כניסה
הרשמה לניוזלטר

פרופ’ לאמנות מאוניברסיטת ויסקונסין יוצא נגד כל הדעות המקובלות בענייני יופי ואסתטיקה ומסביר בריאיון למה חשוב להבדיל בין היפה למכוער, ומדוע ההבחנה היא קריטית להמשכיות הציוויליזציה שלנו

מאיה מזרחי | 7 ביולי 2019 | תרבות ואמנות | 12 דק׳

החיפוש אחר יופי אמיתי

ז ה היה עוד סיור עמיתים מקצועי במוזיאון הסמית'סוניון בוושינגטון בהדרכתו של מנהל המוזיאון, אבל עבור הפרופ' לאמנות ארתור פונתינן (Pontynen) הסיור הזה, כפי שהתברר בדיעבד, עמד להיות משמעותי הרבה יותר.

הם עמדו בחדר בו הוצגו פסלים טאואיסטים מתקופת סין העתיקה, ובתוך זרם השאלות שהופנו אל המנהל ירה פונטינן לפתע שאלה שהציקה לו מזה זמן רב: "האם מה שמציגה האמנות הטאואיסטית הזאת היא לדעתך אמת?" שאלתו יוצאת הדופן תפסה את המנהל לא מוכן. לא עברו כמה שניות עד שהמנהל ענה בהחלטיות: "אני חושב שזאת שאלה שאינה במקומה".

הערצת שלושת המאגים, סנדרו בוטיצ'לי, 1475. בוטיצ'לי רצה לייצר אמנות המחפשת להביע חוכמה ויופי

שתפו: