כניסה
הרשמה לניוזלטר

לכל עמותה יש שפה משלה. מי שלא יודע לדבר בשפה הרלוונטית, לא יצליח לגעת בקהל היעד…

תוכן שיווקי | 14 בפברואר 2024 | תוכן שיווקי | 6 דק׳

כשסיני לא מבין צרפתית: איך תדע מהי השפה הנכונה לשיווק העמותה שלך?

לכל עמותה יש שפה משלה. מי שלא יודע לדבר בשפה הרלוונטית, לא יצליח לגעת בקהל היעד המתאים לו. פספוס כזה של קהל היעד הוא השלב הראשון בהתדרדרות העמותה וקליעתה לקשיים כלכליים שיביאו בסופו של תהליך לסגירתה. אז מה הפתרון? בטיק טק פענחו את השפה

העולם מלא בעמותות חשובות המקדמות מטרה חברתית או פילנתרופית. הציבור קשוב, פותח את הכיס ואת הלב כדי להמשיך ולהחזיק את פעילויות הסיוע השונות, אבל כל זה לא מספיק, ולא כל העמותות מצליחות להגיע ליעדים שלהן ולהחזיק את עצמן לאורך זמן.

אחת הסיבות העיקריות לכך היא חוסר המודעות הציבורית לעמותה, וכתוצאה מכך הצורך בגיוס תרומות שלא מתמלא. לארגונים רבים נוצר בור תקציבי אדיר שמעמיק ומעמיק עד שהוא אוכל את הארגון מבפנים ומביא לקריסתו.

כדי להגיע ליעדי הגיוס שלהן, עמותות צריכות לדבר בשפה של קהל היעד הרלוונטי להן. זה אומר קודם כל להבין מי הקהל שהפעילות תדבר אליו, להבין את הצרכים של הקהל הזה, את הדברים שמעניינים אותו, ואת הדרך שבה הוא מתקשר, ולהצליח להגיע אליו עם המסרים הנכונים שיפתחו לו את הלב.

וכאן ארגונים רבים מתפספסים. הם נכשלים פעם אחת בלפענח מי קהל היעד שלהן, ופעם שנייה בצורות שבהן הם פונים אליו. גם כאלה שלא עושות את העבודה לבד אלא נעזרות במשרדי פרסום, מדווחות לא פעם כי אין להם את ההתמחות הנדרשת דווקא לעמותות, ואת השפה השיווקית הנכונה שעובדת בתחום הזה.

אל תוך הבור השואב הזה נכנסת – בעוצמה רבה ובאנרגיות שיא – 'טיק טק'. עם ניסיון של קרוב לעשרים שנה בעולם העמותות וצוות שלם של אנשי מקצוע מתחום הארגונים, ועם חברת בת שמגייסת מיליונים, כשמה, בכל חודש, עבור עמותות מכל סוג, משרטטת טיק טק את העתיד ואת העוגן עבור עולם העמותות. החברה מאמינה שכל עמותה צריכה לדבר בשפה משלה כדי להגיע ליעדים שהציבה לעצמה. "לכל עמותה יש שפה משלה. אנחנו יודעים לפענח את השפה הזו, ולדבר בשפה הנכונה לקהל היעד של העמותה", אומרים בטיק טק.

טיק טק , לא עוד משרד פרסום.

אברהם הלחמי מנכ"ל החברה ושלמה היימן מנכ"ל שותף, מתמחים כל אחד מהם למעלה מעשור בתחום העמותות. יחד הם הקימו את ׳טיק טק׳, דייקו את הצרכים של עמותות ובידלו אותם מצרכי החברות השונות במשק, והפכו בתוך פחות משנתיים לחברה המובילה והמצליחה בתחום, כשהדגל הוא מקצוענות שיא, אמינות, ניסיון בלי סוף, ומעל הכל – הצלחה כבירה במספרים.

"עמותות לא תמיד מצליחות להביא את עצמן למצב שהן ממוצבות בצורה נבונה מבחינת הנראות והפרויקטים שלהן, אז הן פונות לכל מיני כיוונים אצל בעלי מקצוע שונים," מסביר הלחמי את הקונפליקט. "הרבה ארגונים מתחילים את החודש כבר בהוצאה קבועה של 8000 ש"ח ריטיינר למשרד פרסום, ובעצם לא מקבלים ממנו כמעט שום תמורה, פרט לעיצוב מודעה לבקשתו פה ושם. וזה מהסיבה הפשוטה, שלמשרד הפרסום אין את היעד הממוקד הנדרש בתחום העמותות. כשמנהלי העמותות האלה צריכים לטוס לחו"ל, הם יפנו לאיש מקצוע נוסף, בתוספת תשלום, ויבקשו ממנו ליצור חומרים באנגלית, מה שמשרד הפרסום לא מספק להם בצורה טובה. ברוב העמותות נדרשות פעולות ממש יום יומיות שמשרדי הפרסום פשוט לא יודעים איך לבצע בצורה טובה.

"פנה אליי מנהל עמותה שיש לו משרד פרסום כבר חמש שנים, ואמר לי: "אני טס שבוע הבא לסבב של פגישות עם תורמים גדולים. מה אני מראה להם? איך אני מציג את עצמי?" משרד הפרסום ברוב המקרים יגיד שהוא ייצר לו פרוספקט, אבל אני אומר לך שהתורם יעיף את הפרוספקט הזה לכל הרוחות, זה לא ידבר אליו בשום צורה, רק ירחיק אותו. צריך לדעת מאד טוב את המטריה, איך לפנות, למי לפנות, עם אילו חומרים לבוא. ועמותות נותנות פעם אחר פעם למי שלא אפה לחם אף פעם לאפות את הלחם שלהן".

ואם נשמע לכם שטיק טק הקימה משרד פרסום נוסף מאותו הסוג, הצוות שטיק טק הקימה וריכזה אינו מורכב בכלל מאנשי פרסום, אלא מאנשי מקצוע שונים מתחום העמותות. "בחברה נוספת שהקמנו, 'מיליונים', שעוסקת באופן ספציפי בגיוס כספים לעמותות וארגונים, אנחנו מעסיקים מעל 100 טלפניות במשרות מלאות יום יום ומאחוריהן מערך שלם של דיגיטל, איסוף לידים ופרסומות ברשתות," מספר שלמה היימן, "אנחנו נמצאים כל יום, כל היום, בממשק עם עמותות, ומבינים את הצרכים שלהן כמו שאף משרד אחר לא יכול להבין. כמות הלקוחות שיש לנו מהתחום הממוקד של העמותות מקנה לנו שעות כל כך רבות של עבודה מולן וצבירת ניסיון כל כך משמעותי, שאף משרד אחר שלא מתעסק עם זה מסביב לשעון לא יכול טכנית לצבור.

"היום, אחרי הניסיון שצברנו, אנחנו כבר יודעים לבד מה העמותה שמולנו צריכה. זו גם הבנה עמוקה מאד, גם ניסיון מאד משמעותי בפועל, וגם ובעיקר הצלחות מוכחות בלי סוף. אנחנו מגייסים כל כך הרבה כסף בכל יום עם האסטרטגיה שבנינו ופיתחנו, שהגענו לעמדה שאפשרה לנו לפתוח חברה נוספת שלא תתמקד בגיוס כספים אלא בבנייה של כל התשית הרחבה שכל עמותה צריכה. משם, רוב הארגונים כבר יוכלו לגייס כסף בעצמם".

התמחות ביחסי ציבור זה טקטק!

לאברהם חשוב להבהיר: "לא באנו לבנות עוד משרד פרסום. בנינו חברה ממוקדת מאוד. מתוך כך, גם התמחורים שלנו ממוקדים לגמרי. אין אצלנו מושג של עמותה שמשלמת 10,000 ש"ח בחודש "בשביל כל מה שצריך". יש לנו חבילות מאד ספציפיות, שמספקות את המענה המדויק לכל עמותה וארגון, ותמורת תשלום מסוים לפי העניין אנחנו מספקים חבילה של מוצרים שאותם הלקוח צריך. לא ריטיינרים חודשיים, אלא תשלום תמורת מוצרים ספציפיים. כל לקוח אצלנו יודע בדיוק מה הוא מקבל תמורת כל שקל שהארגון שלו שילם. אם זה רילסים לאינסטגרם, סטטוסים לוואטסאפ, ניוזלטר שבועי או חודשי, סרטוני יו טיוב, מיתוג מחדש או אתר במקרה הצורך. עבור הפקה, כתיבה ועיצוב של ניוזלטר שבועי, לדוגמה, יספיק סכום של 2,500 ש"ח. סכום שמכסה את עצמו בקלות מהניוזלטר בעצמו.

מבחינתנו, כשאנשים גולשים בגוגל הם חייבים למצוא שם מידע נגיש ביותר וסופר עדכני על הלקוח שלנו, וכל ארגון צריך להיראות כמו ארגון רציני. כשהתורם התורן יעשה חיפוש, הוא ימצא בקלות את כל המידע שיצור את הרושם שלו על העמותה בתוך דקות".

"התמחות נוספת שפיתחנו בהקשר הזה," הם מרחיבים, "זה יחסי ציבור בכל העולם גם לעמותות קטנות או מגזריות. בתור התחלה, אנחנו מקפידים שעל כל אחד מהלקוחות שלנו יעלו 4-5 כתבות באנגלית, שיספקו בקלות תדמית מקצועית על הארגון. בהמשך, באופן שוטף וקבוע, טיק טק מייצאת החוצה את כל הפעילויות החדשות של כל עמותה שעובדת איתנו, ודואגת לעדכן את העולם בכל האמצעים הקיימים על כל דבר טוב שנעשה בעזרת העמותה. הפרסום הזה מעניק לעמותה תדמית יציבה ומבוססת, ומספק כל הזמן סיבות נוספות לתרום לה. בקצרה," מגדיר אברהם הלחמי, "הייתי אומר שאנחנו "משרד פרסום של 2024 לעמותות בלבד".

הלחמי, היימן וכל הצוות שאיתם ממוקד בעמותות, ובא עם ניסיון גדול בגיוסים ופרויקטים ארציים ועולמיים. "אנחנו יודעים למתג ארגונים מאפס, לייצר פרוספקטים, ספרים דיגיטליים, סרטונים קצביים על פי השפה המקובלת באינסטגרם וברשתות היום, ארט ברמה גבוהה. יש לנו אפטריסטיות, עורכות וידאו, בוני אתרים, וכותבי תוכן המתמחים באתרים, בניוזלטרים ואפילו בעלונים לבתי כנסת וכתבות פרופיל על רבנים".

השנה היא 2024 והיום יותר מתמיד צריכים מנהלי עמותות לדעת שמה שהיה פעם – כבר לא תופס. יש לעמותה שלכם צורך אדיר ואמיתי להיות נוכחים באינטרנט ובכל מקום, בצורה הכי מקצועית ומתוקתקת שיכולה להיות. עם הסרטונים הכי טובים, עם כמות הצפיות הכי גבוהה, עם המעורבות הכי פעילה של הקהל, ועם תשובות מוכנות לכל שאלה, כאלה שישכנעו את כל מי שנתקל בעמותה שלכם למה העולם לא יכול להתקיים בלעדיכם.

"אם אתם מבינים את כל זה ולא מצליחים לספק את התוצאות בעצמכם, הרשו לעצמכם להיעזר בנו," קורא הלחמי, "אם העבודה הזו שואבת מכם אנרגיות רבות ולא מוכיחה את עצמה כפי שהייתם רוצים – תפילו את זה עלינו. אנחנו כל כך מנוסים, שבשבילנו זה קל. עמותות הן הלחם והחלב שלנו. קבעו איתנו פגישת אסטרטגיה, ומשם כבר נתקדם יחד ונבנה פנים שיווקיות חזקות ובלתי מנוצחות לארגון שלכם".

שתפו: