כניסה
הרשמה לניוזלטר

משפחה

צוות אפוק | 14 בנובמבר 2018 | פסיכולוגיה | 2 דק׳

נק' למחשבה: במי משקיעים יותר, בבנים או בבנות?

כששואלים הורים את מי מילדיהם הם מעדיפים, רוב ההורים יאמרו שאין להם העדפה ושהם מתייחסים באופן שווה לכל ילדיהם. לפי תאוריות רווחות, שלא תמיד יש להן ביסוס מחקרי, הורים מעדיפים את הילד הבכור, או להיפך, את התינוק של המשפחה. ומה לגבי בנים או בנות, מי מקבל יותר התייחסות מההורים? אם מודדים לפי גודל ההשקעה הכספית, חוקרים מניו יורק סטייט יוניברסיטי מצאו שאבות נוטים להשקיע כספית יותר בבנים במשפחה, ואימהות נוטות להשקיע יותר בבנות. תוצאות אלה התקבלו במחקר בארה"ב של נבדקים אמריקנים ממוצא הודי. (Journal of Consumer Psychology 2017).

ההשערה של החוקרים הייתה שההעדפה הזו נובעת מהזדהות חזקה ועמוקה יותר של ההורה עם ילד מאותו מין. השערה זו נמצאת בהתאמה למחקרים קודמים שבהם הורים דיווחו שיש להם יותר מהמשותף עם ילד מאותו מין, ושלמעשה הם מרגישים שילד מאותו מין הוא סוג של שלוחה של עצמם (Nikiforidis, Durante, Redden & Griskevicius, 2017).

תמונה: Fotolia

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
לבחור לשכוח: האם יש דרך להעלים זיכרונות במכוון?
לבחור לשכוח: האם יש דרך להעלים זיכרונות במכוון?

עידו פוקס

"הם באו לקחת אותי": מה רואים אנשים בימים האחרונים לחייהם?
"הם באו לקחת אותי": מה רואים אנשים בימים האחרונים לחייהם?

רקפת תבור

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
הם סבלו מכאבים – אבל רק כשהפסיקו לחפש בגוף, גילו את הסיבה האמיתית

דינה גורדון

אילוסטרציה: מגזין אפוק
למה אנחנו מרכלים – ואיך זה הורס אותנו מבפנים

צוות אפוק

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
המחיר השקט של הקנאביס

רקפת תבור

תמונת אילוסטרציה: מגזין אפוק
הפסיכולוגיה של יצירת קשרים חדשים והשגת חברים כמבוגרים עסוקים

מאיה מזרחי

שתפו: