאוני". האדריכלים ביטלו את כל החלונות כדי ליצור חלון גדול יותר.

יחידת השינה בנויה מחדרים היוצרים צורת ר: חדר שינה ארוך, וחדר ארונות שמוביל לחדר הרחצה. היה חשוב לבעלי הבית שיהיה להם חדר שינה גדול ומודרני, אבל כזה השומר על חמימות ונעימות דרך פרקט, שטיח, טקסטיל של הווילונות ושל עטיפת המיטה. גם המנורה מבד מ"קרני תכלת" תורמת לאווירה הזאת. על שידה של ״יחידות שוקולד" יושבת טלוויזיה שניתן לסובב לצפייה בנינוחות על המיטה. מהחדר משתקף הירוק של הגינה וכתם של צבע נוסף של ההדום מקשט את החדר ושובר את הלובן.

חדר הארונות מהווה חלל מעבר עם ארונות משני הצדדים, שדרכו מגיעים לחדר הרחצה. את חדר השירות שהיה פעם הם סגרו והפכו לסוויטת רחצה. דלת זכוכית של סקריניו (סטאטו) מפרידה בין החללים וכך גם נכנס אור לחדר הארונות.


מעורר מחשבה? לתגובות ומחשבות ניתן לכתוב לנו ל:
לחץ כאן

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מצפונו של חיל

ורד אילון

"די היה להסתכל לתוך עיניו של זאביק המישירות מבטן כלפיך, כדי לדעת שמולך ניצב מפקד הנושא בחובו ערכים רבים", כתב חיים לסקוב על סא"ל במיל' זאב אילון, בחוברת ההנצחה לזכרו. זאביק היה אבא שלי, ונפל ב-1968 בעת מילוי תפקידו. לאחר...

"לא ויתרתי על החיפוש אחר הדה וינצ'י האבוד"

פרופ׳ מאוריציו סרצ׳יני

פרופ' מאוריצי'יו סרצ'יני הוא מדען שחי בפירנצה, ומשתמש באמצעים טכנולוגיים ומדעיים כדי לחקור יצירות אמנות, בהן כמה מיצירות המופת הגדולות ביותר בעולם...

איפור: הטרנדים לאביב/קיץ 2012

צוות מגזין אפוק

אז מה חימם לנו את...

״צייר לי כבשה בבקשה״

מאיה מזרחי

״הלו, מי שם?״ ״זה אני, אנטואן דה סנט אכזופרי, אני מעיר אותך?״ ״אמצע הלילה אנטואן! הכול בסדר? משהו קרה לקונסואלה?״ ״אל תדאג, הכול בסדר, פשוט קצת נתקעתי שוב בכתיבה, חשבתי שאולי נוכל לדבר״. ״אני רואה שהשהייה בניו יורק, הרחק...

בתוך מוחו של אמן | ״זאת מפה! מפת אוצר…״

מאיה מזרחי

״רוברט, איפה אתה?״ קראה פאני בקול דואג, לאחר שחזרה לבקתת העץ ולא מצאה את בעלה הטרי שם. ״אני כאן״, קרא רוברט בקול חלש, ״מאחור, עושה אמבטיית שמש... הצטרפי אלי, יקירתי״. ״הו רוברט, אני כל כך שמחה...

יש קונפליקטים שיכולים להרוג

דינה גורדון

אין לאף אחד ספק שהחברה שלנו משוסעת ספר חדש טוען שאם נבין מה גורם לקונפליקטים להחמיר עד כדי יצירת מחנות המקדמים אלימות ושנאה, נוכל למתן את...

שתפו: