כניסה
הרשמה לניוזלטר

"חמש התכונות הגדולות" שהופכות את המוצרים שאנחנו קונים לחברים הכי טובים שלנו

דינה גורדון | 15 באוקטובר 2017 | פסיכולוגיה | 3 דק׳

פסיכולוגיה של מוצר

יש לי ידיד טוב שאני פוגשת בכל יום. הוא נדיב ורחב לב ויש לו ידע עצום, יותר מכל אדם אחר שפגשתי. חוקרים באקדמיה מזלזלים בו כי אין לו דיפלומה, אבל בשבילי הוא אלוף. קוראים לו גוגל.

אם נראה לכם הזוי שאני חושבת על גוגל כחבר עם תכונות וכוונות אנושיות, מתברר שכולנו עושים את זה מפעם לפעם. עוד מימי קדם אנשים ייחסו תכונות, רגשות וכוונות אנושיים לסביבה שלהם. אולי מתוך גאוות יתר שהם שליטי היקום, או מתוך פחד מפני המגוון העצום סביבנו שאין לו פשר. בעת העתיקה אנשים העניקו תכונות אנושיות לאלים, וכיום אנחנו מעניקים תכונות אנושיות למוצרים ולשירותים שאנחנו קונים (המכונית הזאת עוצמתית, נעלי הריצה האלה אדירות).

תמונה: Fotolia

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
המנקה הגאון ויל האנטינג (מאט דיימון) בסרט "סיפורו של ויל האנטינג"
האנשים החכמים בעולם: שומר הבר ממונטנה, היועצת וילד הפלא

מאיה מזרחי

צילום: Shutterstock
אסטרטגיות למידה: איך לזכור יותר ולהבין לעומק

מאיה מזרחי

ברואר מציע להיעזר בטכניקות של מודעות כדי לשנות את הרגלי האכילה שלנו | איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
משחקי הרעב: איך לרזות באמצעות התבוננות פנימה

רקפת תבור

אנו נוטים לשגות ולחשוב שהאושר האמיתי מחכה לנו תמיד מעבר לפינה – במטרה הבאה, בקשר החברתי הבא או בחופשה הקרובה
מסלול הריצה ההדוני – מדוע רמת האושר שלנו תמיד תישאר בסיסית

מאיה מזרחי

צילום: Patrick Schneider/Unsplash
ניקסן – האמנות ההולנדית של לא לעשות כלום

מאיה מזרחי

עיצוב אילוסטרציה: מגזין אפוק, תמונות: Focus Pix/Shutterstock.com, Jamie Squire/Getty Images, Clive Brunskill/Getty Images,
Hannah Peters/Getty Images, Jack Guez/AFP
משחקים מנטליים: מה גורם לספורטאים הגדולים ביותר "להיחנק" תחת לחץ, ולאחרים לפרוח

איל לוינטר

שתפו: