כניסה
הרשמה לניוזלטר

צרכנות

נק' למחשבה: טסטוסטרון משפיע על הקניות שלנו

רובנו כבר שמענו על ההשפעה שיש להורמון המין הגברי, טסטוסטרון, על מצב הרוח, על רמת התחרותיות ועל האגרסיביות. מחקרים אפילו הראו שרמות נמוכות ממנו עוזרות לאבות להיות רגישים יותר למצוקות של ילדיהם הקטנים. מחקר חדש של פרופ' גדעון נווה מאוניברסיטת פנסילבניה שבארה"ב מגלה את ההשפעה שיש להורמון גם על המוצרים שתבחרו לקנות (Nave, Nadler, Dubois, +3, 2018).

החוקרים התעניינו בזיקה בין חומר – טסטוסטרון, לנפש – רמת המשיכה למוצרים יוקרתיים. הם בדקו את ההשפעה האפשרית של תוספת ההורמון על מסעות הקניות של גברים. במחקר השתתפו 243 גברים שנחלקו לשתי קבוצות. הגברים בקבוצת המחקר קיבלו ג'ל למריחה ובו תוספת טסטוסטרון, ואלו בקבוצת הביקורת קיבלו רק ג'ל פלצבו, חסר השפעה כימית. בהמשך הנבדקים התבקשו לבצע שתי משימות.

במשימה הראשונה הם תיעדפו חברות הנחשבות יוקרתיות כמו קלווין קליין, בהשוואה לחברות הנחשבות לעממיות, כמו ליווייס. מתברר שבהשוואה לנבדקים בקבוצת הבקרה, הגברים שקיבלו תוספת של טסטוסטרון הראו העדפה ברורה לחברות היוקרתיות, מוצרים המזוהים עם סטטוס חברתי גבוה.

המשימה השנייה נועדה לגלות מה היו השיקולים שהניעו את הנבדקים בשלב הראשון. החוקרים הכינו שלוש פרסומות שונות לכל אחד משישה מוצרים, החל במכונית יוקרה ועד למכונת קפה. פרסומת אחת הדגישה את איכותו הגבוהה של המוצר, השנייה את העוצמה שלו והשלישית את המוניטין שלו (את הסטטוס החברתי שהוא מייצג).
כל נבדק נחשף לפרסומת אחת לכל מוצר ודיווח על התרשמותו ועל נכונותו לרכוש את המוצר. שתי קבוצות הנבדקים הגיבו באופן דומה לפרסומות שהדגישו את איכותו הגבוהה של המוצר או את העוצמה שלו. ההבדל בין הקבוצות בלט כשהוצגו הפרסומות שמדגישות יוקרה. גברים שקיבלו טסטוסטרון נמשכו הרבה יותר למוצרים כאלו בהשוואה לאלו מקבוצת הביקורת.

החוקרים גם לוקחים את המסקנות צעד נוסף קדימה. מחקר קודם כבר הראה שרמות הטסטוסטרון מושפעות מהפעילויות שלנו, למשל צפייה באירועים ספורטיביים יכולה להעלות את רמת ההורמון בדם. החוקרים מציעים שכשאתם מעוניינים לשווק מוצר יוקרתי, כדאי לקחת בחשבון את הממצאים האלו. ייתכן שמקומות כמו מגרשי כדורגל הם יעדים טובים למסע הפרסום שלכם.

שתפו את הכתבה:

נק' למחשבה: טסטוסטרון משפיע על הקניות שלנו

צרכנות

איור: Fotolia

רובנו כבר שמענו על ההשפעה שיש להורמון המין הגברי, טסטוסטרון, על מצב הרוח, על רמת התחרותיות ועל האגרסיביות. מחקרים אפילו הראו שרמות נמוכות ממנו עוזרות לאבות להיות רגישים יותר למצוקות של ילדיהם הקטנים. מחקר חדש של פרופ' גדעון נווה מאוניברסיטת פנסילבניה שבארה"ב מגלה את ההשפעה שיש להורמון גם על המוצרים שתבחרו לקנות (Nave, Nadler, Dubois, +3, 2018).

החוקרים התעניינו בזיקה בין חומר – טסטוסטרון, לנפש – רמת המשיכה למוצרים יוקרתיים. הם בדקו את ההשפעה האפשרית של תוספת ההורמון על מסעות הקניות של גברים. במחקר השתתפו 243 גברים שנחלקו לשתי קבוצות. הגברים בקבוצת המחקר קיבלו ג'ל למריחה ובו תוספת טסטוסטרון, ואלו בקבוצת הביקורת קיבלו רק ג'ל פלצבו, חסר השפעה כימית. בהמשך הנבדקים התבקשו לבצע שתי משימות.

במשימה הראשונה הם תיעדפו חברות הנחשבות יוקרתיות כמו קלווין קליין, בהשוואה לחברות הנחשבות לעממיות, כמו ליווייס. מתברר שבהשוואה לנבדקים בקבוצת הבקרה, הגברים שקיבלו תוספת של טסטוסטרון הראו העדפה ברורה לחברות היוקרתיות, מוצרים המזוהים עם סטטוס חברתי גבוה.

המשימה השנייה נועדה לגלות מה היו השיקולים שהניעו את הנבדקים בשלב הראשון. החוקרים הכינו שלוש פרסומות שונות לכל אחד משישה מוצרים, החל במכונית יוקרה ועד למכונת קפה. פרסומת אחת הדגישה את איכותו הגבוהה של המוצר, השנייה את העוצמה שלו והשלישית את המוניטין שלו (את הסטטוס החברתי שהוא מייצג).
כל נבדק נחשף לפרסומת אחת לכל מוצר ודיווח על התרשמותו ועל נכונותו לרכוש את המוצר. שתי קבוצות הנבדקים הגיבו באופן דומה לפרסומות שהדגישו את איכותו הגבוהה של המוצר או את העוצמה שלו. ההבדל בין הקבוצות בלט כשהוצגו הפרסומות שמדגישות יוקרה. גברים שקיבלו טסטוסטרון נמשכו הרבה יותר למוצרים כאלו בהשוואה לאלו מקבוצת הביקורת.

החוקרים גם לוקחים את המסקנות צעד נוסף קדימה. מחקר קודם כבר הראה שרמות הטסטוסטרון מושפעות מהפעילויות שלנו, למשל צפייה באירועים ספורטיביים יכולה להעלות את רמת ההורמון בדם. החוקרים מציעים שכשאתם מעוניינים לשווק מוצר יוקרתי, כדאי לקחת בחשבון את הממצאים האלו. ייתכן שמקומות כמו מגרשי כדורגל הם יעדים טובים למסע הפרסום שלכם.

שתפו את הכתבה:

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
תסמונת הלב השבור – כשהפרידה הקשה משנה פיזית את מבנה הלב

רקפת תבור, דינה גורדון

פלורנס ותום ויליאמס היו חברי ילדות. הם למדו באותה כיתה בבית ספר יסודי ובתיכון, והלכו לאותו קולג'. כאשר הם...

לגדל את הילד "הלא מושלם" המושלם

דינה גורדון

בוריס וייצ'יץ' המתין בהתרגשות להולדת בנו הבכור. הוא ליווה את אשתו דושקה, שניהם בשנות העשרים לחייהם, לחדר הלידה, והרגיש שאין...

החזרה לחינוך הקלאסי – כיצד להעניק לילדינו כלים ותבונה המבוססים על מוסריות, אמת ויופי

מאיה מזרחי

כאשר ילדינו עוברים מהגן לבית הספר אנחנו מלאי התרגשות. מצד אחד זהו צעד משמעותי בחייו...

תמונה למחשבה: היופי הנצחי שאינו קָמֵל

אריק בס

תרבות הרשתות החברתיות יצרה מרחב המפתה להתרכז בחיצוני: תמונות סלפי מחמיאות והישגים בקריירה. זהו מרחב הדוחף להתפאר בחיצוניות...

כיצד "הכוח" יכול לתקן את העולם

מאיה מזרחי

כשהבמאי ג'ורג' לוקאס כתב את התסריט לסרט "תקווה חדשה", הראשון בסדרת סרטי מלחמת הכוכבים (לפי סדר הופעתם), הכתיבה הייתה ממש עינוי...

"אנחנו עומדים מול משהו ממכר מאוד שסוגר עלינו מכל הכיוונים"

רקפת תבור

כבר מכיתה א' התקשה מתנאל לשבת בשקט במהלך יום הלימודים. בהמשך החלו המורים גם להתלונן שהוא אגרסיבי ומפריע....

איך להבין כעס ואיך להתמודד איתו שיעורים מהחכמים הגדולים של העבר

מאיה מזרחי

החיים לצד הקורונה, בשנתיים האחרונות, כללו לא מעט רגשות של חרדה, אי ודאות ועומס נפשי שמתחו באופן טבעי את...

המלחמה על התמימות: המהפכה המינית מגיעה לבתי הספר

איל לוינטר

קשה היום לפתוח טלוויזיה, לגלוש ברשתות החברתיות או אפילו ללכת ברחוב מבלי שיגיעו אלינו מסרים מיניים. סדרות...

שתפו: