כניסה
הרשמה לניוזלטר

בשבוע שעבר התקיימה תחרות מקדימה במסגרתה נבחרו חמישה יזמים שיציגו את מיזם האימפקט שלהם בכנס השקעות…

רוני פיבלוביץ | 5 במרץ 2015 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

לא רק לעשות כסף, אלא גם לעשות את העולם טוב יותר

בשבוע שעבר התקיימה תחרות מקדימה במסגרתה נבחרו חמישה יזמים שיציגו את מיזם האימפקט שלהם בכנס השקעות האימפקט הראשון בישראל. יותר משישים מיזמים נרשמו לתחרות - כל אחד מהם מנסה לשפר את החיים של מיליוני אנשים בדרכו שלו. נראה שיש יותר ויותר יזמים שמעוניינים לרתום את הכישורים שלהם ואת הלהט שלהם לא רק כדי לעשות כסף, אלא גם כדי לעשות את העולם הזה מקום טוב יותר.

אחד מהם הוא ״ויטליטיקס״ - מעין רשת חברתית המאפשרת לקשישים לתקשר עם הסביבה שלהם כשהם צריכים עזרה. ויטליטיקס מאפשרת ליצור מסביב לקשיש רשת של אנשים שדואגים לו, ויכולים לבוא לסייע לו גם במקרים שאינם מקרי חירום. היא מאפשרת גם ליצור מערך של מתנדבים, ״מלאכים״ כפי שהם קוראים להם, שיסייעו לקשישים בעת הצורך.

סטרטאפ מרגש אחר הוא ״קיפוד״ - מיזם ששם לעצמו למטרה להנגיש מחשוב אישי לתושבי אפריקה שעד כה לא הייתה להם גישה כזאת. ״קיפוד״, שהסיסמה שלהם היא ״המחשב האישי ב-7 דולר״, מציע מעין מחשב על דיסק-און-קי קטן. את הדיסק-און-קי אפשר לחבר לכל מחשב, אפילו למחשבים ישנים מאוד, בכל מקום בעולם, וליהנות ממחשב אישי מהיר יחסית עם התוכנות האישיות והקבצים האישיים שלכם, המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד. מה שמעניין הוא שבכל פעם שאתם קונים לעצמכם ״קיפוד״, הסטרטאפ שולח אחד נוסף לאפריקה. שני הסטרטאפים האלה, ועוד שלושה שנבחרו בתחרות, יציגו בכנס השקעות האימפקט הראשון בישראל.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
"מיכלאנג'לו: שרטט ומעצב אלוהי"

מילן פרננדז

בפעם הראשונה בהיסטוריה מוצגים כל רישומיו של מיכלאנג'לו בתערוכה אחת, שמבקרים מחשיבים כתערוכת השנה, וכהתנסות רוחנית. מה חושפות העבודות על האמן שהגדיר מחדש מהי אמנות?

ביל גייטס מסביר איך למנוע משבר אקלים

עידן לוי

ספרו החדש של הגאון ממיקרוסופט מרתק ומשמעותי לשיח האקלים, אבל גם רדיקלי ומסוכן

הבנק העולמי: מחיר חבית נפט עלול להגיע לשיא כל הזמנים אם המלחמה במזרח התיכון תתפתח

דורון פסקין

על פי הבנק העולמי, השפעות המלחמה בעזה על שוק הסחורות העולמי היו מוגבלות עד כה. למרות זאת, הבנק הציג שלושה תרחישי "שיבוש" העלולים להעלות את מחירי הנפט בטווח שבין 93 עד 157 דולר לחבית

איחוד האמירויות רוצה להיכנס לקידוחי גז בישראל. "הדיווחים על התקררות ביחסי האמירויות וישראל הם קשקוש"

אורן שלום

בשבוע האחרון חלה התפתחות חשובה בשוק האנרגיה של ישראל, כאשר נודע כי שתי חברות ענק זרות מעוניינות להיכנס לקידוחי גז בישראל

דריסת רגל חדשה לקטאר ברצועת עזה | פרשנות

יוני בן מנחם

על פי גורמים מדיניים בכירים, ארה"ב רוצה להפוך את הנמל הזמני לקבוע ופנתה לקטאר בכדי שתממן את בנייתו ותקבל לידיה את ניהול המזח הצף. מה ההשלכות?

דוח של נציבות הקונגרס האמריקני: על ארה"ב להרחיב את הארסנל הגרעיני שלה אל מול האיום של סין ורוסיה

קרן זריהן

לדברי מחברי הדוח, סין מרחיבה במהירות את הארסנל הגרעיני שלה, וארה"ב חייבת להיערך כדי להיות מסוגלת להרתיע את סין ורוסיה בו זמנית

שתפו: