כניסה
הרשמה לניוזלטר

התחדשות, התחלה, צמיחה. אלו המילים שעלו בראשה של המעצבת חגית פנינה אבינועם כשזוג אופטימי ואוהב (50+) מרחובות פנה אליה לעיצוב הפנטדופלקס החדש שרכש. הבניין, שנבנה על חורבות בית קטן המוקף בעצי תפוזים עם ריצפה מאוירת, נתן השראה למעצבת לשלב ישן עם חדש ובכך להזכיר לבני הזוג את המקום שממנו באו והשנים הרבות שמצפות להם יחד

מאיה מזרחי | 9 באפריל 2014 | תרבות ואמנות | 2 דק׳

בית בסימן צמיחה

הכניסה לבית מתחילה כבר במסדרון בו נמצאת מעלית הבניין, שם בחרה המעצבת לשחזר את ציורי הרצפה היפים ולהתאימם בדיוק לרצפת המקור. במסדרון היא הציבה רהיטים עתיקים מעץ מביתם הקודם של בני הזוג, יוצרים אווירה מיוחדת וקלאסית, שונה מזו שנראה בבית.

כשנכנסים לבית מבחינים מצד שמאל במדרגות המובילות למפלס הגג – יחידת האירוח של בני הזוג. ממול ניצב הסלון ובו מערכת ישיבה (קסטיאל), ספה ושתי כורסאות מרופדות בבד קטיפה כחול שמים, כיסא נדנדה ושולחן עגול נמוך שתוכננו במיוחד ובהתאמה לגוונים של הבית. גופי התאורה שקועים בתקרת גבס בצורה אמורפית המזכירה עננים. כך הם מכניסים אלמנטים מהטבע אל הבית. הווילונות מ"בית הבדים של נוסבאום", השטיח מ"צמר".

בין הסלון למטבח מוצב שעון קיר עתיק מהבית הקודם שהמעצבת התעקשה שהדיירים ישמרו. לידו המעצבת יצרה מזנון ויטרינות שהותאם במיוחד (גם הוא מ"קסטיאל"). הטפטים בחלל המגורים עם דוגמת עיגולים נצבעו בגוון אספרסו וגוון עדין של אבן. המעצבת מסבירה שהעיגולים נושאים משמעות של משהו נקי, רך ומכיל שרצתה לשלב בבית.

הריצוף הוא שיש מסוג קרמה מרפיל שטבועים בו קווי פליז דקים, כמו תכשיט. הקווים מחברים בין המטבח לחדר השינה ולמרפסת, כמו חוט סמלי המחבר את המקום שבו אנחנו אוכלים ומקבלים בו אנרגיה, עם המקום שבו אנו נחים ועם החוץ. המטבח מודרני, בקווים נקיים ומגירות עם ידיות אינטגראליות והפעלה חשמלית. מכשירי החשמל בגמר נירוסטה. במרכז המטבח הוצב שולחן אוכל גדול מאוד השובר את הגישה הרווחת המבקשת להפריד בין הבישולים לאירוח, וכך הופך את החלל הזה ללב הפעילות בבית. כיסאות השולחן עשויים משלד נירוסטה מלוטשת וריפוד עור צבוע בגוון טיטניום.

חדר השינה עוצב בסימן צמיחה. דוגמאות פרחים שהמעצבת פיתחה בעצמה מעטרים את הארונות כדי לשבור את האחידות והבנאליות. ראש המיטה בקטיפה מצבע טורקיז (גולדשטיין) תורם גם הוא בנוכחותו הרכה והמרגיעה לאווירה של התמימות והרוך הבאה לידי ביטוי בטפט הפרחוני והעדין שעל הקיר.

בחדר הרחצה של ההורים יש כיור עגול, שמתחבר לצורות הגיאומטריות שהמעצבת שילבה בבית. המראה הגדולה מייצרת כפילות של האובייקטים בחדר וגם של הברז והזרימה של המים – אלמנט מטהר נוסף שהמעצבת הדגישה. המקלחון (א.א מראות) משלב מדרכת ישיבה אינטגראלית ואריחי החיפוי נבחרו בדוגמה תלת ממדית בגוון אפור.

יוצאים אל המרפסת דרך הסלון וגם שם, מלבד הצמחייה, הכיסאות של שולחן הגן (קלאסי גן) מאלומיניום, בדמוי עץ, נראים בעצמם בגלל צורתם, כאילו הם מנסים לצמוח. כשנכנסים בחזרה לסלון ועומדים מול מזנון הטלוויזיה רואים עצי במבוק המסתירים את המדרגות ומאחוריהם, על הרצפה, מונחים חלוקי נחל.

כשעולים ליחידת האורחים נכנסים לחלל מיוחד שגובהו שישה מטרים – גולת הכותרת של הבית. גופי תאורה המזכירים גחליליות, שאין אנו רואים את החוטים המחזיקים אותם, מאירים בעדינות על רקע טפט מוזהב עם דוגמאות פרחים.

כשעולים ליחידת האורחים נכנסים לחלל מיוחד שגובהו שישה מטרים – גולת הכותרת של הבית. גופי תאורה המזכירים גחליליות, שאין אנו רואים את החוטים המחזיקים אותם, מאירים בעדינות על רקע טפט מוזהב עם דוגמאות פרחים.

שתפו את הכתבה:

בית בסימן צמיחה

התחדשות, התחלה, צמיחה. אלו המילים שעלו בראשה של המעצבת חגית פנינה אבינועם כשזוג אופטימי ואוהב (50+) מרחובות פנה אליה לעיצוב הפנטדופלקס החדש שרכש. הבניין, שנבנה על חורבות בית קטן המוקף בעצי תפוזים עם ריצפה מאוירת, נתן השראה למעצבת לשלב ישן עם חדש ובכך להזכיר לבני הזוג את המקום שממנו באו והשנים הרבות שמצפות להם יחד

מאיה מזרחי | 9 באפריל 2014 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

כל הצילומים בכתבה: אסף הבר

הכניסה לבית מתחילה כבר במסדרון בו נמצאת מעלית הבניין, שם בחרה המעצבת לשחזר את ציורי הרצפה היפים ולהתאימם בדיוק לרצפת המקור. במסדרון היא הציבה רהיטים עתיקים מעץ מביתם הקודם של בני הזוג, יוצרים אווירה מיוחדת וקלאסית, שונה מזו שנראה בבית.

כשנכנסים לבית מבחינים מצד שמאל במדרגות המובילות למפלס הגג – יחידת האירוח של בני הזוג. ממול ניצב הסלון ובו מערכת ישיבה (קסטיאל), ספה ושתי כורסאות מרופדות בבד קטיפה כחול שמים, כיסא נדנדה ושולחן עגול נמוך שתוכננו במיוחד ובהתאמה לגוונים של הבית. גופי התאורה שקועים בתקרת גבס בצורה אמורפית המזכירה עננים. כך הם מכניסים אלמנטים מהטבע אל הבית. הווילונות מ"בית הבדים של נוסבאום", השטיח מ"צמר".

בין הסלון למטבח מוצב שעון קיר עתיק מהבית הקודם שהמעצבת התעקשה שהדיירים ישמרו. לידו המעצבת יצרה מזנון ויטרינות שהותאם במיוחד (גם הוא מ"קסטיאל"). הטפטים בחלל המגורים עם דוגמת עיגולים נצבעו בגוון אספרסו וגוון עדין של אבן. המעצבת מסבירה שהעיגולים נושאים משמעות של משהו נקי, רך ומכיל שרצתה לשלב בבית.

הריצוף הוא שיש מסוג קרמה מרפיל שטבועים בו קווי פליז דקים, כמו תכשיט. הקווים מחברים בין המטבח לחדר השינה ולמרפסת, כמו חוט סמלי המחבר את המקום שבו אנחנו אוכלים ומקבלים בו אנרגיה, עם המקום שבו אנו נחים ועם החוץ. המטבח מודרני, בקווים נקיים ומגירות עם ידיות אינטגראליות והפעלה חשמלית. מכשירי החשמל בגמר נירוסטה. במרכז המטבח הוצב שולחן אוכל גדול מאוד השובר את הגישה הרווחת המבקשת להפריד בין הבישולים לאירוח, וכך הופך את החלל הזה ללב הפעילות בבית. כיסאות השולחן עשויים משלד נירוסטה מלוטשת וריפוד עור צבוע בגוון טיטניום.

חדר השינה עוצב בסימן צמיחה. דוגמאות פרחים שהמעצבת פיתחה בעצמה מעטרים את הארונות כדי לשבור את האחידות והבנאליות. ראש המיטה בקטיפה מצבע טורקיז (גולדשטיין) תורם גם הוא בנוכחותו הרכה והמרגיעה לאווירה של התמימות והרוך הבאה לידי ביטוי בטפט הפרחוני והעדין שעל הקיר.

בחדר הרחצה של ההורים יש כיור עגול, שמתחבר לצורות הגיאומטריות שהמעצבת שילבה בבית. המראה הגדולה מייצרת כפילות של האובייקטים בחדר וגם של הברז והזרימה של המים – אלמנט מטהר נוסף שהמעצבת הדגישה. המקלחון (א.א מראות) משלב מדרכת ישיבה אינטגראלית ואריחי החיפוי נבחרו בדוגמה תלת ממדית בגוון אפור.

יוצאים אל המרפסת דרך הסלון וגם שם, מלבד הצמחייה, הכיסאות של שולחן הגן (קלאסי גן) מאלומיניום, בדמוי עץ, נראים בעצמם בגלל צורתם, כאילו הם מנסים לצמוח. כשנכנסים בחזרה לסלון ועומדים מול מזנון הטלוויזיה רואים עצי במבוק המסתירים את המדרגות ומאחוריהם, על הרצפה, מונחים חלוקי נחל.

כשעולים ליחידת האורחים נכנסים לחלל מיוחד שגובהו שישה מטרים – גולת הכותרת של הבית. גופי תאורה המזכירים גחליליות, שאין אנו רואים את החוטים המחזיקים אותם, מאירים בעדינות על רקע טפט מוזהב עם דוגמאות פרחים.

כשעולים ליחידת האורחים נכנסים לחלל מיוחד שגובהו שישה מטרים – גולת הכותרת של הבית. גופי תאורה המזכירים גחליליות, שאין אנו רואים את החוטים המחזיקים אותם, מאירים בעדינות על רקע טפט מוזהב עם דוגמאות פרחים.

שתפו את הכתבה:

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
כל דור וה"זמלווייס" שלו

גלית דהן קרליבך

לוּ כל עבודות הדוקטורט היו נראות כמו ספרו הצנום של לואי-פרדינאן סלין, עולם האקדמיה היה חוגג, מדעי הרוח היו משגשגים, מחלקות הומאניות...

מועדון השירה של השטאזי

דינה גורדון

בעיצומה של המלחמה הקרה, פעם בחודש, התאספו אנשי סגל בשטאזי (המשטרה החשאית של גרמניה המזרחית), בהם קצינים בכירים, פקידי תעמולה וחיילים...

מעולם של "אנחנו" לעולם של "אני"

נדב רט

פילוסופיה, פסיכולוגיה, היסטוריה, תרבות, יהדות ואף אקטואליה שזורים במלאכת אמן בספרו של הרב יונתן זקס, שיצא לאור בעברית כשנה...

הסיפורים שלא סופרו על D-Day

דינה גורדון

הצרפתי גיום מרקדר (Guillaume Mercader) היה אלוף ברכיבת אופניים שזכה בשפע של גביעי ניצחון ובחסות של יצרנית אופני המירוץ "לה פרל". לאחר כיבוש צרפת...

חוקי המדינה נגד חוקי המדבר

דורית דינור

קל לחשוד במאיר דויטש, מנכ"ל עמותת "רגבים" שהוקמה ב-2006 ומטרתה "קביעת סדר יום יהודי וציוני למדינת ישראל בהיבטי קרקע, סביבה וזכויות אדם",...

גברים, חיזרו להיות ג'נטלמנים

דורית דינור

אולי שמעתם על תנועת המרד הגברי: "גברים הולכים בדרך שלהם" או  MGTOW (Men Go Their Own Way) הצוברת פופולריות ברשת החל משנת 2000. מיליוני גברים החליטו...

גורלה של אישה עם סוס

אניטה ל. שרמן

גדלתי בחוף המערבי של ארה"ב ולכן אני מכירה היטב את המים הכחולים של האוקיאנוס ​​השקט. הרעיון לצאת למסע שמתחיל בקצה אחד של ארה"ב, מסתיים...

האלקסיאדה – לא חסרת רגשות לנוכח אסונות

גלית דהן קרליבך

הפתעה נהדרת מצפה לנו על המדף הקלאסי: אפוס רחב יריעה ובו סיפורה של האימפריה הביזנטית ובראשו הקיסר אָלֶקְסְיוֹס קוֹמְנֵנוֹס...

שתפו: