כניסה
הרשמה לניוזלטר

הצלחת המבצע נובעת משילוב של יומינט, אמצעים טכנולוגיים ויכולות ביצוע גבוהות מאוד של היחידה המבצעית של שב"כ ושל לוחמי הימ"מ

יוני בן מנחם | 10 ביוני 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: חלקו של השב"כ במבצע המוצלח של שחרור החטופים

השב"כ כשל ב-7 באוקטובר, לצד אמ"ן, באופן שיירשם בהיסטוריה של ישראל ככישלון המודיעיני הגדול ביותר מאז הקמת המדינה. אבל מבצע "ארנון" המוצלח להחזרת ארבעת החטופים, ומבצעים קודמים לשחרור חטופים או החזרת גופותיהם, הם תחילת העלייה על הדרך הנכונה שמצפה הציבור הישראלי מהארגון הזה.

במבצעים הקודמים חולצו שלושה חטופים: אורי מגידיש, פרננדו מרמן ולואיס הר. הם מצטרפים למבצעי חילוץ גופות שבוצעו על סמך מידע מודיעיני: שבע גופות שחולצו במחנה הפליטים ג'באליה בצפון הרצועה, של חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום, אוריון הרננדז, שני לוק, עמית בוסקילה, רון בנימין ויצחק גלרנטר ז"ל, בנוסף לשלוש גופות חטופים שחולצו במהלך התמרון הקרקעי, של נועה מרציאנו, אופיר צרפתי ואלעד קציר ז"ל.

מייד עם פרוץ המלחמה, הוקמה בשב"כ יחידה ייעודית שכל עיסוקה הוא בסוגיית השבויים והנעדרים. היחידה עובדת יחד עם מנהלת השבויים והנעדרים בצה"ל. חילוץ החטופים החיים וחילוץ גופות החטופים הם תוצר של היחידה הזו, לצד ביצוע של היחידה המבצעית בשב"כ.

ראש השב"כ רונן בר, 13 במאי 2024 | צילום: GIL COHEN-MAGEN/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: