כניסה
הרשמה לניוזלטר

גורמים אמריקנים אומרים כי נשיא צרפת מקרון מנסה להידחף לתיווך בין ישראל לחיזבאללה כדי לגזור קופון פוליטי. גם ישראל מתנגדת למעורבות הצרפתית

יוני בן מנחם | 11 במאי 2024 | מחשבות | 2 דק׳

ארה"ב ממשיכה לפעול מאחורי הקלעים לגיבוש הסדר בין ישראל לחיזבאללה, ליום בו תושג הפסקת אש ברצועת עזה | פרשנות

חיזבאללה הגביר בימים האחרונים את ההתקפות על ישראל בגבול הצפון מבחינה כמותית ואיכותית בעקבות כיבוש מעבר רפיח, ולקראת האפשרות שצה"ל יכבוש את כל אזור רפיח ו"ציר פילדלפי".

ארגון חיזבאללה מעביר מסרים לישראל כי הוא ממשיך לתמוך בחמאס ברצועת עזה, וכי הוא לא ייכנע לדרישות ישראל בנוגע לסידורי הביטחון העתידיים בגבול ישראל לבנון. בינתיים, ארה"ב וצרפת פועלות מאחורי הקלעים ומכינות את מתכונת ההסדר העתידי בלבנון בין ישראל לחיזבאללה, ביום שבו תושג הפסקת אש ברצועת עזה וניתן יהיה לפתוח רשמית במשא ומתן בין ישראל ללבנון.

ממשל ביידן כועס על היוזמה הצרפתית לנסות ולפתור את המשבר. גורמים אמריקנים אומרים כי נשיא צרפת מקרון מנסה להידחף לתוך תפקידה המסורתי של ארה"ב בתיווך בין חיזבאללה לישראל, כדי לגזור קופון פוליטי. לכן השליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין ביקר לאחרונה בפריז ונפגש עם בכירים צרפתים כדי לנסות ולתאם את העמדות. גם ישראל מתנגדת למעורבות הצרפתית, וגורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי צרפת רק מפריעה להשגת הסכם אפשרי.

עשן עולה מכפר כילא בדרום לבנון לאחר תקיפת צה"ל, 10 במאי 2024 | צילום: RABIH DAHER/AFP via Getty Images

שתפו: