כניסה
הרשמה לניוזלטר

הגדרת מטרות, קביעת תקציב, חלוקת רכוש ותכנון הכנסות והוצאות הם שיקולים משמעותיים בכל גירושין. אם חשוב לכם לשמור על איכות חיים מסוימת גם אחרי פירוק התא המשפחתי, כדאי שתדעו איך לגשת לכל שלב ועל מה לשים את הדגשים העיקריים בתהליך

בחסות לאומי | 15 בנובמבר 2021 | תוכן שיווקי | 2 דק׳

הצד הכלכלי של הגירושין – איך מתנהלים נכון ביום שאחרי?

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2019 נרשמה עלייה של 3% בגירושין בישראל לעומת 2018. במקביל, כ-5% מהזוגות חיים יחד ללא נישואין ומתוכם ל-69% אין ילדים. לשם השוואה, בכל מדינות ה-OECD, למעט לטביה ואסטוניה, עלה שיעור הגירושין באחוזים בודדים – בעוד בישראל, יוון, צרפת, בריטניה ואוסטרליה הוא עליה יותר מפי שניים.

מבחינה טכנית, אנשים שבוחרים להתגרש צריכים להסדיר ארבעה נושאים מרכזיים: הגירושין עצמם (גט), הסדרת הקשר עם הילדים, מזונות ורכוש. בתוך הנושאים האלה, דווקא הצד הכלכלי לא תמיד מקבל את תשומת הלב שראויה לו. לכן, יש כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם על מנת להתנהל נכון יותר גם ביום שאחרי:

1. הגדרת מטרות

דיון בסוגיות הכלכליות של גירושין מאפשר להגדיר מטרות שמשותפות לשני ההורים. בשלב הזה מחפשים את הדומה ולא את השונה, כדי לקבוע מה צריך לעשות על מנת שהמשפחה תוכל להמשיך לחיות ברווחה כלכלית מסוימת.

pexels.com

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: