כניסה
הרשמה לניוזלטר

חמאס מנצל את הימצאותם של חטופים ישראלים רבים בידיו כדי להסית את דעת הקהל בישראל נגד ממשלת ישראל כדי שתפסיק את המלחמה ברצועת עזה. חשוב להכיר את שיטותיו ואת מהלכיו האחרונים

יוני בן מנחם | 20 בינואר 2024 | מחשבות | 4 דק׳

פרשנות: שיטות הלוחמה הפסיכולוגית שמפעיל חמאס

ארגון חמאס נוקט מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר בלוחמה פסיכולוגית ובשיטות של טרור נפשי נגד ישראל. את הפעילות הזו מרכז הדובר של הזרוע הצבאית של חמאס, המכונה "אבו עוביידה", שעומד בראש מחלקת ההסברה הצבאית של חמאס. הלוחמה הפסיכולוגית נעשית דרך אמצעי התקשורת של חמאס והרשתות החברתיות.

מתחילת המלחמה מקפידה הזרוע הצבאית של חמאס לתעד בצילומי וידיאו את הקרבות בין לוחמיה לבין חיילי צה"ל ברצועת עזה. היא גם ציידה מראש במצלמות את מחבלי הנוח'בה, שביצעו את הטבח ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר וחטפו 240 בני ערובה ישראלים, כדי שיוכלו לתעד את מעשי הזוועה והחטיפה. המטרה הייתה להשתמש בהמשך בצילומים לצורך הלוחמה הפסיכולוגית שלה והצגת ניצחונה על ישראל, כדי להעלות את המורל הפלסטיני ולהשפיל את ישראל.

הזרוע הצבאית של חמאס הפכה את הדובר שלה, "אבו עוביידה", לאייקון תקשורתי ולסמל של המאבק הצבאי נגד כוחות צה"ל. הוא מופיע בתקשורת כשהוא רעול פנים וההודעות שלו הן דרמטיות. לעתים יש בהן חדשות חשובות, אך לעתים הן גם מלאות בשקרים כדי לפאר את הזרוע הצבאית של חמאס.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס "אבו עוביידה", 14 בינואר 2024 | צילום: מתוך עמוד ה-X הרשמי של חמאס

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
במהלך השבת הוצפה התקשורת בפרסומים על עסקה עם חמאס – הנה סיכום

צוות מגזין אפוק

יש התקדמות, אבל בעצם לא. הוסכם על נסיגת כוחות צה"ל, אבל רגע - אולי לא

החות'ים בתימן מאיימים: נתחיל לתקוף ספינות שמפליגות לישראל בים התיכון

דורון פסקין

דובר החות'ים יחיא סריע נשא הצהרה בה הודיע כי החות'ים יתקפו "ספינות שמפרות את החלטת האיסור לשיט הישראלי ושמפליגות לנמלים של פלסטין הכבושה בים התיכון"

לאחר קרב של 12 שעות: לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל חיסלו חוליית מחבלים שהתבצרו במבנה בטול כרם

אורן שלום

הכוחות סגרו על מבנה בו התבצרה חוליית המחבלים שפתחה לעברם בירי. לוחם ימ"מ נפצע ופונה לבית החולים

מבלי להזכיר את ישראל: בית הדין הפלילי הבין-לאומי פרסם הצהרה הדוחה "איומים והפחדות" על אנשיו

דורון פסקין

ההצהרה מגיעה על רקע קריאתו של נתניהו למנהיגי העולם לפעול נגד האפשרות שיוצאו צווי מעצר נגד בכירים בישראל, ועל רקע אמירתו של יו"ר בית הנבחרים האמריקני כי הקונגרס "ישתמש בכל כלי זמין כדי למנוע תועבה שכזו"

דיווח: הפנטגון מעביר מטוסי קרב מהבסיס באמירויות לבסיס בקטאר

דורון פסקין

עיתון הוולסטריט ג'ורנל מדווח כי צבא ארה"ב החליט על הצעד בעקבות סירוב איחוד האמירויות לאפשר לכלי טיס אמריקנים להמריא משטחה כדי לבצע תקיפות בתימן ועיראק

לקראת רפיח: חמאס מנסה לשקם את כוחו הצבאי 

יוני בן מנחם

פעילים של חמאס מנסים לייצר פצצות מרגמה ורקטות נוספות באמצעים הטכניים שעדיין נותרו בידיהם. על פי גורמים בצה"ל, חמאס הרחיב באופן ניכר את היקף אירועי הירי שלו לעבר כוחות צה"ל במרחב פרוזדור נצרים

שתפו: