כניסה
הרשמה לניוזלטר

ארה”ב וירדן הצניחו בסוף השבוע האחרון סיוע הומניטרי לרצועת עזה. הפלסטינים טוענים כי חלקו נוחת בים או באזורי לחימה ואינו משתווה בכמות לסיוע באמצעות משאיות

יוני בן מנחם | 4 במרץ 2024 | מחשבות | 2 דק׳

פרשנות: הביקורת הפלסטינית על הצנחת הסיוע ההומניטרי בעזה

ארה”ב הצניחה בסוף השבוע האחרון סיוע הומניטרי לרצועת עזה באמצעות מטוסים, בניסיון להתמודד עם תופעת הרעב ההולכת ומתגברת בצפון הרצועה. גם מדינות נוספות כמו ירדן, מצרים, איחוד האמירויות וצרפת הצניחו בשבועות האחרונים, בתיאום עם ישראל, סיוע הומניטרי ברצועת עזה.

מספר המשאיות שנכנסות לרצועה עם הסיוע ההומניטרי איננו מספיק, וחמושים של חמאס משתלטים בכוח על המשאיות, מחרימים את הסחורות לצורכיהם ואת השאר מוכרים בשווקים של עזה.

בעיית הסיוע ההומניטרי לצפון רצועת עזה החריפה בימים האחרונים, ועלתה לראש סדר היום הבינלאומי בעקבות תקרית שבה נהרגו 104 פלסטינים ועוד מאות נפצעו, בעת שאלפי פלסטינים הסתערו על שיירת של עשרות משאיות שנכנסו מישראל ועליהן סיוע הומניטרי. מרבית הפלסטינים שנהרגו נורו על ידי חמושים פלסטינים ונדרסו על ידי המשאיות בעת שההמון הסתער עליהן, אך הפלסטינים האשימו את ישראל ב"טבח". מתחקיר שערך צה"ל עולה כי החיילים שאבטחו את שיירת המשאיות פתחו באש רק לעבר קבוצה של כעשרה פלסטינים שהתקרבה אליהם וסיכנה את חייהם. מדובר בתקרית נפרדת שאיננה קשורה לתקרית העיקרית, שבה נהרגו עשרות פלסטינים ונפצעו מאות אחרים.

פלסטינים רצים לעבר הסיוע שהונחת על ידי מטוסים ירדנים ואמריקנים בעזה, 2 במרץ 2024 | צילום: AFP via Getty Images

שתפו: