"המערער"
כניסה
הרשמה לניוזלטר

החוקר המפורסם קלייטון כריסטנסן מסביר מדוע הרדיפה אחר רווחיות מובילה לכישלון של חברות מצליחות, מציע איך להסתכל על העתיד ולא על העבר בעסקים ובחדשנות, ומשליך את תובנותיו העסקיות גם על החיים הפרטיים שלנו

בן קמינסקי | 4 באוקטובר 2013 | מדע וטכנולוגיה | 18 דק׳

"המערער"

"מאיזושהי סיבה, תכננו את העולם כך שיש לנו מידע זמין רק על העבר", אמר פעם הפרופסור המפורסם מהארווארד ביזנס סקול קלייטון כריסטנסן (61), שהתיאוריה שפיתח הצליחה להסביר מדוע חברות מצוינות המנוהלות היטב נכשלות.

"אנשים חושבים בדרך כלל שהדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא באמצעות איסוף כמה שיותר מידע לפני שמקבלים החלטה. אבל זה כמו לנהוג במכונית בזמן שמסתכלים רק על המראה - כי המידע שיש לנו הוא רק על העבר", הוא כותב בספרו האחרון How Will You Measure Your Life שהתפרסם במאי 2012.

קלייטון כריסטנסן

צילום: Betsy Weber

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
צילום: Shutterstock
החתימה, החידה, והחשד: מה באמת מצאנו מעבר לכדור הארץ?

רקפת תבור

אילוסטרציה: מגזין אפוק
החלקיק שנסע באינטרנט – כך מתגשם חזון הטלפורטציה

רקפת תבור

צילום: DESI Collaboration/KPNO/NOIRLab/NSF/AURA/P. Horálek/R. Proctor/CC BY 4.0
התחילו בתעלומה – וסיימו בגילוי מטריד: היקום אינו כפי שחשבנו

רקפת תבור

מבקרי הרעיון של החייאת מינים מזהירים כי ממותות שישובו לסיביר עלולות להתחרות במינים הקיימים או לשנות את הנוף בדרכים מזיקות
פארק היורה – גרסת המציאות: כשהמינים שנכחדו חוזרים לחיים

רקפת תבור

אילוסטרציה: מגזין אפוק
ויטמין חחח: התרופה שהרופאים שוקלים לרשום לכם

רקפת תבור

אילוסטרציה: מגזין אפוק
המחשבה כתרופה או כרעל – המחקרים שמראים שהכול באמת בראש

רקפת תבור

שתפו: