כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי מסמכים שנתפסו בח’אן יונס, סינוואר אמר לאנשיו שקיבל התחייבות מהציר האיראני כי בעקבות ההתקפה של חמאס תיפתח התקפה מקבילה של חיזבאללה, דבר שלא קרה. זו עשויה להיות הסיבה

יוני בן מנחם | 22 בפברואר 2024 | מחשבות | 4 דק׳

פרשנות: איראן בוגדת בשלוחותיה

המלחמה ברצועת עזה ובגבול הצפון חשפה את האופן שבו פועלת איראן נגד ישראל – כיצד היא משתמשת בשלוחותיה לתקוף את ישראל ומטרות אמריקניות במזרח התיכון מכמה חזיתות, בעוד היא עצמה איננה מוכנה ללכלך את ידיה ולתקוף ישירות את ישראל, מחשש לתגובתה התקיפה בלב איראן.

האיראנים פועלים ללא טביעת אצבעות, וכשהמצב מסתבך מבחינתם, וישראל או ארה"ב פוגעות בתגובה במטרות איראניות או מטרות של המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן, הם מכחישים כל קשר להתקפות על מטרות אמריקניות וישראליות, וטוענים כי המיליציות הללו פועלות באופן עצמאי וללא הוראות מטהראן. האיראנים מוכנים להילחם נגד ישראל ונגד ארה"ב עד אחרון הפלסטינים ועד אחרון הפעילים במיליציות השיעיות שנאמנות להן, אבל הם לא יקריבו לשם כך אפילו חייל איראני אחד.

איראן מבינה כבר כי חמאס הפסיד את המערכה ברצועת עזה, וכך גם ארגון הג'יהאד האסלאמי הנלחם לצדו. פירוש הדבר הוא שהיא איבדה כתוצאה מהמלחמה את בסיסי הכוח שלה ברצועת עזה.

נשיא איראן, אבראהים ראיסי, 24 בינואר 2024 | צילום: ADEM ALTAN/AFP via Getty Images)

שתפו: