כניסה
הרשמה לניוזלטר

איטליה – מדינה של יופי עוצר נשימה, עשירה בהיסטוריה, תרבות ונופים מרהיבים. רבים מהתיירים הישראלים מעדיפים…

תוכן שיווקי | 31 באוגוסט 2023 | תוכן שיווקי | 5 דק׳

חוקי תנועה באיטליה – איך לחזור מטיול באיטליה ולא לקבל קנסות

איטליה – מדינה של יופי עוצר נשימה, עשירה בהיסטוריה, תרבות ונופים מרהיבים. רבים מהתיירים הישראלים מעדיפים לטייל במדינה המדהימה הזו ברכב, כדי ליהנות מחופש התנועה והאפשרות לעצור במקומות ציוריים.

תיירים רבים “מתלוננים” על כך שמספר חודשים, לאחר חזרה מטיול באיטליה מתחילים להגיע קנסות. וסכום כללי של קנסות יכול להגיע גם למאות יורו. מכירה גם מקרים בהם משפחות קיבלו יותר מ2000 יורו קנסות במצטבר.

במאמר זה אנסה לעשות סקירה כללית של קנסות הנפוצים באיטליה וטיפים אשר יכולים לעזור להימנע מקבלת הקנסות בטיול שלכם.

עוד לפני שמגיעים לנושא של קנסות – שאלה נפוצה– האם בכלל כדאי לקחת רכב להשכרה באיטליה?

תשובה – אם אתם מתכננים טיול שאינו אורבני בעיקרו – מומלץ מאד לקחת רכב!

שאלה נפוצה נוספת – על איזו חברת השכרת רכב באיטליה אתם ממליצים?

אנחנו ממליצים לפנות לחברות ידועות וגדולות (Sixt, Hertz, Europcar וכו). חברות כאלה, בדרך כלל, מספקות שירות ברמה טובה, מבטיחות את התקינות הטכנית של הרכבים וכוללות המון נקודות השכרה. זה מאד חשוב במקרה ואם תתקלו בבעיה טכנית ברכב בזמן הטיול.

על מה ניתן לקבל קנסות באיטליה?

עוד לפני שמזכירים דברים ייחודיים של איטליה, כדאי לזכור שבאיטליה ניתן לקבל קנסות על עבירות “מוכרות”. באופן כללי חוקי תנוע באיטליה מאד דומים לחוקי תנוע בארץ. לכם אולי עצה הראשונה והכי חשובה – לנהוג בצורה הכי בטיחותית, כפי שאתם נוהגים כאן.

• עבירות מהירות

בכבישי איטליה נמצאות המון מצלמות מהירות. לפעמים במקטע של 20 קילומטר ניתן לראות 3-4 מצלמות מהירות. אם אתם רגילים ש”וויז” מתריע בפני מצלמות המהירות – באיטליה זה לא עובד. על 50% מהמצלמות לא תקבלו שום התרעה.

אז מה עושים? פשוט לשמור על המהירות המותרת. לשים לב לתמרורי הגבלת מהירות. יש מקרים בהם גם על חריגה של 1-2 קילומטר תיירים קיבלו קנסות.

• שימוש בנייד בזמן נהיגה

בדומה לארץ – באיטליה אסור להשתמש בנייד בזמן נהיגה, כולל הודעות וכו.

מה עושים? לא נוגעים בנייד בזמן נהיגה, לא באיטליה ולא בישראל.

• שימוש באלכוהול בזמן נהיגה

גם כאן בדומה לארץ יש הגבלות חמורות של שתיית אלכוהול ונהיגה לאחר מכן.

מה עושים? אם שותים – לא נוהגים!

• קנסות חניה

באיטליה ניתן לראות הגבלות חניה שונות ומגוונות. בד”כ ליד חניונים ורחובות בהם מותרת חניה ניתן לראות שלטים מאד מפורטים, עם הרבה מלל והרבה ציורים, המסבירים מי, מתי ולכמה זמן יכול לחנות.

למשל – יכולים להיות הגבלות על חניה בבוקר/ בערב/ בימי שוק. יכול להיות מתואר מצב שניתן לחנות רק לתושבים מקומיים מ17-00 עד 8-00 ולכולם מ8-00 עד 17-00 (או להפך).

מה עושים? מנסים להבין את התמרורים. הם כתובים באיטלקית – תשתמשו בתרגום של גוגל או כל אפליקציית תרגום דומה.

ותשמרו על הכללים. גם בעיירות קטנות ונידחות ניתן לראות פקחים שגם באמצע לילה יכולים לחלק דוחות.

כמו כן, הימנעו מחניה על קווים צהובים ולבנים. הם מציינים מקומות בהם אסור לחנות או החניה מורשית רק לתושבי המקום.

עוד דבר נפוץ באיטליה – הגבלה על משך החניה – למשל חניה מותרת לכולם, אבל עד שעתיים. מה עושים? בד”כ ברכב נמצא כמו מד שעות שיש לסמן בו שעה בא יצאתם מהרכב ולשים על שמשה. אם לא קיבלתם מד כזה, מספיק לרשום על פתק זמן יציאה מהאוטו.

• נסיעה בנתיבים של תחבורה ציבורית

בערים גדולות – רומא, פירנצה, מילאנו, ורונה וכו קיימים נתיבים של תחבורה ציבורית. בד”כ מערכת ניווט לא תיקח אתכם לנתיבים כאלה, אבל יש לשים לב.

ועכשיו נתמקד ב-2 סוגי קנסות הייחודיים לאיטליה

ZTL – מה זה ZTL?

מדובר בהגבלה הקיימת בעיקר במרכזים היסטוריים של ערים ועיירות שנועדה כדי למנוע כניסת אנשים אשר לא גרים/ או עובדים באותו אזור. או עבור תיירים שמלון שלהם לא נמצא בתוך אזור ZTL.

depositphotos

ההיגיון הוא פשוט – איטליה – מדינה מאד מתויירת, וכאשר מדובר במרכזים היסטוריים של ערים – מדובר ברחובות מאד צרים, שלפעמים גם לרכב בודד קשה לעבור. כמו כן באזורים האלה גרים אלפי תושבים שבכל זאת מעדיפים לשמור על איכות חיים, למרות תיירים הרבים שנמצאים באזורים בהם הם גרים. לכן ZTL  זה לא רק שיטה של הממשל המקומי לגבות קנסות מתיירים הרבים שלא מודעים להגבלות האלו, אלה ניסיון גם לשלב בין תיירות לחיים המקומיים.

בד”כ כניסה לאזור ZTL  מסומנת בתמרור ZTL  (עיגול אדום, על רקע לבן) וכיתוב ZTL. כמו כן גם כאן, בד”כ יש הסברים (באיטלקית) על מהות  ZTL (למשל יכול להיות אזור ZTL 24/7, יכול להיות אזור ZTL רק בסופי שבוע, או להפך – בימי חול וכו). ובד”כ באזורים רבים של ZTL פועלות מצלמות שרושמות דוחות לכל מי שלא מורשה כניסה.

אז מה עושים?

1 – קודם כל, זה שאתם עכשיו מכירים את המושג – מוריד באחוזים רבים את סיכוי שתקבלו קנס.

2 – שמים לב להודעות בוויז/גוגל מפס על אזוריZTL  (אבל אסור להסתמך לגמרי על GPS  מכיוון שעל חלק גדול מהאזורי ZTL  לא תקבלו שום התרעה)

3 – בתכנון המסלול – מחפשים חניונים אשר נמצאים מחוץ לאזורים ZTL

4 – שמים לב, ואם רואים תמרור ZTL – לא נכנסים.

מה לעשות אם מלון שלי נמצא בתוך אזור ZTL?

במקרה כזה אתם כן מורשים להיכנס לאזור ZTL. אבל אתם חייבים להודיע על כך שנכנסת עם רכב לאזור ZTL למלון. ולעשות את זה כאשר אתם נמצאים במלון! מלון חייב לשלוח הודעה עם מספר רכב שלכם לרשות המקומית. במקרה כזה – קנס מתבטל.

כבישי אגרה (כבישים מהירים)

רוב נסיעות באיטליה תעשו בכבישי אגרה, כבישים מהירים. הסיבה הנפוצה לקנסות בכבישים מהירים היא בכך שבכניסה לכביש מהיר בד”כ נמצאים מספר נתיבים – נתיב של תשלום במזומן/ כרטיס אשראי ונתיב מנויים. לרוב בכניסות עם תשלום במזומן / כרטיס אשראי יש תור וכניסה של מנויים היא פתוחה. לכן תיירים רבים פונים לכניסה למנויים ומקבלים על כך קנס.

גימפל נטע

מה לעשות? פשוט להימנע מכניסה לנתיב מנויים אשר בד”כ מסומן בצהוב עם כיתוב TELEPASS.

כתבה מאת גימפל נטע – מנהלת אתר “המומחים אליטליה”. אתר הפועל מ2010 ומתמחה בבניית מסלולים אישיים לאיטליה והשכרת רכב באיטליה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
הרודנות הטכנולוגית של המאה ה-21

קווין אייסנברג

ארה"ב היא גדולה, גדולה מאוד. לא בהיקפה, אלא בעוצמתה – בערכים ובעקרונות שלה המלווים אותה כבר יותר מ-200 שנה. ארה"ב היא הדמוקרטיה התכליתית ביותר במהותה – היא מיישמת את החוקה שלה וזו עוזרת לה

הדרך השלישית לשגשוגה של המדינה

נדב רט

הרב חיים נבון מציע דרך אמצע לגישור בין ענייני דת ומדינה, ובין זכויות הפרט ואחריות לאומית

דוח האו”ם: ישראל לא סיפקה הוכחות למעורבות עובדי אונר”א בטרור

דורון פסקין

בדוח שפרסם האו"ם בתגובה לטענות כי עובדי הארגון היו מעורבים בטרור ובאירועי ה-7 באוקטובר, נטען כי לאונר"א יש כלים רבים כדי להבטיח שהיא תישאר ניטרלית ופורסמו המלצות שונות להתייעלות. משרד החוץ: "כך לא נראית בחינה אמיתית ויסודית"

הפרלמנט הטורקי אוסר למכור בשטחו מוצרים של חברות התומכות בישראל

דורון פסקין

בהודעה רשמית של הפרלמנט נכתב: "בהוראת יו"ר 'האספה הלאומית הגדולה' (הפרלמנט) של טורקיה הוחלט כי מוצרי חברות התומכות בישראל לא יימכרו במסעדות, קפיטריות ובתי תה ברחבי הפרלמנט"

סטיב בנון: “אנחנו יכולים כעת להפיל את כל המערכת. זה בדיוק כמו ב-1989”

איל לוינטר

היועץ האסטרטגי הראשי לשעבר של הבית הלבן מספר לאפוק טיימס מהי המטרה האמיתית של מלחמת הסחר

התרופה גברית, הגוף נשי

רקפת תבור

האם נשים צריכות לקבל את אותן תרופות שמקבלים גברים?

שתפו: