כניסה
הרשמה לניוזלטר

בישראל מדי שנה מוגשות לא מעט תביעות רשלנות רפואית. מדובר על תביעות בגין נזקים שנגרמו למטופלים…

תוכן שיווקי | 19 בנובמבר 2023 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

תביעת רשלנות רפואית

בישראל מדי שנה מוגשות לא מעט תביעות רשלנות רפואית. מדובר על תביעות בגין נזקים שנגרמו למטופלים כתוצאה מרשלנות רפואית של רופא או כל איש מקצוע אחר מתחום הרפואה. תביעת רשלנות רפואית היא תביעה שיש לנהל בצורה מקצועית שלב אחר שלב וזאת בכדי שהיא אכן תפיק את הפיצוי הנדרש על ידי התובע. כמו כן, לא כל מקרה אשר בגינו פונים לתביעת רשלנות רפואית, הוא אכן מקרה שניתן לתבוע בגינו. עורך דין לרשלנות רפואית מקצועי ומנוסה יסייע לכם להבין בהתאם למקרה העומד על הפרק ובהתאם לנתונים השונים, האם יש עילה לתביעת רשלנות רפואית. במידה ויש עילה, הוא יסייע לכם לנהל את התביעה ויעניק לכם ייצוג הולם וזאת בכדי להשיג את הפיצוי המירבי המגיע לכם.

מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית?

אם עברתם פרוצדורה רפואית והיא לא הסתיימה בתוצאה שציפיתם לה ואף התממש סיכון כלשהו שהיה כרוך בה, לא בהכרח יש עילה לתביעת רשלנות רפואית. רשלנות רפואית תהיה כאשר טעות כלשהי שבוצעה במהלך טיפול רפואי חרגה ממתחם הסבירות של טעות רפואית לגיטימית. אם לרופא הסביר לא הייתה מתרחשת הטעות אשר אותו רופא ביצע, הרי שניתן לומר כי קיימת רשלנות רפואית אשר ניתן לתבוע בגינה.

חשוב להבין כי בישראל אין אפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית אם לא מצרפים לה חוות דעת של רופא מומחה בתחום הרפואי רלוונטי. המומחה המדובר חייב לקבוע כי הייתה רשלנות במקרה שהובא לפניו וכן, שאותה רשלנות גרמה לנזק שממנו סובל התובע. לא פעם יש צורך במספר חוות דעת וזאת בהתאם לסוג הנזק שנגרם וסוג הרופא אשר התרשל. כך לדוגמא: אם נגרם לתינוק נזק מוחי כתוצאה מרשלנות בלידה, יהיה צורך בחוות דעת של גניקולוג אשר יעיד על כך שהייתה התנהגות רשלנית בלידה ובנוירולוג שיעיד כי בגין אותה רשלנות נגרם נזק מוחי לתינוק.

 דוגמאות למקרי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית עלולה להתרחש בתחומי רפואה שונים, כך לדוגמא:

רשלנות רפואית בלידה, כאשר הצוות הרפואי לא מזהה במוניטור סימנים המעידים על מצוקה עוברית ובגין זאת נגרם נזק לעובר או שהוא נפטר.

דוגמא נוספת לרשלנות רפואית בהריון היא פספוס של ממצאים שונים בעובר בבדיקת אולטרסאונד אשר בגינם נולד תינוק עם מומים מרובים.

אי אבחון של גידול בזמן על אף שהתבצעו בדיקות מתאימות, אשר גרם לכך שהגידול לא הוסר בזמן ובשל כך התפשט.

מקרים שבהם היה לאדם סוכרתי פצע אשר הוזנח על ידי הגורם המטפל והדבר הגיע למצב של כריתת איבר.

ניתן למצוא עוד מגוון דוגמאות שונות למקרים שבגינם ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית. חשוב מאוד שבכל מקרה שיש חשד לרשלנות רפואית, ליצור קשר עם עורך דין לרשלנות רפואית וזאת בכדי לבחון האם אכן ניתן לתבוע במקרה המדובר ולקבל פיצוי.

 את מי אפשר לתבוע בגין רשלנות רפואית?

ניתן לתבוע כל איש מקצוע מתחום הרפואה אשר נהג ברשלנות. כמו כן, ניתן לתבוע את המוסד הרפואי שבו התבצעה הרשלנות. אם מדובר בקליניקה פרטית הרי שיש צורך לתבוע את הרופא או את חברת הביטוח של הרופא.

כיצד תובעים תביעת רשלנות רפואית?

בשלב הראשון בהגשת תביעת רשלנות רפואית יש לבדוק האם קיימת עילה לתביעה. עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום תביעות מעין אלה, ידע כיצד לבחון את הדברים ולהבין האם אכן ניתן להגיש תביעה. במידה ויש אפשרות להגיש תביעה יש צורך להגיש אותה לבית המשפט ולאפשר לצד השני להגיש כתב הגנה וכן חוות דעת נגדית. בשלב השלישי ייבדק האם ניתן לסיים את ההליך בהסכמה כלשהי בין שני הצדדים על פיצוי כספי. לרוב יהיה מדובר על שלב של משא ומתן בין עורכי הדין, הליך גישור או הצעת פשרה כלשהי של בית המשפט.

חשוב לדעת כי תביעות רשלנות רפואית הן תביעות אשר דורשות זמן רב. לא פעם מדובר על עניין של כמה שנים. ככל שמדובר על רשלנות ברורה יותר ונזק משמעותי יותר, כך ההליך יכול להיות קצר יותר.

התיישנות בתביעת רשלנות רפואית

כאשר מדובר על בגיר, ההתיישנות על תביעת רשלנות רפואית תהיה 7 שנים מיום האירוע. אם הנפגע לא ידע את העובדות שבגינן הוא יכול לתבוע וכן לא היה יכול לדעת אותן למרות נקיטה באמצעים סבירים, פרק הזמן יתארך. כאשר מדובר על קטין, ההתיישנות של התביעה תהיה כ 7 שנים לאחר שהוא הגיע לגיל 18.

כיצד תגדילו את הסיכויים שלכם לזכות בתביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית היא כאמור איננה תביעה שקל לנהל. לכן, בכדי להגדיל את הסיכויים לזכות בפיצויים המגיעים לכם במסגרת תביעה מעין זאת, חשוב ביותר לבחור בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה. עורך דין מעין זה, יעשה את כל מה שניתן בכדי לאפשר לתובע לקבל את הפיצויים המקסימליים בגין התביעה אשר הוא הגיש.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איך ישראל תפנה את האוכלוסייה מרפיח? “פינינו כבר מיליון אזרחים מצפון הרצועה והורדנו את כולם דרומה למרחק של 40 ק”מ. עכשיו אנו צריכים להזיז אותם רק 3-4 ק”מ”

אורן שלום

תא"ל במיל' אמיר אביבי, לשעבר סגן מפקד אוגדת עזה ומייסד תנועת "הביטחוניסטים", מסביר על פינוי האוכלוסייה מרפיח ומה על צה"ל לעשות

סיכויים אקספוננציאליים

נטע נס

על מה שאפשרי כשהופכים חומות לגשר, מחברים כוחות ובונים קואליציות של סיכויים

סי היימן: “בטוח אמליץ על שן יון”

צוות מגזין אפוק

"המופע מדהים, אני בטוח אמליץ עליו. הלב שלי איתם".                                                                              - סי היימן, זמרת ושחקנית להקת שן יון ניו יורק 25 מאר�

ביידן חתם על צו נשיאותי המגדיר מתי מותר לממשל לבצע ריגול אלקטרוני. עלול לאפשר לו לרגל אחר מתנגדיו

צוות אפוק

הנשיא ג'ו ביידן חתם על צו נשיאותי שמטרתו לעדכן את מדיניות

מדינת מיין פסלה את טרמאפ מהשתתפות בבחירות המקדימות לנשיאות

דורון פסקין

מדינות ארה"ב חלוקות בשאלה האם הנשיא לשעבר כשיר להתמודד בבחירות, על רקע חלקו לכאורה במתקפה על הקפיטול. בקולורדו, בה פסל בית המשפט העליון את טראמפ, הוא צפוי להתמודד עקב ערעור שהוגש מטעם המפלגה הרפובליקנית

המהלך הבא במשחק השחמט העולמי – אוגוסט 2022

איל לוינטר

פרשנות: מספר תרחישים אפשריים בגזרות שונות: ישראל, סעודיה, רוסיה, אוקראינה וארה"ב

שתפו: