כניסה
הרשמה לניוזלטר

בזמנים שבהם עוד ועוד היסטוריונים "מכחישי תנ"ך" כובשים את שורות האקדמיה, חוקרת התנ"ך החילונית ד"ר ליאורה רביד מנסה להוכיח שהאירועים אכן התקיימו. "אנשים מחפשים להתחבר אל השורשים שלהם", היא אומרת בראיון

מאיה מזרחי | 13 בדצמבר 2018 | חברה והיסטוריה | 13 דק׳

האם התנ"ך היה באמת?

"התנ"ך היה באמת", אומרת לי ד"ר ליאורה רביד בתחילת הראיון שאני עורכת איתה בבית קפה באוניברסיטת בר אילן.

איך הגעת למסקנה הזו?

צילום: אלכס גורביץ׳

האם התנ"ך היה באמת?

בזמנים שבהם עוד ועוד היסטוריונים "מכחישי תנ"ך" כובשים את שורות האקדמיה, חוקרת התנ"ך החילונית ד"ר ליאורה רביד מנסה להוכיח שהאירועים אכן התקיימו. "אנשים מחפשים להתחבר אל השורשים שלהם", היא אומרת בראיון

מאיה מזרחי | 13 בדצמבר 2018 | חברה והיסטוריה | 13 דק׳

צילום: אלכס גורביץ׳

"התנ"ך היה באמת", אומרת לי ד"ר ליאורה רביד בתחילת הראיון שאני עורכת איתה בבית קפה באוניברסיטת בר אילן.

איך הגעת למסקנה הזו?

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שוב הגיעה השעה

איל לוינטר

בכל 8 שנים בממוצע מופיע משבר בכלכלה האמריקנית שמוביל למיתון. כעת עברו 8 שנים מסיום המיתון הקודם שהכה גם בשאר העולם. האם אנחנו בפתחו של משבר נוסף? "כל התנאים להופעת משבר נוסף קיימים", אומרים פרופ' סטיב קין וג'יימס ריקרדס, שניים מיחידי הסגולה שחזו את המשבר של 2008

דמעות הדם של ולד המשפד "דרקולה"

רקפת תבור

מאגדה למציאות - הסיפורים שחשבנו שהם מיתוס ומתגלים בהדרגה כאמיתיים

כלכלת החלטורות: עובדים כשמתחשק

רקפת תבור

עוד ועוד עובדים מעדיפים לצמצם את הכנסותיהם ולהצטרף לכלכלת החלטורות

כיצד טכנולוגיה להנחיית טילים המיוצרת בקליפורניה מגיעה לטרוריסטים בלבנון ובעזה?

איל לוינטר

העיתונאי ג׳ון שיפמן עקב מקרוב אחר יחידה מיוחדת שיצאה לעצור מכירת נשק אמריקני לאיראן, וגילתה שהיא צריכה להתעמת מול חברות אמריקניות ובנקים גדולים שמוכנים למכור סודות טכנולוגיים למדינות עוינות תמורת כמה דולרים

כשראשי הערים ישלטו בעולם

מאיה מזרחי

ד"ר בנג׳מין ברבר, שהיה יועצו של ביל קלינטון לעניינים מדיניים, חושב שאם ניתן לראשי הערים מספיק כוח, נוכל סוף סוף לפתור את בעיות העולם, כולל בעיית הטרור. בימים אלה החזון שלו קורם עור וגידים, כשמוקם "פרלמנט גלובלי של ראשי ערים"

האם מערכת החינוך הציבורית הוקמה כמנגנון לשליטה חברתית?

מאיה מזרחי

להבדיל ממה שאנו נוטים לחשוב, טוען פרופ' ג'ואל ספרינג, מומחה להיסטוריה של החינוך, מודל החינוך הציבורי לא נוצר מתוך חשיבה להעניק לכל האנשים הזדמנות שווה לרכוש השכלה, וגם לא עקב התפתחות הדמוקרטיה. אלא בדיוק להפך

שתפו: