כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפני מספר ימים התבטא בכיר חמאס אבו מרזוק כי הנהגת חמאס עשויה לשוב לירדן. בפועל, מתחילת המלחמה ברצועת עזה נותק לחלוטין הקשר בין ירדן לבין חמאס והחוק הירדני אוסר על פתיחת משרדים של הפלגים הפלסטינים בממלכה

יוני בן מנחם | 1 במאי 2024 | מחשבות | 2 דק׳

ירדן לא תאפשר לראשי חמאס לשוב לשטחה | פרשנות

בעוד תנועת חמאס מאתגרת את בית המלוכה ההאשמי, אחרי שחברה לאיראן ולתנועת "האחים המוסלמים" בניסיון להתסיס את הרחוב הירדני להפגנות וחציית הגבול לתוך שטח ישראל, יצא שלשום בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק בראיון לרשת הטלוויזיה האיראנית "אלעאלם". הוא הודיע במפתיע כי במקרה שהנהגת חמאס תאלץ לעזוב את קטאר היא תגיע לירדן, בעוד שלמעשה, מתחילת המלחמה ברצועת עזה ועד עתה, נותק לחלוטין הקשר בין ירדן לבין תנועת חמאס.

גורם ירדני בכיר תדרך את העיתונות הערבית כי ההצהרה של מוסא אבו מרזוק היא בגדר "פרובוקציה" כלפי המשטר הירדני, וניסיון לגייס את אהדת הרחוב הירדני לתנועת חמאס, בדיוק כפי שניסו לעשות באחרונה ראשי חמאס, ח'אלד משעל, מוחמד דף ו"אבו עוביידה", הדובר של הזרוע הצבאית של חמאס.

לדבריו, "מוסא אבו מרזוק מדבר כאילו שאין מוסדות מדינה בירדן והוא יכול להחליט לעשות בה כרצונו. ירדן סגרה את התיק של משרדים בירדן עבור הפלגים הפלסטינים, והיא לא תפתח אותו מחדש". עוד הוא הדגיש: "ירדן לא תסכים בשום מצב שראשי חמאס ישהו בשטחה".

עבדאללה מלך ירדן נואם בוועידת האקלים COP28 בדובאי, 1 בדצמבר 2023 | צילום: Photo by Sean Gallup/Getty Images

שתפו: