כניסה
הרשמה לניוזלטר

עיתון "הטיימס" הבריטי חשף מסמכים שצה"ל תפס ברצועת עזה, מהם עולה כי סינוואר תכנן להקים בטורקיה בסיס סודי ותאי טרור נוספים, כדי לתאם התקפות על מטרות ישראליות במדינות שכנות

יוני בן מנחם | 16 במאי 2024 | מחשבות | 6 דק׳

פרשנות: האם יחיא סינוואר הספיק להרחיב את השפעתו גם לטורקיה?

המלחמה שפרצה ברצועת עזה ב-7 באוקטובר חשפה יותר מאי פעם את העובדה שטורקיה בראשותו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן הפכה להיות מדינה תומכת טרור. טורקיה תומכת בארגון הטרור חמאס שפועל להשמדת מדינת ישראל, אותו ארגון טרור שתקף ב-7 באוקטובר את יישובי עוטף עזה, רצח באכזריות 1200 ישראלים וחטף יותר מ-200 מהם לרצועת עזה לאחר שעשה מעשי זוועה אחרים, כמו רצח תינוקות, אונס, כריתת איברים והתעללות בגופות.

הנשיא ארדואן רואה את עצמו כנציג הבכיר ביותר של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית, ואינו מסתיר את תמיכתו בחמאס. ב-13 במאי הוא הודיע כי יותר מאלף אנשי חמאס מטופלים בבתי חולים בטורקיה.

"אני לא רואה בחמאס ארגון טרור. להפך, אני רואה באנשיו כאלה שנלחמים כדי להגן על אדמתם ועל עמם", התגאה ארדואן, תוך שהוא מתעלם מההצהרות הרשמיות של בכירי חמאס על כוונתם לבצע מעשי טבח נוספים בישראלים ואף להשמיד את ישראל.

מנהיג חמאס יחיא סינוואר ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: SAID KHATIB/AFP via Getty Images, ATTILA KISBENEDEK/AFP via Getty Images

שתפו: