הצרכן הישראלי נופל למרבה הצער פעמים רבות קורבן למעשי נוכלות ורוכש מוצרי יוקרה הנושאים סימני מסחר יוקרתיים ומפורסמים בחושבו שמדובר במוצר מקורי. אלא שבמרבית המקרים המוצר שרכש מיוצר במפעל אנונימי בסין שאין לו כל קשר ליוקרה, וכל מלאכתו היא העתקה של מוצרים וזיוף של מותגים.
תוכן שיווקי | 1 ביולי 2018 | תוכן שיווקי | 2 דק׳
זיופים של מותגי יוקרה בישראל
אחת הדוגמאות הבולטות ליצרן של מוצרי יוקרה, היא חברת רולקס, היצרנית המפורסמת של שעוני היוקרה השווייצריים. שעוני רולקס נחשבים לסמל סטטוס עקב האיכות הגבוהה, היוקרה, והאמינות שמשרה המותג.
אין כמעט אדם אשר אינו מכיר את סימני המסחר של רולקס המזוהים עם החברה, כגון לוגו הכתר, או את סדרות דגמי השעונים שהפכו לשם דבר כדוגמת סדרת שעוני ה- Submariner או ה- Daytona.
בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית ביכולתם של זייפנים ליצור העתקים הנראים לעינו של הצרכן שאינו מומחה כזהים לשעוני רולקס מקוריים. השעונים המזויפים אף נארזים באריזות המשדרות לצרכן אווירה של יוקרה, ואליהם מתלווים מסמכים ותעודות אשר הועתקו – מילה במילה מהמסמכים אותם מצרפת רולקס לשעוני היוקרה המקוריים שלה.
בישראל ניתן למצוא שעונים מזויפים כמעט בכל מקום: הן אצל סוחרים פרטיים המציעים את הסחורה למכירה באמצעות פרסומות ברשתות החברתיות (לעתים אף מוצגים השעונים המזוייפים כשעוני ”וינטג׳" מיד שניה). שעונים מזוייפים אף נמכרים בחנויות שעונים פרטיות שנראות לגיטימיות לכאורה.
כדי להילחם בתופעה ההולכת ומחמירה, מינתה רולקס ג'נבה נציג בישראל את עורך הדין איתן שאולסקי, והורתה לו לנקוט במדיניות של אפס סובלנות כלפי כל אדם או עסק המוכר או מפרסם שעונים מזוייפים. עורך דין שאולסקי הוא בעל ניסיון של 23 שנים במלחמה בזייפנים ובייצוג של חברות בינלאומיות ומקומיות – ובכללן: רולקס, פראדה, ברברי, אדידס, קולגייט, עמינח, פוקס ועוד.
אתרי הקמעונאות הבינלאומיים כדוגמת eBay, ו-AliExpress, וכן הרשתות החברותיות, לרבות Facebook, ו-Instagram, שינו באופן משמעותי את כמות הזיופים המגיעים לישראל ומוצעים למכירה, לרבות זיופים של שעוני רולקס, אומר עו"ד שאולסקי. כאשר המוצרים המזויפים מגיעים אל הסוחר הישראלי, קל לאותו סוחר להציע את המוצרים למכירה באמצעות פרסומם ברשתות החברתיות וזאת מבלי שיצטרך להשקיע בפרסום, בפתיחה של חנות, בתשלום מיסים, וכו'.
רולקס ג'נבה משקיעה סכומי כסף משמעותיים בהגנה על זכויותיה ובמניעת המשך תעשיית הזיופים באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם נציגתה הבלעדית בישראל, חברת אירו-אסיה. עו"ד שאולסקי מסר כי רולקס מגישה למשטרת ישראל עשרות תלונות נגד זייפנים, משתתפת באופן פעיל בפשיטות משטרתיות הנערכות על בתים פרטיים ועל בתי עסק המציעים למכירה שעונים מזויפים, ועומדת על כך שכתבי אישום יוגשו כנגד כל אדם שעוסק במסחר בשעונים מזויפים.
בנוסף רולקס משתפת פעולה באופן שוטף עם רשויות המכס בישראל לשם תפיסת שעונים מזויפים המיובאים לישראל.
אין כל ספק כי רולקס תמשיך להוביל את שוק שעוני היוקרה ברחבי העולם עוד שנים רבות. מעניין יהיה לראות עד כמה השקעתה של רולקס בלוחמה בזיופים תצליח לשאת פרי .
תוכן נוסף עבורך
זיופים של מותגי יוקרה בישראל
הצרכן הישראלי נופל למרבה הצער פעמים רבות קורבן למעשי נוכלות ורוכש מוצרי יוקרה הנושאים סימני מסחר יוקרתיים ומפורסמים בחושבו שמדובר במוצר מקורי. אלא שבמרבית המקרים המוצר שרכש מיוצר במפעל אנונימי בסין שאין לו כל קשר ליוקרה, וכל מלאכתו היא העתקה של מוצרים וזיוף של מותגים.
תוכן שיווקי | 1 ביולי 2018 | תוכן שיווקי | 4 דק׳
אחת הדוגמאות הבולטות ליצרן של מוצרי יוקרה, היא חברת רולקס, היצרנית המפורסמת של שעוני היוקרה השווייצריים. שעוני רולקס נחשבים לסמל סטטוס עקב האיכות הגבוהה, היוקרה, והאמינות שמשרה המותג.
אין כמעט אדם אשר אינו מכיר את סימני המסחר של רולקס המזוהים עם החברה, כגון לוגו הכתר, או את סדרות דגמי השעונים שהפכו לשם דבר כדוגמת סדרת שעוני ה- Submariner או ה- Daytona.
בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית ביכולתם של זייפנים ליצור העתקים הנראים לעינו של הצרכן שאינו מומחה כזהים לשעוני רולקס מקוריים. השעונים המזויפים אף נארזים באריזות המשדרות לצרכן אווירה של יוקרה, ואליהם מתלווים מסמכים ותעודות אשר הועתקו – מילה במילה מהמסמכים אותם מצרפת רולקס לשעוני היוקרה המקוריים שלה.
בישראל ניתן למצוא שעונים מזויפים כמעט בכל מקום: הן אצל סוחרים פרטיים המציעים את הסחורה למכירה באמצעות פרסומות ברשתות החברתיות (לעתים אף מוצגים השעונים המזוייפים כשעוני ”וינטג׳" מיד שניה). שעונים מזוייפים אף נמכרים בחנויות שעונים פרטיות שנראות לגיטימיות לכאורה.
כדי להילחם בתופעה ההולכת ומחמירה, מינתה רולקס ג'נבה נציג בישראל את עורך הדין איתן שאולסקי, והורתה לו לנקוט במדיניות של אפס סובלנות כלפי כל אדם או עסק המוכר או מפרסם שעונים מזוייפים. עורך דין שאולסקי הוא בעל ניסיון של 23 שנים במלחמה בזייפנים ובייצוג של חברות בינלאומיות ומקומיות – ובכללן: רולקס, פראדה, ברברי, אדידס, קולגייט, עמינח, פוקס ועוד.
אתרי הקמעונאות הבינלאומיים כדוגמת eBay, ו-AliExpress, וכן הרשתות החברותיות, לרבות Facebook, ו-Instagram, שינו באופן משמעותי את כמות הזיופים המגיעים לישראל ומוצעים למכירה, לרבות זיופים של שעוני רולקס, אומר עו"ד שאולסקי. כאשר המוצרים המזויפים מגיעים אל הסוחר הישראלי, קל לאותו סוחר להציע את המוצרים למכירה באמצעות פרסומם ברשתות החברתיות וזאת מבלי שיצטרך להשקיע בפרסום, בפתיחה של חנות, בתשלום מיסים, וכו'.
רולקס ג'נבה משקיעה סכומי כסף משמעותיים בהגנה על זכויותיה ובמניעת המשך תעשיית הזיופים באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם נציגתה הבלעדית בישראל, חברת אירו-אסיה. עו"ד שאולסקי מסר כי רולקס מגישה למשטרת ישראל עשרות תלונות נגד זייפנים, משתתפת באופן פעיל בפשיטות משטרתיות הנערכות על בתים פרטיים ועל בתי עסק המציעים למכירה שעונים מזויפים, ועומדת על כך שכתבי אישום יוגשו כנגד כל אדם שעוסק במסחר בשעונים מזויפים.
בנוסף רולקס משתפת פעולה באופן שוטף עם רשויות המכס בישראל לשם תפיסת שעונים מזויפים המיובאים לישראל.
אין כל ספק כי רולקס תמשיך להוביל את שוק שעוני היוקרה ברחבי העולם עוד שנים רבות. מעניין יהיה לראות עד כמה השקעתה של רולקס בלוחמה בזיופים תצליח לשאת פרי .