כניסה
הרשמה לניוזלטר

היזם ואיש העסקים גיגי לוי-וייס משתף מניסיונו בעשיית אקזיטים: כיצד הוא בוחן רעיונות, מה הוא מחפש בצוותים שמגיעים אליו ואיך הוא מנהל אנשים

איל לוינטר | 13 במרץ 2018 | מדע וטכנולוגיה | 15 דק׳

הנוסחה של האנג'ל המצליח בארץ

אם בישראל שיעור האקזיטים עומד על כחמישה אחוזים בלבד (1 ל-20), גיגי לוי-וייס, אחד היזמים המוכרים בישראל, מצליח בעקביות לשבור את היחס הזה. בראיון שערכנו במשרדו בהרצליה פיתוח, הוא מאשר בצניעות שכיום הוא יושב על יחס של 1 ל-3.5.

2017 הייתה שנה מוצלחת עבורו, אחרי שרשם עוד שני אקזיטים יפים: מכירת חברת הגיימינג הישראלית פלאריום בכחצי מיליארד שקל, ומכירת חלק מחברת הולה ב־200 מיליון דולר. בשתי העסקאות לוי-וייס היה אחד המשקיעים. ואלו אינם מקרים יוצאי דופן. גם בעבר חברות שהשקיע בהן נמכרו שנה אחרי ההקמה ביותר ממאה מיליון דולר, ולוי-וייס צופה הצלחה דומה גם בעתיד. בפרוטפוליו שלו יש עוד כעשר חברות שצפויות להיות הצלחות גדולות. אם זה יקרה, זה ישים אותו על יחס של אחד לשלוש.

תמונה: Christopher Michel/Flickr

שתפו: