כניסה
הרשמה לניוזלטר

ניהול

7 בפברואר 2019 | פסיכולוגיה | 2 דק׳

דינה גורדון, איל לוינטר

נקודה למחשבה: תפסיקו "להיכנס לנעליים" של העובדים

כאשר מנהלים או מנהיגים רוצים לדעת מה העובדים שלהם, הלקוחות או המתחרים חושבים, או כיצד הם מרגישים, אחת התשובות השגרתיות היא: "תנסה להיכנס לנעליים שלהם", או לראות את הדברים מנקודת מבטם. מחקרים רבים במדעי החברה הראו את היתרונות של כניסה לנעליים של אחרים: ירידה בסטריאוטיפים, עלייה באלטרואיזם ויצירת קשרים חברתיים חזקים יותר. אבל מתברר שמעט מאוד מחקרים נעשו כדי לבדוק האם כניסה לנעליים של אחרים באמת משפרת את התובנות שלנו לגבי מה אחרים חושבים, מרגישים או רוצים, כך לפי מחקר שנערך לאחרונה בישראל ובארה"ב.

המחקר הוא למעשה סדרה של 25 ניסויים עם 2,816 נבדקים שכללו תלמידי קולג', סטודנטים למנהל עסקים, עובדי מכונות ועובדים אחרים מארה"ב ומישראל. הם התבקשו לנחש את המחשבות, הרגשות וההעדפות של אנשים אחרים, החל מזרים גמורים ועד לבני זוג. לפי ממצאי המחקר, הכניסה לנעליים של אחרים לא הביאה את התוצאות שלהן ציפו.

Business Cartoon

איור: Fotolia

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק,  Shutterstock
לשמור בבטן: הפסיכולוגיה של ההסתרה וההשלכות הבלתי צפויות על הבריאות שלנו

דינה גורדון

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
תיאוריית "תנו להם": היישום המודרני של עקרונות הסטואיזם

מאיה מזרחי

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
הסוד לזוגיות ארוכת טווח: זה לא הם, זה אתם

מאיה מזרחי

המנקה הגאון ויל האנטינג (מאט דיימון) בסרט "סיפורו של ויל האנטינג"
האנשים החכמים בעולם: שומר הבר ממונטנה, היועצת וילד הפלא

מאיה מזרחי

צילום: Shutterstock
אסטרטגיות למידה: איך לזכור יותר ולהבין לעומק

מאיה מזרחי

ברואר מציע להיעזר בטכניקות של מודעות כדי לשנות את הרגלי האכילה שלנו | איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
משחקי הרעב: איך לרזות באמצעות התבוננות פנימה

רקפת תבור

שתפו: