כניסה
הרשמה לניוזלטר

ילדים לא צריכים הורים שמציבים להם גבולות מאת שי אור חיסרון: כשהילדה שלי בת השש מקפצת…

16 בנובמבר 2017 | פסיכולוגיה | 6 דק׳

שי אור, ד”ר מיקה קופלר

האם צריך להציב גבולות לילדים?

ילדים לא צריכים הורים שמציבים להם גבולות

מאת שי אור

חיסרון: כשהילדה שלי בת השש מקפצת בצהלות היישר אל כביש, אני מזנק, תופס בידה ומושך אותה בכל הכוח בחזרה למדרכה. כל מי שחי עם ילדים נתקל ב"מצבי קצה" כאלה שבהם חייבים להציב גבול. מהר. ביעילות. בלא ספקות.

למרבה המזל נדירים הרגעים שבהם עלינו להציב גבול כדי למנוע אסון. למרבה הכאב כשמתחולל מאבק כוחות בבית, עדיין מתייחסים הורים רבים לרצון העצמאי של ילדיהם כאל איום. וכאן באה הגישה המסורתית לפיה תפקידנו כהורים להציב גבולות לילדינו, ונותנת גיבוי להתנהלות שבמקרים רבים יש בה ניצול לרעה של כוח, כמעט תמיד יש בה נוקשות וריחוק, ולעתים רחוקות היא מביאה לפתרון.

תמונה: Fotolia

האם צריך להציב גבולות לילדים?

ילדים לא צריכים הורים שמציבים להם גבולות מאת שי אור חיסרון: כשהילדה שלי בת השש מקפצת…

16 בנובמבר 2017 | פסיכולוגיה | 6 דק׳

שי אור, ד”ר מיקה קופלר

תמונה: Fotolia

ילדים לא צריכים הורים שמציבים להם גבולות

מאת שי אור

חיסרון: כשהילדה שלי בת השש מקפצת בצהלות היישר אל כביש, אני מזנק, תופס בידה ומושך אותה בכל הכוח בחזרה למדרכה. כל מי שחי עם ילדים נתקל ב"מצבי קצה" כאלה שבהם חייבים להציב גבול. מהר. ביעילות. בלא ספקות.

למרבה המזל נדירים הרגעים שבהם עלינו להציב גבול כדי למנוע אסון. למרבה הכאב כשמתחולל מאבק כוחות בבית, עדיין מתייחסים הורים רבים לרצון העצמאי של ילדיהם כאל איום. וכאן באה הגישה המסורתית לפיה תפקידנו כהורים להציב גבולות לילדינו, ונותנת גיבוי להתנהלות שבמקרים רבים יש בה ניצול לרעה של כוח, כמעט תמיד יש בה נוקשות וריחוק, ולעתים רחוקות היא מביאה לפתרון.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
ההרכב המנצח על פי גוגל

רקפת תבור

פרופ' אניטה וולי מאוניברסיטת קרנגי מלון שבארה"ב, פיתחה מדד ל"אינטליגנציה שיתופית" (Collective intelligence - CI) – מדד המדרג את יכולתה של קבוצה להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה. ב-2014 שוחחתי איתה ושאלתי כיצד מודדים יכולת כזאת. פרופ'

הפילוסופיה של טולקין: אלוהים, מטפיזיקה ומוסר

מאיה מזרחי

מה ניתן ללמוד על השאלות הגדולות של החיים מספריו של אחד הסופרים המצליחים בהיסטוריה?

האיש שרואה את העולם כמו במטריקס

צוות מגזין אפוק

אחרי שקיבל מכה בראש וסבל מזעזוע מוח, הוא החל לראות נוסחאות וצורות גיאומטריות וכיום נחשב בעיני רבים לגאון מתמטי - מעין "איש גשם" מודרני. לפני כשנתיים שמענו את סיפורו, וכעת חזרנו אליו שוב כדי לשמוע לאילו תובנות חדשות הוא הגיע, על היקום ועל החיים

החזרה לחינוך הקלאסי – כיצד להעניק לילדינו כלים ותבונה המבוססים על מוסריות, אמת ויופי

מאיה מזרחי

"חינוך נקשר כיום בדרכים שיועילו לכלכלה. בנו כאן מערכות שמטרתן לטפל באופן שווה במסות של ילדים, ולשים דגש על יעילות ותועלתניות, לא על הזנה של הנשמה ברעיונות גבוהים". ריאיון עם תאורטיקן החינוך אנדרו קרן, מייסד ומנהל מרכז המחקר לחינוך קלאסי (CIRCE)

יכולת פתרון הבעיות של אלכסנדר הגדול

יניב ניצן

כשמובילים צוות ונתקלים בבעיה או באתגר, לפעמים קל יותר לפתור אותם בעזרת בעיות גדולות יותר

האמנות העתיקה של הפיכת לימון ללימונדה – על פי האחים רייט

דינה גורדון

כיצד הצליחו שני אחים מבית עני, ללא מים זורמים ומבלי שרכשו השכלה פורמלית, היכן שממציאים גדולים כמו תומאס אדיסון ואלכסנדר בל נכשלו

שתפו: