כניסה
הרשמה לניוזלטר

בטר פלייס עוד לא מתה. "צניעות עסקית" תהיה בסיס התוכנית העסקית החדשה אם יצליח היזם הסביבתי יוסף אברמוביץ', שחבר לנהגי בטר פלייס, להשלים את רכישת החברה

בן קמינסקי | 7 ביולי 2013 | מדע וטכנולוגיה | 13 דק׳

האם הלקוחות יצליחו להציל את בטר פלייס?

המצב נראה היה חסר תקווה באותם ימים של סוף מאי כשבטר פלייס עמדה להכריז על פשיטת רגל. כמה מאות מנהגי הרנו פלואנס החשמלית התחילו להבין שהם עלולים למצוא בחניה שלהם חתיכת מתכת כבדה במיוחד וחסרת ערך משמעותי. החלום לגמול את ישראל מהתלות בנפט עמד להתנפץ. אבל לא כולם איבדו תקווה. ביום שבו הודיעה בטר פלייס על פשיטת רגל החליטו כמה נהגים מודאגים ופעלתנים לקחת את העניינים בידיים. קבוצה של כ-60 לקוחות בטר פלייס התאספה כבר למחרת למפגש בהול בתל מונד בעקבות התארגנות דרך הפייסבוק. הם היו נחושים לעשות כל מה שהם יכולים כדי להציל את בטר פלייס ואת חזון הרכב 
החשמלי בישראל.

נועם גרסל, מנכ"ל אסיף אסטרטגיות, רכש באפריל 2012 את הרכב ה-64 ששיווקה בטר פלייס. מאז הצטרפו אליו עוד כ-900 נהגים. כמו רבים מחלוצי הלקוחות, גרסל לא ביצע את הרכישה מתוך מניעים כלכליים. החברה שלו עוסקת באסטרטגיות סביבתיות, והוא עוסק ביזמות סביבתית ובהשקעות בקלינטק. "כולנו באים עם שותפות לחזון, לחזון הבסיסי שצריך לעבור לרכב חשמלי", מתאר גרסל את קבוצת הנהגים שהחלה להתארגן לעמותה בסוף מאי, "בין אם כי זה מונע זיהום אוויר, כי זה מאפשר נהיגה שקטה ונעימה, כי זה משנה את המציאות הגיאופוליטית ומשחרר אותנו מנפט - כל אחד עם התמהיל שלו".

"אין שום רשת של טעינה והחלפת סוללות חשמליות בעולם שמספקת את חוויית הנסיעה הזאת", אומר נועם גרסל על תחנות ההחלפה של בטר פלייס - צילום: Better Place

שתפו: