משפחה ישראלית ממוצעת (2 הורים ו-2 ילדים) רכשה מגרש של כ-1.6 דונם במושב באזור השרון. אחרי שהגיעה לשלבים הסופיים בתכנון הבית מול האדריכל, גילתה המשפחה כי הבית גדול מידי, הגינה קטנה, והתכנון לא לטעמה. המשפחה התגבשה מחדש, ופנתה אל המעצבות שירה מוסקל והדס רוט כדי לעצב בית אחר שיתאים למידותיהם: קלאסי, בנוי בצורת H ומורכב משלושה אגפים המשתלבים בהרמוניה עם הבריכה והגינה
מאיה מזרחי | 14 בספטמבר 2014 | תרבות ואמנות | 2 דק׳
אווירה כפרית במושב בשרון
מדלת הכניסה מגיעים למבואה מאוד מוגדרת שכבר בה נחשפים לאווירה של הבית. המראה הטבעי והרגוע של הבריכה שנמצאת באותו מפלס משתקף דרך שלושה חלונות גדולים.
1. כמה צעדים מהכניסה מובילים לחלל המרכזי. מימין נמצאים המטבח ופינת האוכל ומשמאל הסלון וחדר המשפחה.
2. היעדר הטלוויזיה בסלון נתן למעצבות חופש עיצובי להפנות את הישיבה לחוץ ולחלקים אחרים של הבית. הכורסאות מביתה הקודם של המשפחה רופדו מחדש בצבעוניות שמוסיפה הרמוניה לחלל. הספות האחרות נרכשו ב״ריהוטים״. השולחן מעץ והשטיח שייכים גם הם למשפחה ונכללו בתכנון החלל – המעצבות מקפידות כבר בשלב הראשון של התכנון לדעת לאלו חפצים המשפחה קשורה כדי לתת להם מקום ראוי בבית. הפסלים ברחבי הבית הם עבודת ידה של בעלת הבית העוסקת בקרמיקה.
החלונות גדולים מאוד ומכניסים אור טבעי לבית. התאורה בחלל מורכבת מגופי תאורה שנטמעים בחלל, לעומת גופי התאורה הנמוכים יותר שהם דקורטיביים. המנורות בסלון מ״גדעון קלאס״ בתל אביב. באופן כזה אפשר גם להאיר נכון וגם לא להכביד על החלל בקישוטים. הבריקים נותנים חיבור אותנטי יותר ומשפיעים על ההרגשה בחלל ועל הזרימה הנעימה בין החללים. גם הרצפה מאבן טבעית במראה קצת גס וקורות העץ על התקרה הגבוהה תורמות להרגשה הזאת.
3-4. במטבח חלון ביי יוצא קצת החוצה ורואים את החוץ גם מהצדדים. האווירה במטבח היא כפרית, כזו שלא מנסה להסתיר את המכשירים וכלי המטבח. להיפך, הם תלויים על הקיר ויוצרים אווירה חמימה ואינטימית בחלל. בדלת שדרכה נכנסים למזווה המעצבת יצרה סוג של נישה עם מדפים ודלת אחרת שדרכה יוצאים לחצר נעימה ומשפחתית. את המטבח עשו “עדי וארז נגרים״.
5. פינת האוכל גם היא הובאה מביתם הקודם של המשפחה ובנוסף הם רכשו את יחידת הכלים ב״טורקיז האוס״. המנורה מ״גדעון קלאס״. המסדרון ליד פינת האוכל מוביל לחדר הכביסה ויחידת ההורים. משמאל נכנסים למעין מבואה שיש בה שידת איפור.
6. חדר השינה של ההורים הוא פשוט ונקי, המיטה חפה מעיטורים וממעקה. המיטה, השטיחים והשידה היו של בעלי הבית והמעצבות רק השלימו את החלל עם נישות שבהן ספריות המאפיינות אותן – הן חצובות בקיר, אינן מעמיסות על החלל ומעשירות אותו. הרצפה מחופה בפרקט, המתחלף לדק כשיוצאים החוצה למרפסת לשבת בפינת הישיבה הנושקת לגינה ולבריכה.
7. את הגינון בבריכה עשה רון זולברברג, הבריכה מחברת “צלול״. המים באותו מישור של האבן. הטיח במרקם טבעי יוצר רוגע ומוקף בטבע. “רצינו ליצור חלל קלאסי שמכיל חומרים טבעיים שתמיד נשארים טרנדיים״, מסבירה האדריכלית שירה מוסקל, “זה בא לידי ביטוי באבן, בריצוף, בחלונות הברזל שהם כמו תכשיט כזה, שיוצרים זרימה הרמונית בין החוץ לפנים״.
עוד כתבות של מאיה מזרחי
-
1.
תרבות ואמנות
אלוהים, מוסר וג'נטלמניות – כיצד אמור להיראות חינוך ילדים "ליברלי"?
-
2.
תרבות ואמנות
תמונה למחשבה: "כשהברבורים מבינים שהם חייבים למות, הם שרים במתיקות יותר מתמיד"
-
3.
תרבות ואמנות
20 אסטרטגיות צבאיות לניצחון במלחמה (וגם בחיים)
-
4.
תרבות ואמנות
תמונה למחשבה – משחק של חיים ומוות
-
5.
תרבות ואמנות
מהארכיון: הכוח של הנחמדות
אווירה כפרית במושב בשרון
משפחה ישראלית ממוצעת (2 הורים ו-2 ילדים) רכשה מגרש של כ-1.6 דונם במושב באזור השרון. אחרי שהגיעה לשלבים הסופיים בתכנון הבית מול האדריכל, גילתה המשפחה כי הבית גדול מידי, הגינה קטנה, והתכנון לא לטעמה. המשפחה התגבשה מחדש, ופנתה אל המעצבות שירה מוסקל והדס רוט כדי לעצב בית אחר שיתאים למידותיהם: קלאסי, בנוי בצורת H ומורכב משלושה אגפים המשתלבים בהרמוניה עם הבריכה והגינה
מאיה מזרחי | 14 בספטמבר 2014 | תרבות ואמנות | 3 דק׳
מדלת הכניסה מגיעים למבואה מאוד מוגדרת שכבר בה נחשפים לאווירה של הבית. המראה הטבעי והרגוע של הבריכה שנמצאת באותו מפלס משתקף דרך שלושה חלונות גדולים.
1. כמה צעדים מהכניסה מובילים לחלל המרכזי. מימין נמצאים המטבח ופינת האוכל ומשמאל הסלון וחדר המשפחה.
2. היעדר הטלוויזיה בסלון נתן למעצבות חופש עיצובי להפנות את הישיבה לחוץ ולחלקים אחרים של הבית. הכורסאות מביתה הקודם של המשפחה רופדו מחדש בצבעוניות שמוסיפה הרמוניה לחלל. הספות האחרות נרכשו ב״ריהוטים״. השולחן מעץ והשטיח שייכים גם הם למשפחה ונכללו בתכנון החלל – המעצבות מקפידות כבר בשלב הראשון של התכנון לדעת לאלו חפצים המשפחה קשורה כדי לתת להם מקום ראוי בבית. הפסלים ברחבי הבית הם עבודת ידה של בעלת הבית העוסקת בקרמיקה.
החלונות גדולים מאוד ומכניסים אור טבעי לבית. התאורה בחלל מורכבת מגופי תאורה שנטמעים בחלל, לעומת גופי התאורה הנמוכים יותר שהם דקורטיביים. המנורות בסלון מ״גדעון קלאס״ בתל אביב. באופן כזה אפשר גם להאיר נכון וגם לא להכביד על החלל בקישוטים. הבריקים נותנים חיבור אותנטי יותר ומשפיעים על ההרגשה בחלל ועל הזרימה הנעימה בין החללים. גם הרצפה מאבן טבעית במראה קצת גס וקורות העץ על התקרה הגבוהה תורמות להרגשה הזאת.
3-4. במטבח חלון ביי יוצא קצת החוצה ורואים את החוץ גם מהצדדים. האווירה במטבח היא כפרית, כזו שלא מנסה להסתיר את המכשירים וכלי המטבח. להיפך, הם תלויים על הקיר ויוצרים אווירה חמימה ואינטימית בחלל. בדלת שדרכה נכנסים למזווה המעצבת יצרה סוג של נישה עם מדפים ודלת אחרת שדרכה יוצאים לחצר נעימה ומשפחתית. את המטבח עשו “עדי וארז נגרים״.
5. פינת האוכל גם היא הובאה מביתם הקודם של המשפחה ובנוסף הם רכשו את יחידת הכלים ב״טורקיז האוס״. המנורה מ״גדעון קלאס״. המסדרון ליד פינת האוכל מוביל לחדר הכביסה ויחידת ההורים. משמאל נכנסים למעין מבואה שיש בה שידת איפור.
6. חדר השינה של ההורים הוא פשוט ונקי, המיטה חפה מעיטורים וממעקה. המיטה, השטיחים והשידה היו של בעלי הבית והמעצבות רק השלימו את החלל עם נישות שבהן ספריות המאפיינות אותן – הן חצובות בקיר, אינן מעמיסות על החלל ומעשירות אותו. הרצפה מחופה בפרקט, המתחלף לדק כשיוצאים החוצה למרפסת לשבת בפינת הישיבה הנושקת לגינה ולבריכה.
7. את הגינון בבריכה עשה רון זולברברג, הבריכה מחברת “צלול״. המים באותו מישור של האבן. הטיח במרקם טבעי יוצר רוגע ומוקף בטבע. “רצינו ליצור חלל קלאסי שמכיל חומרים טבעיים שתמיד נשארים טרנדיים״, מסבירה האדריכלית שירה מוסקל, “זה בא לידי ביטוי באבן, בריצוף, בחלונות הברזל שהם כמו תכשיט כזה, שיוצרים זרימה הרמונית בין החוץ לפנים״.