כניסה
הרשמה לניוזלטר

כיצד לפתח קשיחות? סטיב מגנס, יועץ לפיתוח מיומנויות מנטליות עבור קבוצות ספורט מקצועיות, יוצא בספרו האחרון "תעשו דברים קשים" נגד המסרים שהועברו לנו בתקשורת ובסרטים, ומלמד עקרונות נכונים יותר לפיתוח קשיחות

איל לוינטר | 4 בספטמבר 2023 | פסיכולוגיה | 18 דק׳

״לימדו אותנו שאם ברצונך להוציא את המיטב מקבוצה מסוימת, עליך להיפטר מהשחקנים החלשים ולהקשיח את הנותרים. יש רק בעיה אחת עם המודל הזה – הוא לא עובד״

ב-1954 עזב מאמן הפוטבול פול "הדוב" ברייאנט (Paul "Bear" Bryant) את אוניברסיטת קנטקי, ועבר לאמן את קבוצת הפוטבול של אוניברסיטת טקסס A&M. הגעתו הפיחה תקווה שקבוצת הפוטבול של האוניברסיטה סוף סוף תשגשג ותצליח.

ברייאנט ידע שכדי לחולל שינוי, הוא יצטרך להקים את הקבוצה מחדש. לכן, עם כניסתו לתפקיד לקח את כל קבוצת M&A, שכללה כמעט 100 שחקנים, למחנה אימונים בעיירה טקסנית קטנה הממוקמת 225 קילומטר מערבית לעיר אוסטין, או ליתר דיוק – באמצע שום מקום. הקבוצה ציפתה בקוצר רוח למחנה. אלווד קטלר (השחקן המרכזי בהתקפה של הקבוצה) נזכר מאוחר יותר: "הייתה אמורה להיות בריכה, דשא ירוק ויפה. ציפיתי לזה... חשבתי שזה יהיה כמו חופשה".

המאמן ברייאנט חשב אחרת. הוא היה נחוש להקשיח את קבוצתו, להפריד בין "החלשים" ל"חזקים" ובין "העשבים השוטים" לבין היתר, ולהחדיר רוח קרב בקבוצה. "המתקנים היו כל כך עלובים, שרק מבט בהם היה מייאש אותך", כתב ברייאנט מאוחר יותר. גם מגרש הפוטבול עליו התאמנו לא היה טוב. למעשה זה לא היה ממש מגרש. נוסף על כך, בדיוק הכה בעיירה גל חום עז, אחד הקשים שנרשמו אי פעם באזור. עיתון ה"יוסטון פוסט" דיווח כי האימונים היו ברוטליים: "הם ערכו משחק מלא והשחקנים התחילו להקיא בכל מקום".

אילוסטרציה: מגזין אפוק

״לימדו אותנו שאם ברצונך להוציא את המיטב מקבוצה מסוימת, עליך להיפטר מהשחקנים החלשים ולהקשיח את הנותרים. יש רק בעיה אחת עם המודל הזה – הוא לא עובד״

כיצד לפתח קשיחות? סטיב מגנס, יועץ לפיתוח מיומנויות מנטליות עבור קבוצות ספורט מקצועיות, יוצא בספרו האחרון "תעשו דברים קשים" נגד המסרים שהועברו לנו בתקשורת ובסרטים, ומלמד עקרונות נכונים יותר לפיתוח קשיחות

איל לוינטר | 4 בספטמבר 2023 | פסיכולוגיה | 18 דק׳

אילוסטרציה: מגזין אפוק

ב-1954 עזב מאמן הפוטבול פול "הדוב" ברייאנט (Paul "Bear" Bryant) את אוניברסיטת קנטקי, ועבר לאמן את קבוצת הפוטבול של אוניברסיטת טקסס A&M. הגעתו הפיחה תקווה שקבוצת הפוטבול של האוניברסיטה סוף סוף תשגשג ותצליח.

ברייאנט ידע שכדי לחולל שינוי, הוא יצטרך להקים את הקבוצה מחדש. לכן, עם כניסתו לתפקיד לקח את כל קבוצת M&A, שכללה כמעט 100 שחקנים, למחנה אימונים בעיירה טקסנית קטנה הממוקמת 225 קילומטר מערבית לעיר אוסטין, או ליתר דיוק – באמצע שום מקום. הקבוצה ציפתה בקוצר רוח למחנה. אלווד קטלר (השחקן המרכזי בהתקפה של הקבוצה) נזכר מאוחר יותר: "הייתה אמורה להיות בריכה, דשא ירוק ויפה. ציפיתי לזה... חשבתי שזה יהיה כמו חופשה".

המאמן ברייאנט חשב אחרת. הוא היה נחוש להקשיח את קבוצתו, להפריד בין "החלשים" ל"חזקים" ובין "העשבים השוטים" לבין היתר, ולהחדיר רוח קרב בקבוצה. "המתקנים היו כל כך עלובים, שרק מבט בהם היה מייאש אותך", כתב ברייאנט מאוחר יותר. גם מגרש הפוטבול עליו התאמנו לא היה טוב. למעשה זה לא היה ממש מגרש. נוסף על כך, בדיוק הכה בעיירה גל חום עז, אחד הקשים שנרשמו אי פעם באזור. עיתון ה"יוסטון פוסט" דיווח כי האימונים היו ברוטליים: "הם ערכו משחק מלא והשחקנים התחילו להקיא בכל מקום".

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
נקודה למחשבה: איזה קמפיין מניעה עדיף – חיובי או שלילי?

צוות אפוק

שיווק

רוצים להיות יצירתיים יותר? אתם חייבים לנסות את השיטה הזאת

דינה גורדון

מחקרים מראים ששרבוט עוזר לנו לפתור בעיות, לזכור יותר טוב ולהיות מרוכזים יותר, מסבירה לאפוק טיימס סאני בראון, מחברת הספר ״מהפכת השרבוט״. גוגל ופייסבוק כבר אימצו את הרעיון

המיזם לגמילה וטיפול במכורים לטכנולוגיה

דינה גורדון

הם ישנים עם הסמארטפון, מתמכרים לעבודה מול מסכים וגאדג׳טים ומתקשים לנהל שיחה פשוטה עם חברים. אחרי שהפכו לבודדים, מנותקים ומדוכאים, החליטו שני ישראלים להיגמל ממכשירים ויצאו במיזם חדש שמנסה לסחוף אחריו את ההמונים

משחק מעבר ללוח

יניב ניצן

השחקן שהאמין שהאמת האובייקטיבית היא לא הדבר החשוב ביותר

מדוע החיים תמיד מסתבכים? הכוח המסתורי המניע את גלגל החיים

איל לוינטר, ג'יימס קליר

הכירו את אחד הכוחות החזקים הפועלים בעולם הגורם לרבות מהבעיות ומוביל לאי-סדר הולך וגדל. כיצד ניתן להתמודד מולו ואיך הוא קשור להצלחה

תמיד חשבנו שהצלחה תלויה רק בכישרון ובאימונים קשים. כעת מתברר שמרכיב קריטי נוסף בה הוא "הנדסה לאחור"

מאיה מזרחי

הפסיכולוג רון פרידמן מתמקד בספרו החדש בגורם שרק מעטים מעזים לדבר עליו, אך מרבית המומחים משתמשים בו – היכולת לפענח את סוד הצלחתם של מוצרים מצליחים, לגלות את הדפוסים שמאחוריהם ואז ליצור באמצעותם דבר אותנטי חדש

שתפו: