כניסה
הרשמה לניוזלטר

"זאת אשליה מסוכנת שתוביל לבידוד הולך וגדל" חיסרון: מכונות ובובות בשום דרך לא יכולות לענות לצרכים,…

יחסים עם רובוטים. באמת?

"זאת אשליה מסוכנת שתוביל לבידוד הולך וגדל"

חיסרון:

מכונות ובובות בשום דרך לא יכולות לענות לצרכים, לרצונות ולתשוקות שלנו, באופן שאנשים אחרים עונים עליהם. אמנם מפתחי הבובות והרובוטים היו רוצים שהמוצרים שלהם יעשו זאת, כלומר יהיו שווי ערך לבני אדם, אבל זה לא יעבוד. אדם המרגיש בדידות או כאב לב, מרגיש זאת בגלל שהוא אדם. בדרך כלל הוא מרגיש זאת בגלל קשריו לבני אנוש אחרים. קרוביו יכולים לגרום לו לחוש אהבה או לסייע לו להתגבר על ייאוש. רק הם יכולים למלא את התפקיד הזה – האחד בחייו של זולתו. רובוטים או בובות מין אינם יכולים. לא רק שאין בכוחם לעשות זאת, אלא שהם גם יוצרים עבור המין האנושי אשליה מסוכנת שתוביל עוד ועוד לניתוק אנושי ולבידוד הולך וגדל.

הפילוסוף מרטין בובר עסק ביחס בין "אני ואתה" (1937). בובר כתב שכאשר אנחנו אומרים "אני" אנחנו תמיד מזכירים בכך את האחר. הוא טען שלא קיים "אני" המנותק מאחרים. אני טוענת שלוּ יכולנו לארגן את הקיום האנושי שלנו לפי החשיבה הזאת שמה שעושה "אני" קשור בקיומו של האחר, לא היינו צריכים לפתח בובות סקס, רובוטים או אווטרים מיניים. למעשה פיתוח מוצרים כאלה נעשה במידת מה על ידי אנשים הרוצים להרוויח כסף מהאומללות שלנו.

תמונה: Fotolia

יחסים עם רובוטים. באמת?

"זאת אשליה מסוכנת שתוביל לבידוד הולך וגדל" חיסרון: מכונות ובובות בשום דרך לא יכולות לענות לצרכים,…

תמונה: Fotolia

"זאת אשליה מסוכנת שתוביל לבידוד הולך וגדל"

חיסרון:

מכונות ובובות בשום דרך לא יכולות לענות לצרכים, לרצונות ולתשוקות שלנו, באופן שאנשים אחרים עונים עליהם. אמנם מפתחי הבובות והרובוטים היו רוצים שהמוצרים שלהם יעשו זאת, כלומר יהיו שווי ערך לבני אדם, אבל זה לא יעבוד. אדם המרגיש בדידות או כאב לב, מרגיש זאת בגלל שהוא אדם. בדרך כלל הוא מרגיש זאת בגלל קשריו לבני אנוש אחרים. קרוביו יכולים לגרום לו לחוש אהבה או לסייע לו להתגבר על ייאוש. רק הם יכולים למלא את התפקיד הזה – האחד בחייו של זולתו. רובוטים או בובות מין אינם יכולים. לא רק שאין בכוחם לעשות זאת, אלא שהם גם יוצרים עבור המין האנושי אשליה מסוכנת שתוביל עוד ועוד לניתוק אנושי ולבידוד הולך וגדל.

הפילוסוף מרטין בובר עסק ביחס בין "אני ואתה" (1937). בובר כתב שכאשר אנחנו אומרים "אני" אנחנו תמיד מזכירים בכך את האחר. הוא טען שלא קיים "אני" המנותק מאחרים. אני טוענת שלוּ יכולנו לארגן את הקיום האנושי שלנו לפי החשיבה הזאת שמה שעושה "אני" קשור בקיומו של האחר, לא היינו צריכים לפתח בובות סקס, רובוטים או אווטרים מיניים. למעשה פיתוח מוצרים כאלה נעשה במידת מה על ידי אנשים הרוצים להרוויח כסף מהאומללות שלנו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
התרופה שמאפשרת לשלוט בחלומות

רקפת תבור

כבר ידוע שניתן לשלוט בחלומות באמצעות תרגול טכניקה מסוימת. כעת, מדענים גילו שיטה חדשה ויעילה הרבה יותר

המהפכה הבאה בעולם הרפואה

צוות מגזין אפוק

מה הקשר בין טכנולוגיה שצפויה לחולל מהפכה שלא נראתה כמותה מאז גילוי הרנטגן, לבין חיי אלמוות, ננו-רובוטים ופתרון בעיית הזיהומים בבתי החולים?

הוא נחשב לגאון מתמטי. הבעיה היחידה: כמעט ואין לו מוח

רקפת תבור

מהיכן באמת מגיעות המחשבות שלנו? מתברר שמסתובבים בינינו אנשים שבסריקות CT מגלים שכמעט ואין להם מוח, תופעה המעלה שאלות נוקבות על המוח והתודעה האנושית שהמדע אינו יודע לענות עליהן

המדע שמאחורי יכולות על טבעיות

דינה גורדון

"לכל בני האדם יש יכולות על טבעיות", אומרת פרופ' ג'סיקה אטס מאוניברסיטת קליפורניה אירווין בראיון לאפוק טיימס. פרופ' אטס הייתה נשיאת האגודה האמריקנית לסטטיסטיקה ושימשה כסטטיסטיקאית של פרויקט סטארגייט החשאי של הסי-איי-אי שבחן יכולות על טבעיות

איך הידע מתגלגל לו

דינה גורדון

ילד דרוזי בן שש מגלה בקיאות מדהימה בכלי נשק, אישה אמריקנית מתחילה לדבר פתאום שוודית וילד הודי יודע פרטים אישיים על אנשים שמעולם לא פגש. הידע שהמדע טרם חקר לעומק

"לוחמה אלקטרונית" בחיידקים חסינים

רקפת תבור

בשנים האחרונות, עם גידול במספרם של זני החיידקים חסיני האנטיביוטיקה, מחקרים רבים מנסים לנצל את התקשורת המתוחכמת בין החיידקים ואת שיתוף הפעולה ביניהם כדי להערים עליהם

שתפו: