כניסה
הרשמה לניוזלטר

ישנם לא מעט קווי דמיון בין שני רבי המחבלים, יחיא סינוואר ויאסר ערפאת, שניסו לנצח את ישראל בשתי מתקפות טרור גדולות, אך נכשלו וגרמו נזק גדול לפלסטינים

יוני בן מנחם | 13 במרץ 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: קווי הדמיון בין יחיא סינוואר ליאסר ערפאת

גורם בכיר בתנועת פת"ח שעמו שוחחתי השבוע אומר כי ישנם קווי דמיון רבים בין יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, לבין יו"ר אש"פ יאסר ערפאת, שמת בנסיבות מסתוריות בשנת 2004 בבית חולים בפריז. מקורביו טוענים עד היום כי הוא הורעל למוות על ידי גורמים פלסטיניים שקשורים לישראל.

הגורם הבכיר בפת"ח אמר לי כי קו הדימיון העיקרי בין השניים היה רצונם, כל אחד מסיבותיו שלו, לשחרר את ירושלים ואת מסגד אל-אקצא, ולהידמות למצביא המוסלמי הגדול צלאח א-דין אלאיובי, אשר במאה ה-12 לסה"נ שיחרר את ירושלים מידי הצלבנים. לערפאת ולסינוואר יש אהבה גדולה למסגד אל-אקצא ולירושלים, הוא טען, ושניהם היו מוכנים למות עבורם ולהירשם בהיסטוריה המוסלמית כמי ששחררו אותם מידי ישראל.

יאסר ערפאת כבר מת, וכאמור, אי בהירות שוררת לגבי נסיבות מותו. הפלסטינים הקימו ועדת חקירה שקבעה כי הוא כנראה הורעל למוות. לעומתו, יחיא סינוואר עדיין חי, אך נראה שסופו הינו רק שאלה של זמן. אם הוא יחוסל בסופו של דבר במנהרות ברצועת עזה, יהיה זה כנראה אחרי מצוד ארוך של כמה חודשים, בעוד יאסר ערפאת מת לאחר מצור ארוך שישראל הטילה עליו במוקטעה ברמאללה.

מנהיג חמאס יחיא סינוואר ונשיא הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת | צילום: Attia Muhammed/Flash90 , Flash90

שתפו: