כניסה
הרשמה לניוזלטר

מתי נגדיר שוק כשוק שורי? – הגרפים מתחילים לעלות, הנקודות הנמוכות גבוהות יותר, והגבוהות מגיעות לשיאים…

תוכן שיווקי | 2 במאי 2024 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

השקעה לטווח ארוך בשוק שורי

מתי נגדיר שוק כשוק שורי? – הגרפים מתחילים לעלות, הנקודות הנמוכות גבוהות יותר, והגבוהות מגיעות לשיאים חדשים. אם העליות הנוכחיות מגיעות לעליות של 20% ויותר באופן רציף לאורך זמן, השוק מוגדר כ"שורי". כעת, מתחילה התקופה שבה משקיעים חדשים רבים נכנסים לבורסה, כיוון שהם רוצים לגרוף את הרווחים הצפויים, אך זוהי עשויה להיות גם נקודת זמן מסוכנת. במאמר זה נדון באסטרטגיות השקעה לטווח ארוך בשוק שורי.

לומדים את הגרף ועולים על הגל בזמן

יש הרבה גולשי גלים שעוסקים כיום בהשקעות בשוק ההון, ומשווים את זמני הכניסה להשקעה לתפיסה של "גל". אם נביט בגרפים של המדדים השונים ניתן לראות מדוע. בשוק שורי אנו רואים את הגרף נע מעלה ומטה, כאשר ניתן לראות עליות הדרגתיות עם ירידות קלות מטה ועלייה נוספת (כאשר חלק מהמשקיעים מממשים רווחים ומתכוננים לכניסה חוזרת לשוק).

ישנם משקיעים שמחפשים את  הרגע שבו הגרף מתחיל לרדת, כאשר לאחר הירידה באה עליה. . זוכרים את הגולשים? זה הזמן שבו מתחיל להתפתח "גל" שעליו הם רוצים  "לרכוב".

גם בשוק שורי העלייה אינה גרף אחיד מעלה ויש כאלה המחלקים את ההשקעה ונכנסים לשוק בשלבים.

משקיעים שפועלים גם בהשקעות לטווח קצר יכולים לנצל את העליות והירידות הללו למכירה זמנית של חלק מהתיק בזמן הירידה, ורכישה מיידית כאשר הגרף מתחיל לעלות שוב. ישנן תוכנות שמעניקות  תמונת מצב היסטורית של השערים הגבוהים והנמוכים בחודשים האחרונים של כל אחת מההשקעות הפוטנציאליות והן מאפשרות ללקוחות לנסות ולתזמן את השוק.

השקעות לטווח ארוך בשוק שורי

יש משקיעים המנצלים את השוק השורי  לבצע השקעות לטווח ארוך, אפילו של עשרות שנים. אם תבחנו את המדדים לפני עשרים או שלושים שנים, תגלו כי משקיעים שנכנסו בתקופה של שוק שורי יכלו לזהות טוב יותר את המגמות העתידיות לעשור הקרוב. למשל, מי שנכנס להשקעה באמזון בשנת 2004, יהיה מאושר מאוד כיום לראות את השינויים בתיק.

עם זאת, צריך לזכור כי השוק לא נשאר שורי לעד. בשלב מסוים יתחילו הירידות והמימושים. זה השלב שבו על המשקיע  להחליט האם הוא נשאר בהשקעה עד למחזוריות הבאה של שוק ההון (השקעה לטווח ארוך) או בוחרים דווקא לממש, ולחכות לירידות הבאות כדי להיכנס שוב לפוזיציות.

טכניקות למתקדמים – משקיעים במקביל בלונג ושורט

משקיעים מתקדמים יותר משתמשים במידע שמתקבל בכלי הניתוח השונים כדי לבחור השקעות מקבילות של "לונג" ו"שורט". בקצרה מדובר על שילוב בין השקעות שנהנות מעלייה במחיר נכס ("לונג") לבין כאלו שנהנות מירידה במחירו ("שורט"). כך, הם מצליחים לשמור על תיק מאוזן יחסית, ולגרוף רווחים בכל שלב במחזור. מדובר בטכניקות מתקדמות שאינן מתאימות לכל משקיע, ולכן לא נסביר אותן לעומק. צריך לזכור שפוזיציות שורט עשויות להיות מסוכנות יותר למשקיע מתחיל, וכדאי להימנע מהן בשלבים הראשונים  זאת בשל ההיכרות המעמיקה עם האופן שבו מתנהלות השקעות מסוג זה,  הנדרשת למשקיע שבוחר לפעול בהן.

בסיכומו של דבר, אין לאיש יכולת לחזות את ההתפתחויות השונות והשפעתן על שוק ההון, כפי שלא צפינו את מגפת הקורונה או את המלחמה שהחלה ב- 7 באוקטובר, כך גם איננו יכולים לחזות את העתיד בשוק ההון .  הניסיון לחזות את כיוון השווקים, לנסות לתזמן כניסה ויציאה, לא בהכרח מצליח והוא עלול להביא דווקא להפסדים.  גם כאשר נמצאים בשוק שורי בו לכאורה פוטנציאל הרווחים גבוה, אך לצד ההזדמנות עשויים להיות גם סיכונים רבים, שכן אתם עשויים להכנס לפוזיציות כאשר השוק נמצא בשיאו. לכן, מומלץ לבצע כל השקעה לאחר מחקר מעמיק, לא להשקיע רק בכלי פיננסי אחד ולהיעזר במנהלי השקעות מנוסים לניהול התיק.

שתפו: