כניסה
הרשמה לניוזלטר

נק' למחשבה: האם תקציב גדול יותר למחקר ופיתוח מעלה את רמת המכירות?

ידוע שחברות הייטק וחברות תרופות משקיעות תקציבי ענק במחקר ופיתוח. חלקן עושות זאת בתקווה להמציא חידושים גדולים שיעלו בהרבה את רמת המכירות. דוגמה לכך היא התאגיד הרב לאומי "פרוקטר אנד גמבל" שמייצר מעל 300 מותגים, ביניהם אבקת הכביסה אריאל, מותג הגילוח ג'ילט, השמפו ״הד אנד שולדרס״ ועוד. התאגיד משקיע יותר משני מיליארד דולר בשנה במחקר ופיתוח.

כדי לבדוק האם ההשקעה הזו אכן מעלה את רמת המכירות, פרופסור מרסל קורסטג'נס (Corstjens), מהמכון הבין-לאומי למנהל עסקים INSEAD, יחד עם עמיתים, בדקו נתונים של 2,500 חברות. הם לא מצאו קשר מדיד בין ההשקעה לבין רמת המכירות, בחברות שהשקיעו תקציבי ענק במחקר ופיתוח.

האם שינויים שוליים במוצר הקיים יכולים להניב תוצאות טובות יותר מאשר השקעה גדולה במחקר ופיתוח? | תמונה: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images for P&G

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
לצאת מהכלא של ה"צריך": המהפכה הפנימית לשחרור המחשבה

דינה גורדון

אילוסטרציה: מגזין אפוק
פחות הסחות, יותר תוצאות: החיים על פי שאלה אחת פשוטה

דינה גורדון

אילוסטרציה: מגזין אפוק,  Shutterstock
לשמור בבטן: הפסיכולוגיה של ההסתרה וההשלכות הבלתי צפויות על הבריאות שלנו

דינה גורדון

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
תיאוריית "תנו להם": היישום המודרני של עקרונות הסטואיזם

מאיה מזרחי

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
הסוד לזוגיות ארוכת טווח: זה לא הם, זה אתם

מאיה מזרחי

המנקה הגאון ויל האנטינג (מאט דיימון) בסרט "סיפורו של ויל האנטינג"
האנשים החכמים בעולם: שומר הבר ממונטנה, היועצת וילד הפלא

מאיה מזרחי

שתפו: