כניסה
הרשמה לניוזלטר

ניהול

7 בפברואר 2019 | פסיכולוגיה | 2 דק׳

דינה גורדון, איל לוינטר

נקודה למחשבה: תפסיקו “להיכנס לנעליים” של העובדים

כאשר מנהלים או מנהיגים רוצים לדעת מה העובדים שלהם, הלקוחות או המתחרים חושבים, או כיצד הם מרגישים, אחת התשובות השגרתיות היא: "תנסה להיכנס לנעליים שלהם", או לראות את הדברים מנקודת מבטם. מחקרים רבים במדעי החברה הראו את היתרונות של כניסה לנעליים של אחרים: ירידה בסטריאוטיפים, עלייה באלטרואיזם ויצירת קשרים חברתיים חזקים יותר. אבל מתברר שמעט מאוד מחקרים נעשו כדי לבדוק האם כניסה לנעליים של אחרים באמת משפרת את התובנות שלנו לגבי מה אחרים חושבים, מרגישים או רוצים, כך לפי מחקר שנערך לאחרונה בישראל ובארה"ב.

המחקר הוא למעשה סדרה של 25 ניסויים עם 2,816 נבדקים שכללו תלמידי קולג', סטודנטים למנהל עסקים, עובדי מכונות ועובדים אחרים מארה"ב ומישראל. הם התבקשו לנחש את המחשבות, הרגשות וההעדפות של אנשים אחרים, החל מזרים גמורים ועד לבני זוג. לפי ממצאי המחקר, הכניסה לנעליים של אחרים לא הביאה את התוצאות שלהן ציפו.

איור: Fotolia

שתפו: