כניסה
הרשמה לניוזלטר

ישראל וממשל ביידן הגיעו להבנות על אופן פעילות צה"ל באזור רפיח, כך על פי גורמים מדיניים בכירים. ההבנות בין ישראל לממשל ביידן בשלב זה הן להרחבת הפעולה שכוללת את השלמת כיבוש ציר פילדלפי והשטחים השולטים מסביב לעיר

יוני בן מנחם | 22 במאי 2024 | מחשבות | 2 דק׳

אור ירוק מהממשל האמריקני להרחבת הפעולה ברפיח | פרשנות

כוחות צה"ל ממשיכים לפעול באזור רפיח, ובימים הקרובים הם אף יגבירו את המבצע לכיבוש שטחים נוספים. זאת לאחר שבמהלך ביקורו של ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי האמריקני, בישראל השבוע, הוא השתכנע כי צה"ל פועל בזהירות רבה, והצליח לפנות כמיליון פלסטינים מאזור רפיח לכיוון אזור ח'אן יונס והמוואסי. כך על פי גורמים בכירים בישראל.

צה"ל ימשיך לפרק את ארבעת גדודי חמאס באזור רפיח, ולטפל במנהרות ההברחה ממצרים לרצועת עזה, שמהוות את צינור החמצן של אספקת הנשק לחמאס. חשוב לציין כי ההבנות בין ישראל לממשל ביידן הן שצה"ל לא יכבוש את העיר רפיח ולא יתפוס שטחים של העיר. ההבנות בין ישראל לממשל ביידן בשלב זה הן בנוגע להרחבת הפעולה שכוללת את השלמת כיבוש ציר פילדלפי והשטחים השולטים מסביב לעיר. בישראל מעריכים שברגע שיפונו חצי מיליון העקורים הנותרים, יתקבל אור ירוק לכיבוש כל רפיח.

הדרג המדיני הסביר לג'ייק סאליבן כי הפעולה הצבאית באזור רפיח היא כרגע מנוף הלחץ היחידי שיש בידי ישראל כדי להפעיל לחץ על יחיא סינוואר להתקדם בנושא עסקת החטופים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, 19 במאי 2024 | צילום: קובי גדעון / לע"מ

שתפו: