כניסה
הרשמה לניוזלטר

“אני אחראי על ההחלטות שהתקבלו בצה”ל בתקופתי, ואני שואל את עצמי ללא הרף מה היינו יכולים לעשות אחרת”, אמר כוכבי השבוע. עם זאת, נשאלת השאלה מדוע דיבר דווקא עכשיו ולא עשה זאת לפני כן?

יוני בן מנחם | 17 בינואר 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: לאביב כוכבי יש חלק בקונספציה

לפתע פתאום, אחרי שלושה חודשים מפרוץ המלחמה ברצועת עזה, הגיח הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי – ולקח אחריות על ההחלטות שהתקבלו בצה"ל בתקופתו, בכל הקשור לרצועת עזה, למדיניות כלפי חמאס ולבניין הכוח של צה"ל.

בטקס האזכרה השנתי של נופלי הל"ה, שהתקיים ב-15 בינואר בהיכל ההנצחה בהר הרצל, כוכבי התייחס לטבח שביצע חמאס ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר, ואמר כי מדובר ב"אירוע מזעזע ומכונן כאחד, שמחייב בירור עמוק ותחקירים נוקבים". כוכבי הביע נכונות לבחון גם את התקופה שבה הוא פיקד על צה"ל: "אני אחראי על ההחלטות שהתקבלו בצה"ל בתקופתי, ואני שואל את עצמי ללא הרף מה היינו יכולים לעשות אחרת", אמר.

אלא שכדאי לזכור שלפני מינויו לרמטכ"ל, כוכבי כיהן בתפקיד ראש אמ"ן בין השנים 2010 ל-2014. בדו"ח שפרסם בשנת 2017, מבקר המדינה קבע כי יחד עם שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, כוכבי לא פעל מבעוד מועד להבאת נושא איום מנהרות התקיפה מעזה לדיון בקבינט הבטחוני.

הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף במיל' אביב כוכבי, 29 בנובמבר 2021 | צילום: GIL COHEN-MAGEN/AFP via Getty Images

שתפו: