כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההנהגה הצבאית של חמאס בלבנון, שחוסלה על ידי ישראל, הפעילה באירופה תשתיות טרור לביצוע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודיים. תנועת חמאס נאבקת על קיומה בעקבות המלחמה ברצועת עזה, ומתכננת לפגוע ביהודים וישראלים ברחבי העולם

יוני בן מנחם | 15 בינואר 2024 | מחשבות | 2 דק׳

פרשנות: אסטרטגיית הטרור של חמאס מכוונת לפיגועים בחו"ל 

חמאס מסיר את הכפפות במאבקו נגד ישראל, ואחרי הטבח האיום שביצע בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר – הוא הופך לתמנון טרור שמנסה לפגוע במטרות ישראליות ויהודיות ברחבי העולם.

מאז שתנועת חמאס הוקמה ב-1987, החליטה הנהגת התנועה להתמקד בפיגועים רק בתחומי "פלסטין הכבושה": יהודה ושומרון, רצועת עזה ותחומי מדינת ישראל. זאת בניגוד לאש"ף, שביצע גם שורה של פיגועי טרור במטרות ישראליות ויהודיות בחו"ל. מייסד התנועה, השיח' אחמד יאסין, חשש מאוד שביצוע פיגועים בחו"ל יפגע קשות בתדמית התנועה, וההנחיות שלו היו ברורות וחד-משמעיות: להתמקד רק בפיגועים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובישראל עצמה.

ב-13 בינואר, המוסד והשב"כ חשפו את פעילות הטרור של חמאס ברחבי העולם מאז ה-7 באוקטובר, נגד יעדים ישראלים ויהודיים במזרח התיכון, באפריקה ובאירופה. מי שהופקד על פעילות הטרור של חמאס ברחבי העולם היתה ההנהגה הצבאית של חמאס בלבנון – צאלח אלעארורי, עזאם אקרע וסמיר פנדי – שחוסלו על ידי ישראל ב-2 בינואר במשרד חמאס בשכונת א-דאחייה בביירות.

מחבלי הזרוע הצבאית של חמאס בעיר עזה, 21 בספטמבר 2022 | צילום: Attia Muhammed/Flash90

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: