כניסה
הרשמה לניוזלטר

שלטונות סרביה עצרו שישה מתרגלים ושניים מקרוביהם למשך כ-24 שעות, ושחררו אותם לאחר ששי ג'ין-פינג עזב את המדינה. מאז 1999 נרדפים מתרגלי פאלון גונג בסין על ידי המשטר ונכלאים במחנות עבודה בכפייה

קרן זריהן | 9 במאי 2024 | חדשות | 4 דק׳

מתרגלי פאלון גונג נעצרו בסרביה לקראת ביקורו של נשיא סין

השלטונות בסרביה עצרו מספר מתרגלי פאלון גונג לפני ביקורו של מנהיג המפלגה הקומוניסטית הסינית (מק"ס), שי ג'ין-פינג, רק כדי לשחרר אותם לאחר ששי עזב את המדינה.

שלטונות סרביה עצרו שישה מתרגלים ושניים מקרוביהם ב-7 במאי, והחזיקו אותם במעצר במשך כ-24 שעות במספר מקומות, לדברי דג'אן מרקוביץ', אחד העצורים. בין העצורים היו אחיו ואישה בת 80. צו מעצר שהוצא למרקוביץ' קבע כי הוא חשוד בכך שהוא מהווה "איום חמור על אנשים הנמצאים תחת הגנה בינלאומית". לאחר ששי ג'ין-פינג עזב את המדינה, מרקוביץ' ושאר העצורים קיבלו מסמך שאומר שהאיום אינו קיים יותר, על פי מסמכים ששותפו עם ה"אפוק טיימס".

הצהרה זו שבמסמך הייתה "השטות הגדולה ביותר" בכל התקרית, אמר מרקוביץ' ל"אפוק טיימס". לדבריו, מתרגל פאלון גונג אחד הושם בתא מעצר יחד עם פעיל טבעוני, שהקבוצה אליה הוא משתייך ניהלה לפני עשר שנים קמפיין נגד אכילת בשר כלבים בסין.

נשיא סין שי ג'ין פינג ונשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' בעת ביקורו של נשיא סין, 8 במאי 2024 | צילום: ELVIS BARUKCIC/AFP via Getty Images

שתפו: