כניסה
הרשמה לניוזלטר

זיאד נח’אלה, מזכ”ל הג’יהאד האסלאמי, דיבר הבוקר על תוכניתם הכללית של הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה. גורמי ביטחון בישראל אומרים שהנהגת חמאס מנותקת מהמציאות

יוני בן מנחם | 24 בנובמבר 2023 | מחשבות | 2 דק׳

פרשנות: מצד אחד תוכניתו של חמאס לסחוט את ישראל. מצד שני התפיסה הישראלית

גורמי ביטחון בישראל טוענים שחמאס והג'יהאד האסלאמי תופסים בצורה מוטעית את עסקת חילופי השבויים הנוכחית והפסקת האש לארבעה ימים. לטענתם, ארגוני הטרור הללו סבורים כי הם ניצחו במלחמה מעצם העובדה שנעצר המומנטום של ההתקפה הישראלית ברצועת עזה, וכי ישראל תתקשה לחדש את המערכה בתום הפסקת האש.

חמאס והג'יהאד האסלאמי מתכננים לגרור את ישראל עוד זמן רב ללא חידוש הלחימה בשיטת הסלאמי,  באמצעות הצגת "פיתויים" בדמות שחרור חטופים נוספים מבין האזרחים שבידיהם, בעוד חיילי צה"ל השבויים ייוותרו בשבי עד סוף המלחמה. המהלכים האלה ילוו בלחץ כבד של מדינות ערב והקהילה הבינלאומית על ישראל.

ביטוי לכך נתן היום זיאד נח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, שאמר הבוקר כי "הפלגים הפלסטינים יאלצו את ישראל בהמשך לשחרר את כל האסירים הביטחוניים בבתי הכלא שלה בהתאם לנוסחה 'כולם תמורת כולם'". הוא הוסיף כי בנוסף לכך יאלצו הפלסטינים את ישראל לקבל תנאים מדיניים "שיפתחו אופקים חדשים לעם הפלסטיני", מבלי לפרט.

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי בתדרוך למפקדים בשטח | צילום: דובר צה"ל

שתפו: