כניסה
הרשמה לניוזלטר

כימיקל בשם כלורמקוואט כלוריד, המשמש לגידולים חקלאיים, נמצא באחוזים הולכים וגדלים בגופם של נבדקים אמריקנים, והשלכותיו עלולות להיות מזיקות

קרן זריהן | 19 בפברואר 2024 | חדשות | 4 דק׳

מחקר בארה”ב: 80% מהאמריקנים נחשפו לכימיקל שפוגע בפוריות ונמצא בשיבולת שועל ודגני בוקר

על פי מחקר חדש, בגופם של 4 מתוך 5 אמריקנים זוהתה נוכחותו של כימיקל המשמש לגידולים חקלאיים, ושנמצא במספר מוצרים הכוללים חיטה ושיבולת שועל, כגון דגני בוקר. המחקר, שעבר ביקורת עמיתים, נערך על ידי קבוצת מדענים מ-Environmental Working Group (EWG), חברה ללא מטרות רווח, ופורסם ב-15 בפברואר בכתב העת JESEE. על פי אתר חברת EWG, החברה פועלת לשינוי בחוקי הבטיחות הכימית והחקלאית של ארה"ב, בדרישה למוצרים בטוחים יותר.

צוות החוקרים בדק דגימות שתן מאזרחים אמריקנים כדי לברר את מידת החשיפה שלהם לכימיקל בשם כלורמקוואט כלוריד (chlormequat chloride), המשמש לגידולים חקלאיים. על פי מחקרים שהוזכרו במחקר הנוכחי, חשיפה לחומר הכימי עלולה לגרום לפוריות נמוכה יותר ולפגיעה בעוברים המתפתחים, גם במינונים הנמוכים מהרמות המותרות שנקבעו על ידי הרגולטורים. החוקרים זיהו את הכימיקל ב-80% מדגימות השתן שנאספו בין 2017 ל-2023, עם "עלייה משמעותית בריכוזים של דגימות משנת 2023".

הכימיקל זוהה ב-"92% מהמזונות המבוססים על שיבולת שועל שנרכשו במאי 2023, כולל Quaker Oats ו-Cheerios", כתבה חברת EWG באתר שלה. על פי המחקר, מתוך 25 מוצרי שיבולת שועל קונבנציונליים שנקנו בארה"ב ב-2022 ו-2023 ונבדקו, ל-23 היו "רמות ניתנות לזיהוי" של כלורמקוואט. ל-1 מתוך 8 מוצרי שיבולת שועל אורגניים שנבדקו היתה רמה ניתנת לזיהוי של הכימיקל, בעוד ש-2 מתוך 9 מוצרי חיטה שנבדקו היו בעלי ריכוז נמוך של הכימיקל.

אילוסטרציה: דגני בוקר ושיבולת שועל | צילום: shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
פוטין: צבאות רוסיה ובלארוס החלו בהכנות לביצוע תרגיל שיבחן את השימוש ב”נשק גרעיני טקטי”

דורון פסקין

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי מדובר בתגובה ל"איומים ופרובוקציות" מהמערב

בכיר חמאס: רוסיה וסין סיפקו לנו הגנה טובה באו”ם, התפקיד שלהן בעימות הזה היה מועיל עבורנו

דורון פסקין

אוסאמה חמדאן, נציג חמאס בלבנון, אמר: "זה הושג באמצעות מגעים עם שתי המדינות הללו, אך גם כתוצאה מהחזון שלהן"

מתרגלי פאלון גונג נעצרו בסרביה לקראת ביקורו של נשיא סין

קרן זריהן

שלטונות סרביה עצרו שישה מתרגלים ושניים מקרוביהם למשך כ-24 שעות, ושחררו אותם לאחר ששי ג'ין-פינג עזב את המדינה. מאז 1999 נרדפים מתרגלי פאלון גונג בסין על ידי המשטר ונכלאים במחנות עבודה בכפייה

13 שופטים פדרליים בארה”ב הודיעו שלא יעסיקו בוגרים מאוניברסיטת קולומביה

קרן זריהן

"בהתחשב באירועים האחרונים, ובהעדר שינוי יוצא דופן, לא נעסיק אף אחד שיצטרף לקהילת אוניברסיטת קולומביה – בין אם כסטודנטים לתואר ראשון ובין אם כסטודנטים למשפטים – החל מהמחזור של 2024"

דיווחים בלבנון: הרוגים בתקיפת רכב מתקיפה ישראלית באזור צור

דורון פסקין

לפי הדיווחים, לפחות שניים מתוך השלושה שהיו ברכב חוסלו

טראמפ: “ביידן חלש, מושחת ומוביל את העולם היישר לתוך מלחמת העולם השלישית”

צוות מגזין אפוק

נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות הגיב לאיום של ביידן לפיו יעצור את משלוחי הנשק לישראל

שתפו: