כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההצהרה מגיעה על רקע קריאתו של נתניהו למנהיגי העולם לפעול נגד האפשרות שיוצאו צווי מעצר נגד בכירים בישראל, ועל רקע אמירתו של יו”ר בית הנבחרים האמריקני כי הקונגרס “ישתמש בכל כלי זמין כדי למנוע תועבה שכזו”

דורון פסקין | 3 במאי 2024 | חדשות | 2 דק׳

מבלי להזכיר את ישראל: בית הדין הפלילי הבין-לאומי פרסם הצהרה הדוחה “איומים והפחדות” על אנשיו

משרד התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי פרסם הצהרה ובה ביקר "איומים" המופנים כלפיו במידה שיקבל החלטות בתיקים שתחת סמכותו. ההודעה לא הזכירה מי הם הגרומים המאיימים כביכול על בית הדין אך ההערכה היא כי מדובר באיומים הקשורים באפשרות שבית הדין יוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים.

בתחילת ההודעה נכתב כי משרד התובע מודע לכך שחקירותיו מעוררות עניין ולכן הוא "מברך על הערות והבעת דאגה". והיא המשיכה: "המשרד מבקש לפעול בצורה בונה מול כל בעלי העניין בכל עת שדיאלוג כזה תואם את המנדט שלו על פי אמנת רומא [המקנה לו את הסמכות] לפעול באופן עצמאי וללא משוא פנים".

הודעת התובע הדגישה בהמשך: "אותה עצמאות וחוסר משוא פנים מתערערים, עם זאת, כאשר אינדיבידואלים מאיימים לנקוט בצעד תגמול כנגד בית הדין או צוותו אם המשרד, [כחלק] ממילוי המנדט שלו, אם יקבל החלטות לגבי חקירות או תיקים הנמצאים בסמכות השיפוט שלו". התובע הדגיש כי "איומים כאלה,  גם אם לא ממומשים, יכולים להוות עבירה כנגד ניהול הדין על פי סעיף 70 של חוקת רומא" (עקרונות היסוד לפיהם פועל בית הדין הפלילי בהאג). בסיום ההודעה הבהיר בית הדין כי "כל הניסיונות לעכב, להפחיד או להשפיע באופן בלתי הולם על אנשי [בית הדין] חייבים להפסיק מיד".

כיתוב: כרים קאן, עורך דין בריטי והתובע הראשי בבית הדין הפלילי הבין-לאומי | צילום: DIMITAR DILKOFF/AFP via Getty Images

שתפו: